از فوتبال رفتم؛ کل فامیل راحت شدند!

علی کفاشیان در گفتگو با خبرآنلاین درباره حال و هوای سال جدید صحبت کرد.

سپهر ستاری: در روزهای ابتدایی سال نو که بسیاری از مردم در تعطیلات به سر می‌برند، فوتبال ملی ایران همواره روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. دلیل این موضوع هم به تقویم فیفا برمی‌گردد که براساس آن تیم‌های ملی در ابتدای فروردین مسابقات خود را برگزار می‌کنند. موضوعی که باعث شده علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال خاطرات تلخ و شیرین زیادی از تعطیلات نوروز داشه باشد و خودش اعتقاد دارد همیشه عید او تحت تاثیر دیدارهای تیم ملی و برنامه‌های فدراسیون فوتبال بوده است. رئیس سابق فدراسیون فوتبال این روزها کمی از فضای فوتبال دور شده و می‌گوید اعضای خانواده و به خصوص همسرش حسابی بابت این موضوع راضی هستند. کفاشیان در گفت و گوی نوروزی با خبرآنلاین درباره اتفاقات سال ۱۴۰۱ و خاطرات خود از روزهای عید نوروز صحبت کرد که در ادامه آمده است:

مهم‌ترین اتفاق ورزشی ما در سال ۱۴۰۱ چه بود؟

اتفاق بد حادثه‌ای بود که برای وزیر ورزش رخ داد و ما را متاثر کرده است. برای ایشان آرزوی سلامتی می‌کنم. اتفاق خوب هم رفتن به جام جهانی و حضور در این مسابقات بود.

خاطره فوتبالی خاصی از ایام عید دارید؟

خاطرات من در عید همیشه خاطرات خوبی نبوده است. چون همیشه فیفادی‌های ما و جلساتمان در عید بود. ایام عید همیشه یکی از شلوغ‌ترین برنامه‌های ما بود و تلخ و شیرین زیادی برایمان داشت. در ۸-۹ سالی که در فدراسیون بودم همیشه از ۲۶ اسفند فیفادی، جلسه، سمینار و کنگره‌های ما شروع می‌شد و تا ۱۰-۱۱ فروردین ادامه داشت. ما اکثرا عید را پیش خانواده نبودیم. تیم ملی بازی داشت و اگر می‌برد خوشحال می‌شدیم و خیالمان راحت می‌شد ولی اگر می‌باخت نمی‌توانستیم جواب دهیم. یک سال عید یادم است معاون وزارت ورزش بودم و تیم ملی امید در چین باخته بود و نتوانسته بود صعود کند. فکر کنم زمان آقای مایلی‌کهن بود. خلاصه ما هرجا عید دیدنی می‌رفتیم همه می‌گتند چه تبریکی تیم رفته و باخته بعد شما نشستی تفریح می‌کنی. خب ما چیکار کنیم حالا عید با خانواده آمدیم بگردیم. نوک تیز حملات در عید به سمت ما بود.

خاطره خوب ندارید؟

از آن سمت ما بعضی اوقات به مالزی می‌رفتیم آنجا انقدر ایرانی بود و به ما تبریک می‌گفتند. ما اصلا مالزیایی نمی‌دیدیم و مدام ایرانی‌ها را می‌دیدیم. این تلخ و شیرین‌ها در ایام عید برای ما بود.

فکر کنم همسرتان الآن حسابی از اینکه از فوتبال فاصله گرفته‌اید خوشحال باشند چون همیشه مخالف سرسخت حضورتان در فدراسیون فوتبال بودند. یک فامیل را راحت کردید!

بله خانواده خیلی خوشحال هستند چون همه استرس برد و باخت تیم ملی را داشتند. چون آن‌ها هم تحت تاثیر بودند. یک بار خیلی جالب بود که یادم است برادر خانمم می‌گفت تو بیخود در فدراسیون فوتبال هستی. گفتم تو چیکار داری؟ می‌گفت نه شما باید بیای بیرون چون مردم از اینکه شما هستید ناراحتند. بعدها که تیم رفت جام جهانی گفتند خب بد هم نبوده است. یا مثلا بعضی وقت‌ها برای نماز به مسجد محل می‌رفتیم می‌گفتند برای چی در فدراسیون فوتبالی و تیم باخته؟ یعنی کلا در تنش بودیم و اول خودم خوشحالم و بعد هم حاج خانم و خانواده که خوشحال هستند.

یعنی تحت هیچ شرایطی به فوتبال برنمی‌گردید؟

من هیچ علاقه‌ای به برگشت ندارم چون ظرفیتش را هم دیگر ندارم.

از فوتبال رفتم؛ کل فامیل راحت شدند!

اصلا دلتنگ فوتبال نشدید؟

اصلا دلتنگ نشدم. بعضی اوقات فوتبال خارجی را تماشا می‌کنم.

طرفدار کدام تیم خارجی هستید؟

خیلی طرفدار تیم خاصی نیستم و نگاه می‌کنم. همسرم هم می‌گوید دیگر فوتبالی شدی. ولی هنوزم که هنوز است سر بازی‌های تیم ملی استرس شدید دارم و اینکه تا حالا من را نکشته خیلی است.

بازی‌های تیم ملی در جام جهانی را دیدید؟

بله دیدم. بازی اول خیلی متاثر شدم که تیم بدون روحیه و خیلی بد به زمین رفت و این حقش نبود اما بازی دوم و سوم خیلی خوب بود و خوشحال شدیم.

به عنوان سوال آخر؛ شاید حال مردم این روزها به خاطر بعضی مسائل چندان خوب نباشد. پیامی برای مردم دارید؟

ما بالاخره یک مملکت ایران هستیم و مردم خیلی خوب و شجاعی داریم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم نشان دادند. مثل بازیکنان فوتبال که در مقایسه با جاهای دیگر با کمترین امکانات تلاش می‌کنند و مطمئنم ایرانی موفق است و تلاش می‌کند. انشالله مسئولین هم قدر این مردم را بدانند و فضایی فراهم شود که بتوانیم مردم را بیشتر خوشحال ببینیم.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1746548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فقط خدا IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    10 1
    مردم ایران هم راحت شدند