علائم بیماری وبا هم اسهال شدید و آبکی است یعنی مریض وقتی به بیماری مبتلا می‌شود، اسهال انقدر شدید و آبکی است که اگر بیمار در عرض چند ساعت به مرکز بیماری منتقل نشود ممکن است که جان خود را از دست بدهد.

حسین معصومی اصل، رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت باحضور در کافه‌خبر٬ گفت:‌‌ «بیماری وبا یک بیماری اسهالی است یک بیماری اسهالی حاد و آبکی است که از طریق آب و غذای آلوده به انسان منتقل می‌شود. یک باکتری است به نام ویبلیو کلرا که در آبهای سطحی و فاضلابها وجود دارد و منشاش انسانهای آلوده هستند؛ کسی که به وبا مبتلا می‌شود مدفوع و آب آن محیط را آلوده می‌کند و بقیه هم می توانند به بیماری مبتلا شوند.»
او ادامه داد: «راه انتقال بیماری مدفوعی دهانی است به این معنی که وقتی ما غذا و آبی که آلوده به مدفوع انسانی است را بخوریم باعث انتقال می شود. بیماری وبا، بیماری بومی کشور ما است و ما هر ساله مواردی از بیماری را داریم٬ بعضی از سالها بیشتر و بعضی از سالها کمتر.»
معصومی اضافه کرد:‌ «علائم این بیماری هم اسهال شدید و آبکی است یعنی مریض وقتی به بیماری مبتلا می‌شود، اسهال انقدر شدید و آبکی است که اگر بیمار در عرض چند ساعت به مرکز بیماری منتقل نشود ممکن است که جان خود را از دست بدهد. اما درمانش هم خیلی ساده است یعنی اگر بیمار به مرکز درمانی برسد، با جبران مایعات از دست رفته و آنتی بیوتیک مریض به سرعت بهبود می‌یابد. نکته اصلی در سرعت شروع درمان است و اگر درمان را به موقع شروع کنیم ممکن است هیچ تلفاتی نداشته باشیم.»
مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید
47231 /
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =