ماجرای جدایی روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی به کجا رسید؟

ایسنا نوشت: روسیه به تازگی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۸ از ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ از ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده کند؛ این در حالی است که این کشور پیشتر اعلام کرده بود پس از سال ۲۰۲۴ آنجا را ترک خواهد کرد.

در ژوئیه سال گذشته، مقامات مسکو اعلام کردند که ایستگاه فضایی بین‌المللی را پس از سال ۲۰۲۴ ترک می‌کنند، زیرا روابط کرملین و غرب بر سر مداخله نظامی مسکو در اوکراین از هم گسیخته شده است.

روز چهارشنبه، یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه روسکوسموس گفت که مشارکت مسکو در پروژه فضایی بین‌المللی تمدید شده است.

بوریسوف در یک نشست تلویزیونی با اشاره به بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور گفت: با تصمیم دولت، عملیات ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد.

او گفت: زمان آن فرا رسیده است تا درباره ایجاد ایستگاه مداری روسیه گفت‌وگو کنیم.

بوریسوف در ادامه گفت: زمان سریع می‌گذرد و ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم توقفی در انجام عملیات پرتاب پرواز فضایی سرنشین‌دار داشته باشیم.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۱۹۹۸ در زمان افزایش همکاری ایالات متحده و روسیه پس از جنگ سرد و مسابقه فضایی به فضا پرتاب شد.

شرکای ایستگاه فضایی بین‌المللی - ایالات متحده، روسیه، اروپا، کانادا و ژاپن - در حال حاضر تنها متعهد به بهره‌برداری از این آزمایشگاه در مدار تا سال ۲۰۲۴ هستند، اگرچه مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند تا سال ۲۰۳۰ به کار خود ادامه دهند.

کارشناسان فضایی می‌گویند ساخت یک ایستگاه مداری جدید ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد و خروج مسکو از ایستگاه فضایی بین‌المللی ضربه قابل‌توجهی به برنامه پروازهای سرنشین‌دار آن وارد می‌کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1754154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =