۱۵ نفر
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
تارا با موتوری جدید روانه بازار می‌شود/ عکس

گجت‌نیوز نوشت: ایران خودرو قصد دارد به زودی تارا با موتور جدید EFP توربوشارژ و دنا پلاس توربو دوگانه سوز را به بازار ایران عرضه کند. در ادامه با مشخصات این خودروها آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ از موتور EFP توربوشارژ پرده برداشت و اکنون قصد دارد تارا مجهز به موتور EFP توربوشارژ را در سال ۱۴۰۲ تولید و به بازار عرضه کند. همچنین به زودی شاهد تولید آزمایشی این خودرو خواهیم بود. علاوه بر این، ایران خودرو عرضه دنا پلاس توربو دوگانه سوز را نیز در دستور کار خود قرار داده است. در ادامه با مشخصات این دو خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات تارا با موتور جدید EFP توربوشارژ

تارا با موتور جدید EFP توربوشارژ

پیشرانه جدید EFP توربو دارای حجم ۱.۷ لیتری بوده و می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه در بخش‌هایی چون سیستم خنک‌کاری، توربوشارژ، منیفولد، منیفولد هوای ورودی، سرسیلندر، میل بادامک، پیستون، شاتون، یاتاقان و میل لنگ نسبت به قبل تغییر پیدا کرده و اکنون از سیستم زمان‌بندی هوشمند باز و بسته شدن سوپاپ‌ها بهره می‌برد.

تارا با موتور جدید EFP توربوشارژ

تارا در تیپ V۴ اتوماتیک از امکانات متعددی چون تریم چرم و پارچه صندلی‌ها، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS، EBD و BA، سنسورهای اطلاع رسانی میزان فشارهای باد تایرها، دی لایت، تهویه دستی همراه با نمایشگر، مولتی مدیا همراه با دوربین دید عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ۴ کیسه هوا، شیشه بالابرهای برقی هرچهار در، سامانه کنترل پایداری، سنسورهای نور و باران، سیستم کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن، آینه فتو کرومیک، سنسور پایی جهت باز کردن صندوق عقب و سانروف بهره می‌برد.

مشخصات نسخه دنا پلاس توربو دوگانه سوز

دنا پلاس

دنا پلاس توربو دوگانه سوز به یک موتور TC۷ با حجم ۱۶۵۰ سی‌سی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. احتمالا این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

دنا پلاس

از امکانات احتمالی دنا پلاس توربو دوگانه سوز نیز می‌توان به ترمزهای دیسکی هرچهار چرخ، ترمزهای ABS و EBD، دی لایت و پوزیشن لایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، ۲ یا ۴ کیسه هوای ایمنی، سامانه ایموبلایزر، مولتی مدیا لمسی همراه با دوربین عقب، باز و بسته شدن آینه‌های بغل به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما، سانروف، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول، رینگ‌های آلومینیومی، سنسورهای نور و باران اشاره کرد.

۲۲۷۲۲۷

کد خبر 1753185

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • علیرضا IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 2
    قرار بود موتور efp هم برای دنا پلاس توربو هم قرا بده در سال 1402
  • مجید IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    15 2
    کاش به جای این آشغال موتور عقب افتاده از موتور و گریبکس پژو ۲۰۰۸ استفاده میکردن
    • م IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      6 3
      چه فاجعه اای دنا توربو اتومات گازسوز با این کار فاتحه دنا رو خواندند تا چند وقت دیگه هم تاکسی اصلا خیلی مزخرف هست این کار همه ماشینها رو دارند دوگانه میکنند سورن پلاس رو هم گازسوز کردند فقط مانده تارا اتومات گازسوز اخه یه ماشین رو گازسوز کنید که در ناوگان تاکسیرانی استفاده بشه نه اینکه هر ماشین لوکسی رو گازسوز کنید همون سمند گازسوزش کلی به موتور اسیب میرسوند حالا توربو هم باشه و گازسوز هر پنج هزارتا دو لیتر روغن کم میکنه خدایا ما رو نجات بده
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    7 3
    موتور قدیمی به مردم بدید جدید پیشکش
  • یاسین IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    13 1
    ای وای بر شما.چرا قیمت خودروهای داخلی را افزایش دادین.شکایت .شکایت.شکایت.مسئولین،حرف حق را بگویید .امان از ناراحت کردن .گرانی خودرو برای مردم.شکایت
  • امیر IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    3 0
    کاش برای حواله دارن تارا دنده ای طرح تبدیل به EFP توربو بذارن.
  • مهدی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    8 1
    مبارک پولداران وثروتمندان باشه حالشواونامیبرند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین