۴۳ نفر
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
۷ محافظ طبیعی برای معده

بهداشت نیوز نوشت: باید توجه داشت که استفاده از محافظ‌های طبیعی معده جایگزین اجرای عادات و مراقبت‌های پیشگیرانه نمی‌شود.واقعیتی که وجود دارد این است که در بسیاری از مواقع،شما رژیم غذایی سالمی نمی خورید.برای داشتن سلامت گوارشی،باید میزان میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید چون آنها آنزیم‌هایی دارند که برای بافت معده مفید هستند.

باید به این نکته توجه داشت که مصرف منظم این داروها می‌تواند اثرات نامطلوبی مانند پوکی استخوان،آسیب کلیه،زوال عقل،کمبود ریزمغذی‌ها،عفونت‌ها و سرطان معده داشته باشد.

اطلاعاتی در مورد داروهای مهار کننده معده

طبق گزارشات منتشر شده،داروهای مهارکننده پمپ پروتون(PPI) که معروف‌ترین آن‌ها امپرازول،لانسوپرازول،پانتوپرازول،رابپرازول و اسمومپرازول است،جزو پرمصرف‌ترین داروها در بین افراد است.توجه به این نکته مهم است که به طور کلی،داروهای PPI برای بیمارانی که ایبوپروفن و اسید استیل سالیسیلیک مصرف می کنند،به عنوان داروی محافظ معده تجویز می شود.آسپرین یا داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی می‌توانند باعث ایجاد زخم های کوچک در معده و دوازدهه شوند.به گفته متخصصان،داروهای PPI برای دستگاه گوارش بسیار مفید هستند،زیرا اثربخشی آنها در بیماری های شایع مانند زخم معده،رفلاکس معده و غیره ثابت شده است.با این حال،باید به خاطر داشت که استفاده از آن‌ها به‌عنوان محافظ معده منوط به مجوز پزشک است.

مراقبت های پیشگیرانه

باید توجه داشت که استفاده از محافظ‌های طبیعی معده جایگزین اجرای عادات و مراقبت‌های پیشگیرانه نمی‌شود.واقعیتی که وجود دارد این است که در بسیاری از مواقع،شما رژیم غذایی سالمی نمی خورید.برای داشتن سلامت گوارشی،باید میزان میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید چون آنها آنزیم‌هایی دارند که برای بافت معده مفید هستند.نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که باید رژیم‌های غنی از قند و شیرینی‌های فرآوری شده را محدود کنیم.آنها به خوبی هضم نمی‌شوند و برای رفع گرسنگی مفید نیستند.همچنین انجام ورزش با شدت متوسط برای مبارزه با رفلاکس معده ضروری است.مثلا پیاده روی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند و سلامت عمومی شما را بهبود می‌بخشد.

۷ محافظ طبیعی برای معده

۱.سیب

سیب میوه ای سبک و بسیار هضم کننده است.در صورت ابتلا به یبوست،این میوه به‌عنوان یک ملین ملایم عمل می کند.همچنین سیب برای بهبود عملکرد کلی روده بسیار مفید است.این میوه علاوه بر خواص ضد التهابی و ادرارآوری که دارد،سرشار از پکتین و گلیسین است که به کنترل ریفلاکس معده کمک می‌کند.

۲.بیکربنات سدیم

بیکربنات سدیم به دلیل خواص قلیایی خود،یکی از موثرترین محافظ های طبیعی معده است اما استفاده بیش از حد می تواند باعث اختلالاتی مانند هیپوکالمی،هیپوناترمی و هیپوکلرمی شود.از مصرف بیکربنات سدیم در صورت فشار خون بالا یا رژیم کم سدیم خودداری کنید.برای کمک به بهبود مشکلات گوارشی خود،یک قاشق چایخوری از این ماده را در یک لیوان آب مخلوط کنید.البته این کار باید با مجوز پزشک انجام گیرد.

۷ محافظ طبیعی برای معده

۳.آب آلوئه ورا

یکی از جالب ترین و مقرون به صرفه ترین محافظ های طبیعی معده است که می‌توانید امتحان کنید.آب آلوئه ورا به‌دلیل اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود،برای کاهش التهاب و مشکلات گوارشی بسیار مفید است و ریفلاکس معده را تسکین می‌دهد.برای تهیه این آبمیوه فقط باید نصف قاشق چایخوری(۳ گرم) از ژل داخلی گیاه آلوئه ورا را در یک لیوان آب حل کنید.اگر خوب حل نشد کمی گرم کنید و بعد از غذا بنوشید.از آن در حد اعتدال استفاده کنید،زیرا مصرف زیاد آن می تواند باعث اسهال و استفراغ شود.

۴.سرکه سیب ارگانیک

این محافظ طبیعی معده به جلوگیری از رفلاکس و هضم غذا کمک می کند،باعث تعدیل در فعالیت آنزیم‌های گوارشی می‌شود و تخلیه معده را بهبود می‌بخشد.اگر سرکه سیب در خانه دارید،از ارگانیک بودن آن اطمینان حاصل کنید زیرا سرکه سیب ارگانیک خواص بیشتری دارد.برای مصرف آن،فقط یک قاشق چای خوری(۵ میلی لیتر) سرکه سیب را در یک لیوان آب (۲۰۰ میلی لیتر) مخلوط کنید و قبل از غذا آن را بنوشید.

۵.دم کرده بابونه

بابونه یک جایگزین طبیعی برای تسکین سوزش سر دل و یکی از شناخته‌شده‌ترین محافظ‌های معده است که به لطف خواص ضدالتهابی خود قادر به ترمیم و محافظت از مخاط معده است.به یاد داشته باشید که این دمنوش را در حالت ولرم و قبل از هر وعده غذایی بنوشید تا مخاط معده صدمه نبیند.

۶.شیرین بیان

برطبق گفته متخصصان،خواص ضد باکتریایی شیرین بیان برای درمان اختلالات گوارشی مفید است و به لطف خواص طبیعی خود،محافظی ژل مانند بر روی دیواره معده ایجاد می‌کند تا از اسید معده محافظت کند.

۷.آب کلم تازه

متخصصان مصرف کلم تازه را به‌دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی به عنوان یک روش طبیعی و ایمن برای درمان زخم معده توصیه می‌کنند.آب کلم سبز را بگیرید و هر روز با معده خالی آن را بنوشید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1746496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =