۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۱

موضوع افزایش مرخصی زایمان زنان همچنان بلاتکلیف است. اعلام شد تا یک ماه دیگر تکلیف مرخصی زایمان برای مردانی که صاحب فرزند هم می شود مشخص می شود. اما هنوزافزایش مرخصی زنان قطعی نشده است.

در همین حال مریم مجتهد زاده، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان در گفتگویی خبر از تصویب افزایش مرخصی زایمان زنان در زایمان‌های دوقلو از 6 ماه به 8 ماه، در هیات دولت می دهد.
او به ایسنا گفته است: اما وزارت بهداشت با این موضوع موافق نیست و خواهان بیشتر شدن مدت مرخصی زایمان این زنان و اعطای مرخصی به پدران است بنابراین این طرح همچنان در دست بررسی قرار دارد.
هنوز این موضوع به تصویب مجلس نرسیده که عکس العملها نسبت به آن شروع شده است. طاهره خوشنویسان مدیر تاکسی‌بی‌سیم بانوان در گفت وگو با خبرگزاری زنان می گوید: مگر تاکنون زنان راننده مرخصی زایمان داشتند که بعد از این مصوبه افزایش زایمان شامل حال آنها هم شود؟ راننده‌های خانم باید در دوران پس از زایمان یا از راننده کمکی استفاده کنند یا انصراف داده و شغل خود را از دست دهند.
خوشنویسان با اعتراض نسبت به وضعیت بیمه رانندگان زن می گوید: زنان راننده مجبورند بعد از زایمان به کار خود بازگردند چون ممکن شغل خود را از دست بدهند.
23247

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =