۲ نفر
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
برخورد با روبیکا و ماجرای حذف «طناز»

عصر ایران نوشت: پس از تعطیلات نوروز، این برنامه از روبیکا حذف شد اما رفتار ساترا در قبال این اتفاق با رفتار مشابه در قبال فیلیمو و فیلم‌نت متفاوت بود و دیگر خبری از شکایت به قوه قضائیه در کار نبود.

در ماجرای برخورد با روبیکا برای پخش بدون مجوز تاک شوی نوروزی «طناز» و حواشی پیش آمده برای این برنامه و روبیکا چند نکته جالب توجه وجود دارد.

1. ساترا به خاطر تعطیلات نوروزی، فرصت بازبینی و بررسی چند ساعت برنامه گفتگو محور را نداشته! اما مدعی نظارت تام و تمام بر کل فضای مجازی با وسعتی نامحدود و بدون تعطیلی است !

2. پس از تعطیلات نوروز، این برنامه از روبیکا حذف شد اما رفتار ساترا در قبال این اتفاق با رفتار مشابه در قبال فیلیمو و فیلم‌نت متفاوت بود و دیگر خبری از شکایت به قوه قضائیه در کار نبود.

3. ساترا به خوبی متوجه شده که به خاطر نداشتن مبنای قانونی و بدتر از آن، قواعد و آیین‌نامه‌های نظارتی، دیگر در دستگاه قضا، خریداری ندارد و طرح شکایت تنها به ضرر خودش و صداوسیماست.

4. روبیکا برای صداوسیما شریک و همراه سیاسی محسوب می‌شود و طرح شکایت ساترا، قطعا دلخوری درون خانوادگی ایجاد خواهد کرد چه آنکه امسال و بعد از مدت‌ها، روبیکا در نوروز در قاب تلویزیون رویت شد و دوباره تبلیغات خود را در صداوسیما آغاز کرد.

5. طرح شکایت از روبیکا، آنچنان که پلتفرمهای دیگر هم قبلا دچارش شده‌بودند، شائبه تلاش صداوسیما برای حذف رقبا را تقویت می‌کرد؛ اتفاقی که مدت‌هاست ظاهرا صداموسیما و مدیرانش دنبال پاکسازی این ذهنیت در افکار عمومی هستند اما همچنان سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1753219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =