سناتور آمریکایی تهدید کرد: در صورت ادامه حمایت پاکستان از شبه نظامیان علیه نیروهای آمریکایی ، آمریکا باید گزینه اقدام نظامی را علیه پاکستان در دستور کار قرار دهد.

 «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه و از اعضای کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا آمریکا گفت: اگر پاکستان به حمایت از حملات شبه‌نظامیان علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان ادامه دهد ، آمریکا باید گزینه اقدام نظامی را علیه آن کشور ، در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: باید به اقدامات خصمانه‎ای که پاکستان علیه آمریکا و افغانستان ، در پیش گرفته ‌است ، خاتمه داده شود.

سناتور لیندسی گراهام بازنگری درباره کمک مالی آمریکا به پاکستان را خواستار شد و گفت: آنان سربازان آمریکایی را می‌کشند.

اگر آنها در راستای بخشی از راهبرد ملی خود از تروریسم حمایت کنند ، ما تمام گزینه‌ها از جمله گزینه دفاع از نیروهای خود را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی همچنین هشدار داد: پاکستان باید بین حمایت از گروه حقانی و مبارزه با القاعده ، یکی را انتخاب کند.

«مایک مولن» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته پیش ادعا کرد: سازمان اطلاعات پاکستان موسوم به آی اس آی ، از گروه حقانی (وی آن را از متحدان طالبان معرفی کرد و گفته می‌شود در حمله اخیر به سفارت آمریکا در کابل دخالت داشته است) حمایت می‌کند.

مایک مولن افزود: دولت پاکستان و به ویژه ارتش و آی اس آی با انتخاب افراط‌گرایی خشونت‎آمیز به عنوان ابزاری سیاسی ، نه فقط چشم انداز مشارکت راهبردی ما را بلکه فرصت را برای خود به عنوان کشوری قابل احترام و تاثیرگذار در منطقه ، به مخاطره افکنده ‌است.

این در حالی است که روابط دو کشور به علت حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به پاکستان ، که اسلام آباد آن را نقض تمامیت ارضی‌ خود تلقی می‌کند ، تیره شده ‌است.

تاکنون تعداد زیادی از غیرنظامیان پاکستانی در این حملات کشته شده‌اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =