خاطره بازی فضانورد اماراتی با دانشگاه خود از فضا / عکس

ایسنا نوشت: فضانورد اماراتی، سلطان النیادی تصویری از کانال مانش از فضا ثبت کرده و با انتشار آن، از محل تحصیل خود در گذشته یاد کرده است.

سلطان النیادی در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه برایتون فارغ التحصیل شده است و اکنون خاطرات این فضانورد اماراتی از زندگی در دوران دانشجویی در بریتانیا پس از اینکه کانال مانش را از فضا دید و تصویر آن را ثبت کرد، دوباره زنده شده است.

دکتر النیادی که اولین ماموریت طولانی مدت یک فضانورد از جهان عرب در ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کرده است، در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه برایتون در رشته مهندسی الکترونیک و ارتباطات فارغ التحصیل شد.

این فضانورد ۴۱ ساله در توییتر خود نوشت: با نگاهی به کانال نمادین مانش، به یاد دوران دانشجویی خود در بریتانیا می‌افتم و در زمان به عقب برمی‌گردم و به لحظاتی فکر می‌کنم که این آبراه مسیر تاریخ را تغییر داد.

خاطره بازی فضانورد اماراتی با دانشگاه خود از فضا / عکس

پروفسور دبرا هامفریس(Debra Humphris)، معاون دانشگاه برایتون، دستاوردهای چشمگیر دانشجوی سابق را ستوده است.

پروفسور هامفریس پیش از این به یک روزنامه مستقر در برایتون گفته بود: این یک دستاورد نادر و شگفت‌انگیز از سلطان و نشان‌دهنده‌ی از خودگذشتگی و سخت‌کوشی زیادی است. از طرف همه در دانشگاه برایتون، ما برای او و ماموریتش در ایستگاه فضایی بین‌المللی آرزوی موفقیت می‌کنیم. من فوق‌العاده مفتخرم که می‌دانم دانشگاه ما نقش مهمی در سفر او ایفا کرد و ما مشتاقانه منتظریم که در هنگام بازگشت در مورد موفقیت‌های او بشنویم.

صفحه‌ای در وبسایت این دانشگاه به دستاوردهای النیادی اختصاص دارد. النیادی برای یک ماموریت شش ماهه در روز سوم ماه مارس وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. او قرار است در روز ۲۸ آوریل به عنوان اولین فضانورد عرب در یک پیاده‌روی فضایی شرکت کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1756478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =