قدس نوشت:

کلاهبرداری 500 میلیونی با وعده اعزام به خارج

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری کلاهبردار 500 میلیون ریالی شهرستان لنگرود خبرداد.سرهنگ مجید مرآت با اعلام این خبر افزود: درپی مراجعه فردی به کارآگاهان آگاهی شهرستان لنگرود و اعلام این که مدیرعامل یکی از شرکت‌ها با دادن وعده تسریع در اعزام وی به خارج از کشور جمعا به ارزش 500 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده و متواری شده‌ است، بررسی و رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان لنگرود قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان ادامه داد: کارآگاهان با تحقیقات فنی و تجسس‌های پلیسی موفق به شناسایی این متهم شدند و وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

به گفته وی، متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

به نوشته ایسنا،وی در پایان از شهروندان خواست: برای خروج از کشور از راه‌های قانونی استفاده کنند و در مواجهه با افراد سودجو که با بهانه‌های مختلف قصد کلاهبرداری از آنان را دارند، ضمن حفظ هوشیاری خود، مراتب را از طریق تماس با سامانه 110به پلیس اطلاع دهند.

ویزای مسافران با یک گرم مواد مخدر هم باطل می‏شود

حمل مواد مخدر به هر اندازه جرم محسوب می‌شود و ادامه سفر برای حامل مواد غیر ممکن خواهد بود؛ نیروی انتظامی از ادامه سفر مسافران که حتی یک گرم مواد مخدر حمل کنند، جلوگیری می‏کند و پاسپورت و ویزای آنها باطل و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.
 

سردار نبی‌اله حیدری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به فرا رسیدن ایام حج و عزیمت زائران ایرانی به کشور عربستان گفت: صد هزار نفر از سفیران که نماینده 75 میلیون نفر از جمعیت کشور هستند در بازه کمتر از دو ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که انشاءالله بتوانند ضمن به نمایش گذاشتن شایستگی نظام جمهوری اسلامی ایران، در بین زائران دیگر کشورها نمونه و الگو قرار بگیرند.
وی با بیان این که نیروی انتظامی در اعزام زائران حج تمتع به کشور عربستان وظایف سنگینی را بر عهده دارد، گفت: پلیس فرودگاه‌ها در این بازه زمانی ضمن پیش‌بینی‌های لازم به منظور حفظ امنیت و پیشگیری زائران اقدامات صیانتی و آگاه‌سازی در زمان پرواز حجاج را در دستور کار خود قرار داده است.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: براساس تدابیر فرمانده نیروی انتظامی، پلیس فرودگاه در سه وضعیت، پیش‌بینی‌های لازم را قبل از اعزام، در حین اعزام زائران به کشور عربستان و هنگام بازگشت آنها اتخاذ کرده است.
حیدری به هماهنگی و برگزاری جلساتی با دستگاه‌ها و نهادهای مدنی، وزرات امورخارجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری، ناجا، صنعت هوانوردی، شرکت فرودگاه‌های کشور، سه ماه قبل از اعزام زائران به حج تمتع اشاره کرد.

اعزام زائران 11 استان کشور از طریق فرودگاه مهرآباد
وی با بیان این که آغاز اعزام زائران بیت الله الحرام از 16 مهرماه و خاتمه آن 9 آبان است، ‌گفت: اعزام حجاج از 17 ایستگاه پروازی تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، کرمان، ساری، رشت، زاهدان، کرمانشاه، ‌ارومیه، یزد، بوشهر، بندرعباس، اردبیل و گرگان به مقصد دو ایستگاه پروازی جده و مدینه در کشور عربستان صورت می‌گیرد.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان این که اعزام زائران 11 استان کشور از قبیل استان‌های همدان، مرکزی، کرستان، زنجان، قزوین، قم، تهران، تهران بزرگ، سمنان، شهر شاهرود و کاشان از طریق فرودگاه مهراباد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال 40 درصد اعزام جمعیت حجاج از طریق این فرودگاه صورت می‌گیرد که این امر موجب می‌شود تا حجم ترافیک در این زمان افزایش پیدا کند.
به گفته حیدری، روزانه سه هزار و 800 الی 5 هزار نفر زائران حج تمتع سراسر کشور به عربستان اعزام می‌شوند.

هواپیمایی سعودی، مسئولیتی در نقل و انتقال حجاج به کشور عربستان نخواهد داشت
این مقام مسئول با بیان این که روزانه 12 سوتی پرواز روزانه در کشور به ایستگاه‌های پروازی جده و مدینه صورت می گیرد، گفت: از این تعداد، 8 سوتی پرواز به مقصد جده و 4 سوتی پرواز به مقصد مدینه هر روز صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول با بیان این که تمام اقدامات تامینی برای سفر حجاج خانه در نظر گرفته شده است، از آمادگی پلیس فرودگاه برای بدرقه حجاج به سرزمین وحی خبرداد.

در خواست رییس پلیس فرودگاه های کشور: زائران بیت الله الحرام از حمل موادمخدر، قرص‌های ترامادول و متادون جدا خودداری کنند
حیدری در ادامه اظهارداشت: پیش از پرواز زائران، با تمهیدات و اقداماتی که صورت گرفته، تمام زائران توسط مدیران کاروان‌ها کاملا توجیه می‌شوند و تمام اتمام حجت‌ها با آنها می‌شود که اگر پلیس در فرودگاه از زائری مواد مخدر کشف کند، قطعا از پرواز این افراد جلوگیری خواهد شد.
به گفته وی، پلیس فرودگاه به منظور آگاه سازی زائران از تبعات سوء ناشی از حمل موادمخدر به کشور عربستان اقدام به نصب بنر، پلاکارد و ارائه بروشور کرده است.
این مقام مسئول، حمل سلاح سرد و گرم، مواد مخدر، قرص ترامادول و متادون را از جمله اشیای ممنوعه برای زائران اعلام کرد و گفت: همراه داشتن برخی از داروهای درمانی نیز در عربستان جرم است و دارویی مانند متادون و ترامادول که در کشورمان برای معتادان پرخطر استفاده می‌شود، در کشور عربستان ممنوع و جرم است و افرادی که آن را به همراه داشته باشند در فرودگاه آن کشور دستگیر خواهند شد.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان این که حمل مواد مخدر به هر اندازه جرم محسوب می‌شود و ادامه سفر برای حامل مواد غیر ممکن خواهد بود، تصریح کرد: نیروی انتظامی مطابق قانون از ادامه سفر مسافران پروازهای داخلی و یا خارجی چه سیاحتی و یا زیارتی که برای مصرف خود حتی یک گرم مواد مخدر حمل کنند، جلوگیری کرده و پاسپورت و ویزای آنها باطل و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.
وی با اشاره به قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر گفت: همچنین افراد مزبور علاوه بر جریمه به حداقل 5 سال و در صورت تکرار جرم خود به مدت 15 سال از ادامه سفر به کشورهای خارجی و حتی از سفرهای زیارتی محروم خواهند شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: پلیس عربستان در مبارزه با مواد مخدر سختگیری می‌کند و بر این اساس پلیس ایران تشدید بازرسی و بازبینی در زمینه حمل مواد مخدر را سرلوحه کار خود قرار داده است.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: در صورت دستگیری زائر به اتهام حمل مواد از سوی پلیس عربستان، وی مستقیما به زندان اعزام و پس از گذراندن اعمال شاقه و نیز سپری کردن محکومیتش در زندان‌های عربستان به دولت ایران تحویل داده می‌شود.
حیدری ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با موادمخدر، خون های زیادی در کویر و مرزهای کشور ریخته شده است و درست نیست که کشورهای دیگر به خاطر خطای برخی، ملت ما را قاچاقچی بدانند.

ح مل هرگونه محلول و آشامیدنی از سوی زائران بیت الله الحرام ممنوع است
وی در ادامه از ممنوعیت حمل هرگونه محلول و آشامیدنی از قبیل آب معدنی، انواع شربت، محلول خاکشیر، آبغوره و آب لیمو از سوی زائران بیت الله الحرام به کشور عربستان خبر داد و افزود: در صورت مشاهده حمل هرگونه آشامیدنی، پلیس از حمل آن جلوگیری خواهد کرد.

زائران در صورت مصرف دارو باید نسخه پزشک به همراه داشته باشند
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از زائران خواست از حمل هر نوع داروی روانگردان در هنگام ورود به کشور عربستان خودداری کنند و در صورت بیماری و نیاز به مصرف داروی خاصی حتی استفاده قرص‌های آرام بخش و کدئین‌دار حتماً باید نسخه پزشک را به همراه داشته باشند.
وی از مدیران و پزشکان کاروان‌ها خواست ضمن توجیه زائران از آنها بخواهند تا از حمل متادون و ترامادول به عربستان خودداری کنند.
حیدری درباره به کارگیری "سگ مواد یاب" در فرودگاه‌ها اظهار داشت: سگ‌های موادیاب برای بازرسی ساک‌های غیر همراه استفاده می‌شود و در صورت مشکوک شدن با حضور نماینده کاروان، ساک‌ها بازبینی خواهد شد.
وی یادآور شد: البته سگ مواد‌یاب فقط در موارد خاص در فرودگاه‌ها به کار گرفته خواهد شد.
این مقام ارشد پلیس فرودگاه‌های کشور در ادامه به بهره‌گیری پلیس فرودگاه‌های کشور از دستگاه‌های پیشرفته مانند بادی اسکنر و ایکس ریل، گیت وی برای بازرسی از حجاج اعزامی، استقرار ماموران پلیس مجرب و متخصص و چهره زن در مبادی ورودی وسایل همراه و غیر همراه زائران، اشاره کرد.
حیدری با اشاره به دستگیری 124 نفر در حج تمتع سال گذشته توسط پلیس فرودگاه‌های کشور ابراز امیدواری کرد: امیدوار هستم، در حج تمتع امسال آمار کشف مواد مخدر به صفر برسد.
وی دستگیرنشدن یک نفر از زائران بیت الله الحرام در حج تمتع سال گذشته از سوی پلیس عربستان را مدیون تلاش و حضور پر رنگ پلیس در جلسات توجیهی کاروانها، آموزش همگانی، تبلیغات و هشدارهای پلیسی عنوان کرد.

بدرقه کنندگان زائران به فرودگاه نیایند
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به وضعیت فرودگاه‌ها و پروازهای داخلی و نیز افزایش حجم ترافیک از بدرقه‌کنندگان خواست از انجام این مراسم در فرودگاه به شدت اجتناب کنند و مراسم بدرقه و خداحافظی زائر در مدخل ورودی شهرها انجام شود.
وی همچنین از بدرقه‌کنندگان خواست ضمن توجه به توصیه‌های پلیس، همکاری لازم را با ماموران انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به جهت پیشگیری از وقوع جرایم و تسریع در عبور و مرور و روان سازی ترافیک داشته باشند.
سردار حیدری در ادامه از به کارگیری گشت پلیس نامحسوس در سالن فرودگاه و در بین جمعیت مستقبلین خبرداد و گفت: در سال گذشته 70 نفر به خاطر توهین و ایجاد مزاحمت برای مستقبلین دستگیر شدند.
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از مدیران کاروان‌ها خواست سه ساعت قبل از پرواز به همراه زائران در فرودگاه حضور داشته باشند.

/5656
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    0 0
    آقا اون عکس را عوض کنید بنده خدا درجه اش تیمساره شما نوشتید سرهنگ مرآت