جمعی از نمایندگان اصولگرای مجلس از مدت​ها پیش از رئیس فراکسیون خواسته بودند تا جلسه​ای با هم داشته باشند.

علی بنایی نماینده قم یکی از این نمایندگان است که جلسه صبح امروز اعضای فراکسیون اصولگرایان با علی لاریجانی را اجابت آن درخواست دانسته و به خبرآنلاین گفت: در دیداری که خردادماه امسال به همراه نمایندگان روحانی مجلس با آیت​الله مهدوی​کنی داشتیم، گفتیم که لازم است به نظرات حدود 200 نفر از نمایندگان اصولگرای مستقل مجلس که همکاری نزدیکی با آقای لاریجانی هم توجه شود و نظرات آنها نیز در تصمیمات جمعی اصولگرایان برای انتخابات لحاظ شود.

وی افزود: ایشان نظر ما را پذیرفتند و پس از دیدار و جلسه​ای با آقای لاریجانی خواستند تا نماینده​ای را از سوی این طیف از نمایندگان به جبهه متحد معرفی کنند که آقای کاظم جلالی در این راستا به عنوان نماینده اصولگرایان مستقل مجلس به این جمع معرفی شد.

به گفته وی، همه نمایندگان حاضر در این جلسه اعلام کردند که تابع منشور جامعتین بوده و از پیشتازی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس نهم استقبال می​کنند. نمایندگان اصولگرا به رئیس فراکسیون گفتند که قدردان تلاش​های آیت​الله مهدوی کنی و آیت​الله یزدی هستند و به تصمیمات این دو بزرگوار احترام گذاشته و آن را خواهند پذیرفت.

نماینده قم با اشاره به اینکه پیش از این به برخی اقدامات جمعی با محوریت روحانیت و تلاش چهره​های چون آیت​الله ناطق نوری از سوی برخی افراد بی ​توجهی شده بوده است، گفت: نمایندگان حاضر در این نشسست با ابراز تاسف از این گونه اقدامات در گذشته اعلام کردند که قدردان حضور دوباره آیت​الله مهدوی​کنی برای ایجاد اجماع هستند.

تاکید بر رفتارهای اثباتی و حرکت بر مدار «جذب حداکثری و دفع حداقلی» از جمله مواضع انتخاباتی اخذ شده در این نشست بوده است که بنایی با اشاره به آن گفت: جریان اصولگرایی معتقد به آقای لاریجانی، نیازی به تخریب و حذف دیگران ندارند. اثبات این طیف در دعوت به همگرایی و وحدت است و از این منظر متفاوت از کسانی است که حیاتشان و راهبردشان در رد و حذف دیگران است. راهبرد انتخاباتی ما همچون توصیه مقام معظم رهبری برجذب حداکثری و دفع حداقلی است.

وی افزود: بر این اساس کلیه مطالب مطرح شده در این جلسه، اثباتی بوده و راجع به گروه یا چهره​های خاصی بحث نشده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان یادآور شد که نتایج این جلسه با صدور بیانیه​ای رسما منتشر خواهد شد تا حمایت اصولگرایان از عملکرد جامعتین اعلام شود.

وی در پاسخ به اینکه علی لاریجانی در این جلسه چه گفت، از نگاه عمیق وی به نهاد روحانیت سخن گفت و افزود: از نگاه ایشان هر آسیبی که در کشور ایجاد شده به دلیل بی​توجهی به نهاد روحانیت بوده است. اسلام قاعده فکری مشخصی دارند که باید برای درک آن به اسلام شناسان واقعی ومراجع مراجعه شده و از نظرات آنها استفاده شود وگرنه کسانی که علم و دانایی لازم را ندارند ممکن است تحریفاتی ایجاد کنند.

بنایی با بیان اینکه از نگاه لاریجانی، ضعف​های موجود به دلیل کم توجهی به روحانیت است، به نقل از وی ادامه داد: لازم است با مرجعیت و روحانیت هماهنگ باشیم و به وحدت بیشتر کمک کنیم.

رئیس مجلس همچنین از سخنان و دغدغه​های مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته شان به قم یاد کرده و گفته است: ایشان نگرانی خود را از جدایی دین و روحانیت ازسیاست مطرح کردند. چرا که برخی تلاش می کنند که روحانیت از عرصه اجرایی​ کشور کنار گذاشته شود. این دیدگاه درتقابل با دیدگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری است. کسانی به فکر جدایی روحانیت از جامعه هستند ولی در مقابل اصولگرایانی هستند که معتقدند روحانیت باید در صحنه باشد.

نگرانی از تلاش​های درون و بیرون مجلس برای تخریب نمایندگان

بنایی در خصوص مطالب مطرح شده در این جلسه گفت که نگرانی از تلاش​های درون و بیرون مجلس برای تخریب نمایندگان نیز عنوان شد. چه انکه در بیرون مجلس برخی با فرافکنی در بحث اختلاس اخیر، می​خواهند مطالبی را به مجلس نسبت دهند و در داخل مجلس نیز اشخاصی دنبال پرونده سازی برای برخی از دیگر نمایندگان هستند.

به گفته وی این تلاش ها در حالی صورت می​گیرد که نمایندگان با کمال صحت و سلامت در سه سال و نیم گذشته مشغول فعالیت بوده و هستند؛ اما برخی با این حرکات ناشایست می​خواهند نمایندگان را با این مطالب زیر سوال ببرند.

نماینده قم به نقل از رئیس مجلس گفت که این تلاش​ها راه به جایی نخواهد برد چرا که عملکرد مثبت مجلس هشتم مورد تایید است و زحمات نمایندگان نادیده انگاشته نخواهد شد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =