رئیس​جمهور در نشست مطبوعاتی​اش در نیویرک از برنامه تولید 20 هزار مگاوات برق در یاران سخن گفت و از کشورهای مختلف برای همکاری با ایران دعوت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، احمدی​نژاد در پاسخ به سوالی که به ثبت کشور فلسطین اشاره داشت، گفت: ملت فلسطین از سال​ها قبل وجود داشته است. حق حاکمیت ملی فلسطین همواره مورد حمایت ما بوده و هست.

وی با بیان اینکه در دوره اراده​های انسانی زندگی می کنیم، ادامه داد: در این دوره گفت​وگو اساس تعاملات و اثرگذاری​هاست. ارتباط با افکار عمومی اساس کار است. ما هم همین اقدام را انجام دادیم. شاید چند سال قبل ملت ایران در فریاد کردن آزادی و عدالت، تنها بود و دیگر ملت​ها اگر هم این را می​خواستند آن را فریاد نمی​کردند. اما الان آن را فریاد می​کنند.

رئیس​جمهور در پاسخ به نیویرک تایمز که پرسید «چرا ایران تولید اورانیوم غنی سازی را به زیرزمین  منتقل کرده است؟»؛ گفت: این کار برای ایمنی و استانداردهای هسته​ای است. تاسیسات نطنز از ابتدا با تایید آژانس بین​المللی اتمی،زیر زمین قرار داشت.

کاملیا انتخابی فرد از یک روزنامه مصری درباره رابطه ایران و مصر پرسید و اینکه گفت​وگوهای دیپلماتیک عمیق​تری میان دو کشور صورت گرفته یانه؟، سوال کرد. احمدی نژاد هم از ارتباط عمیق فرهنگی ملت ایران و مصر سخن گفت و افزود: مناسبات سیاسی هم برای انعکاس مناسبات مردمی باید باشد. قبلا فشارهای آمریکا و موانع بیرونی مانع این رابطه بود. الان هم که دولتی با رای مردم در این کشور ایجاد نشده و ما منتظر دولتی اینچنینی برای برقراری رابطه با مصر هستیم.

ایتارتاس هم از تاسیسات هسته​ای مشترکی میان ایران و روسیه سوال کرد که احمدی​نژاد پاسخ داد: ما در برنامه​ریزی​هایمان 20 هزار مگاوات برق باید تولید کنیم که تا کنون فقط هزار وات آن از سوی روس​ها تولید شده است. برای 19 هزار مگاوات دیگر متن همین جا از شرکت​های دیگر دعوت می کنم تا با ما مشارکت کنند.

وی با اشاره به همسایگی ایران و روسیه از دوستی میان دو کشورگفت و اینکه دو طرف برای یک برنامه ریزی راهبردی تلاش​ خواهند کرد.

یک خبرنگار ژاپنی هم از انقلاب های منطقه و برخی ناامنی​ها سخن گفت که احمدی​نژاد درواکنش به آن یک بار دیگر شورای امنیت را بی کفایت خواند چرا که قادر نیست از حقوق ملت​ها حمایت کند و اسیر دست چند کشور خاص از جمله آمریکاست. حال آنکه دیر یا زود همه ملت​ها آزاد خواهند شد.

ادامه دارد.....

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    0 0
    ما که خود کفائیم و همیشه هم رئیس دولت اعلام کردند حاضریم به همه کشورها متخصصین خودمان را برای هر موردی بفرستیم حالا چرا ایشان این دعمت را کرده است :دعوت احمدی​نژاد از تمامی کشورها برای مشارکت هسته​ای در تولید برق در ایران