هیوندای پس از سال ۲۰۲۲ با اکسنت در ایالات متحده خداحافظی کرد،اما حضور این سدان در بازارهای دیگر ادامه دارد.
طراحی ورنای جدید با توجه به اقتصادی بودن آن،بسیار جذاب است.
دیلایت کشیده و بزرگی نزدیک قسمت کاپوت قرار گرفته است.این خط الایدی امضای جدید محصولات هیوندای است که بعد از آزرا و کونا،در یکی از ارزانترین مدلها هم اجرا شده است.
چراغهای اصلی کمی پایینتر از این دیلایت و نزدیکی چلوپنجره قرار دارند.
هیوندای در خودروهای اقتصادی هم دست از چراغهای متصل در نمای عقب برنداشته است.این چراغ دنبالهای هم در ادامه خود دارد و شکل L مانند به خود گرفته است.به نظر میرسد که این چراغ کشیده فقط نقش چراغ ترمز را ایفا میکند و چراغهای راهنما و دنده عقب در ۳ خط پایینی چراغ اصلی قرار دارند.
لوگوی هیوندای در این قسمت بیش از حد بزرگ شده که البته این ایراد در یک خودروی اقتصادی چندان وارد نیست.
نمای جانبی با وجود اقتصادی بودن،شیک و دارای خطوط تند و تیزی است.رینگهای جدید ۱۶ اینچی در این قسمت دیده میشوند.
وارد فضای داخلی میشویم؛جایی که اصلا شبیه به یک خودروی اقتصادی نیست!
طراحی ساده و شیک فضای بیرونی،در کابین هم دیده میشود.دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی به همراه نورپردازی داخلی به شدت خودنمایی میکنند.
همه تیپها به صورت استاندارد،دارای شش کیسه هوا،ترمز دیسکی عقب،سیستم پایش فشار باد لاستیک،سیستم کمکی حرکت در سربالایی و ترمز دستی برقی هستند.
امکانات شاخص دیگری مثل تنظیم برقی صندلی راننده،گرمکن صندلیهای جلو،روکشهای چرمی،سانروف،پد شارژ وایرلس و حتی شیفترهای پدال در این خودروی تماما اقتصادی حضور دارند که مزیت بسیار خوبی محسوب میشود.
پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قادر است ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.وظیفه انتقال قدرت برعهده یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا گیربکس متغیر هوشمند است.
امکان انتخاب پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسببخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتونمتر هم وجود دارد.دو گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک و دوکلاچه برای این تیپ قابل سفارش است.
قیمت پایه ورنا در هند از ۱۳۲۰۰ دلار شروع و تا ۲۱۰۰۰ دلار هم ادامه دارد که بستگی به تیپ انتخابی(از بین ۴ تیپ) و رنگ بندی و اعمال تغییرات ظاهری دارد.
نظر شما