واحد مرکزی خبر نوشت:

نتیجه مطالعه صدها میلیون پیامی که مردم بر روی پایگاه های اینترنتی اجتماعی از قبیل توئیتر قرار می دهند، نشان داد مردم جهان در ساعات اولیه صبح شادترین لحظات خود را سپری می کنند.

جامعه شناسان دانشگاه کورنل آمریکا در تحقیقی که با استفاده از نرم افزارهای زبانشناسی صورت گرفت، حضور کلمات مثبت را در پانصد و نه میلیون پیامی که دو میلیون و چهارصد هزار کاربر اینترنتی از سراسر جهان در طول دوره ای دو ساله بر روی توئیتر قرار می دهند، بررسی کردند.

بر اساس نتیجه این مطالعه که در نشریه ساینس منتشر شد، شادترین لحظات افراد به ساعات اولیه صبح مربوط می شود و پس از آن همزمان با آغاز ساعات کاری در اواسط صبح، میزان شادی افراد کاهش می یابد.

یکی دیگر از برهه های زمانی که افراد از حس شادی زیادی برخوردار هستند به لحظات نیمه شب مربوط می شود ولی در طول شب، این وضع کاهش می یابد.

بیشترین تعداد کلماتی که شور و اشتیاق، شادی، فعالیت و هوشیاری افراد را نشان می دهد بیشتر به روزهای شنبه و یکشنبه مربوط می شود.

مطالعاتی که در کشورهای اسلامی نیز صورت گرفت نشان می دهد این الگو در کشورهای اسلامی بیشتر به روزهای جمعه و شنبه مربوط می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در این مطالعه تنها پیام هایی که به زبان انگلیسی منتشر شده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =