ایسنا خبر داد:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران به اظهارات عزت‌الله انتظامی در انتقاد به وجود کتابخانه در مقابل موزه‌ سینما پاسخ داد.

 

اسفندیار مبتکرسرابی در پاسخ به انتقاد عزت‌الله انتظامی از نهاد کتابخانه‌های عمومی برای منتقل نشدن کتابخانه‌ روبه‌روی موزه‌ سینما، گفت: این کتابخانه قرار بود با کتابخانه‌ای که شهرداری می‌دهد، جابه‌جا شود که شهرداری هنوز آن کتابخانه را به ما تحویل نداده است که جابه‌جا شویم.

 

او در ادامه افزود: آقای انتظامی از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و آقای واعظی (دبیرکل نهاد) انتقاد کرده و گفته‌اند همه با مبادله‌ کتابخانه‌ روبه‌روی موزه‌ سینما با کتابخانه دیگری موافق هستند، به جز آقای واعظی و ایشان در این موضوع همکاری نمی‌کنند. ایشان گفته‌اند، اگر این کتابخانه نباشد، بهتر است. البته خود ما از دو سال پیش این موضوع را پی‌گیری کرده‌ایم. ما موافقت شهرداری منطقه‌ی ‌1 را گرفتیم که این کتابخانه را با یکی از کتابخانه‌های شهرداری که در آن نزدیکی است، جابه‌جا کنیم. موافقت آقای واعظی را هم گرفتیم که شهرداری کتابخانه‌اش را به ما بدهد و ما هم کتابخانه‌ را به آن‌ها بدهیم. در مورخ ‌89/6/3 صورت‌جلسه‌ای به شماره ‌501/107/65051 از سوی شش نفر امضا شد. منصور واعظی، اسفندیار مبتکرسرابی، شهردار منطقه‌ی ‌1 (آقای بافنده)، معاون امور اجتماعی شهرداری، شهردار ناحیه‌ ‌7 منطقه‌ی ‌1 شهرداری تهران و رییس اداره‌ مستغلات شهرداری منطقه ‌1 این توافق‌نامه را امضا کرده‌اند. البته این جابه‌جایی تا کنون انجام نشده است و ما ده‌ها بار آن‌ را پی‌گیری کرده‌ایم که این موضوع حل شود.

مبتکرسرابی گفت: شهرداری کتابخانه را به ما تحویل نداده است که ما جابه‌جا شویم. من اسفندماه خدمت شهردار منطقه رفتم که این مسأله حل شود؛ اما تا کنون کتابخانه به ما تحویل داده نشده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در ادامه عنوان کرد: من تأسف خوردم که آقای انتظامی چرا مسأله را این‌گونه وارونه بیان کردند. کاش به من زنگ می‌زدند و علت را می‌پرسیدند تا من برای ایشان توضیح بدهم. این در حالی است که اگر شهرداری کلید را امروز به ما تحویل بدهد، من پنج‌ساعته کتابخانه را تحویل می‌دهم. همچنین آقای انتظامی گفته‌اند که مقابل کتابخانه محل معتادان شده است. داخل کتابخانه ما که جای فرهیختگان است. اگر پارک محل معتادان است، به ما ارتباط ندارد و ما مسؤول جمع‌آوری معتادان نیستیم.

 

چندی پیش، عزت‌الله انتظامی با انتقاد از وجود کتابخانه‌ مقابل موزه‌ سینما، به ایسنا گفته بود: این فضا که قبلا گلخانه بود، مانع دید موزه از خیابان ولی عصر شده است و تلاش زیادی صورت گرفت تا به مکان دیگری انتقال پیدا کند و علی‌رغم موافقت همه، متأسفانه منصور واعظی، مسؤول نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مخالفت می‌کند و در حال حاضر، اطراف این مکان تبدیل به پاتوقی برای معتادان شده و شب‌ها آن‌جا جمع می‌شوند. چرا مردم به خاطر کتابخانه‌ای که هر جایی می‌تواند باشد، نباید از خیابان ولی عصر، موزه‌ سینما را ببینند؟
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =