این هاچ‌بک برقی چینی، ارزان‌تر از ۲۰۷ است/ عکس

دیجیاتو نوشت: بی‌وای‌دی سیگال یک هاچ‌بک برقی با قیمت پایه ۱۱۶۰۰ دلار است که نرخی رقابتی در دنیای خودروهای برقی محسوب می‌شود.

بی وای دی تصاویر رسمی از مدل جدید و اقتصادی خود موسوم به سیگال را منتشر کرد. بی وای دی سیگال یک هاچ‌بک برقی با قیمت پایه ۱۱,۶۰۰ دلار (کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان) است که نرخی رقابتی در دنیای خودروهای برقی محسوب می‌شود. تصاویر رسمی بی وای دی سیگال در روز ۳۰ام مارس منتشر شدند و عرضه آن از روز هجدهم آوریل آغاز خواهد شد.

بی وای دی سیگال (مرغ دریایی) براساس پلتفرم نسل سه این شرکت توسعه یافته است و با موتور برقی کد TZ۱۸۰XSH عرضه می‌شود. خروجی این موتور با توجه به تیپ خودرو، ۵۵ کیلووات (۷۴ اسب‌بخار)‌ یا ۷۵ کیلووات (۱۰۰ اسب‌بخار) خواهد بود. مرغ دریایی بی وای دی از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات بهره خواهد برد که در بالاترین تیپ حداکثر برد ۴۰۵ کیلومتر را مطابق چرخه CLTC برای این خودرو فراهم می‌کنند.

این هاچ‌بک برقی چینی، ارزان‌تر از ۲۰۷ است/ عکس

حداکثر سرعت سیگال نیز ۱۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. پیش از این اعلام شده بود که بی وای دی سیگال به باتری‌های NMC مجهز خواهد بود. بااین‌حال به‌دلیل قیمت بالای باتری‌های سدیم یون، خودروساز چینی از قراردادن آن‌ها در اتومبیل خود منصرف شده است. این باتری‌ها به درصد بالایی از فلزات گرانبها مانند کبالت و نیکل نیاز دارند. بی وای دی وعده داده است که در خودروهای برقی خود از باتری سدیم یون استفاده کند. این باتری‌ها فاقد لیتیوم هستند و بنابراین هزینه تولید آن‌ها بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه خواهد بود.

بی وای دی سیگال، قیمت بیشتر با باتری‌های متفاوت!

به گفته بی وای دی، قیمت مدل سیگال بین ۸۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ یوان (۱۱۶۰۰ تا ۱۵۶۰۰ دلار) خواهد بود. اعلام رسمی شرکت چینی بار دیگر نشان‌دهنده عدم تأیید اطلاعات اولیه ارائه‌شده از سوی بی وای دی است. پیش از این و در زمان معرفی اولیه بی وای دی سیگال، قیمت پایه ۹۵۰۰ دلار برای این خودرو اعلام شده بود. بااین‌حال، اکنون بی وای دی قیمت پایه هاچ‌بک برقی خود را به بیش از ۱۱ هزار دلار افزایش داده است.

البته نمایندگی‌های بی وای دی اجازه عرضه خودرو با قیمت انعطاف‌پذیر را دارند و نیازی نیست تا از نرخ رسمی پیروی کنند. درحال‌حاضر یک جنگ قیمتی در حوزه خودروهای برقی آغاز شده است. این جنگ قیمتی از آغاز سال ۲۰۲۳ و توسط تسلا آغاز شده که در پاسخ به آن، برندهای دیگر قیمت خودروهای برقی و درون‌سوز خود را کاهش دادند. برای مثال، قیمت بی‌ام‌و i۳‌ به محدوده ۱۴ هزار دلار کاهش یافته است.

مشخصات و رقبا

بی وای دی سیگال بخشی از خط محصول جدید این شرکت موسوم به اقیانوس (Ocean) است. این خودرو به‌عنوان یک اتومبیل مقرون‌به‌صرفه، در جایگاه پایین‌تری نسبت به بی وای دی دلفین قرار می‌گیرد. دیگر خودروهای این خط محصول بی وای دی سیل و شیر دریایی هستند که در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهند شد.

این هاچ‌بک برقی چینی، ارزان‌تر از ۲۰۷ است/ عکس

ابعاد بی وای دی سیگال شامل ۳۷۸۰/۱۷۱۵/۱۵۴۰ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۵۰۰ میلی‌متر است و با آرایش ۴ نفره یا ۵ نفره قابل‌ انتخاب است. دو گزینه باتری ۳۰ کیلووات‌ساعتی و ۳۸ کیلووات‌ساعتی برای این خودرو قابل‌ انتخاب است که به‌ترتیب برد ۳۰۵ و ۴۰۵ کیلومتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

این خودرو در چین با دو رقیب بزرگ روبه‌رو خواهد بود. رقیب نخست وولینگ بینگو از جوینت ونچر سایک و جنرال موتورز است که با موتور ضعیف‌تر ۵۰ کیلوواتی و قیمت کمتر ۷۵۰۰ دلاری، مرغ دریایی بی وای دی را به چالش می‌کشد. دیگر رقیب آن سهول EX۱۰ از جوینت ونچر جک و فولکس واگن است که برد کمتری دارد، اما از شارژر سریع پشتیبانی می‌کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1750413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =