طلسم‌های ترافیکی شهرکرد شکسته خواهند شد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: تکمیل طرح‌های اولویت‌دار و انجام مطالبات مردم برای مدیریت شهری ضروری است پس باید طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها را اجرا و گره ترافیکی شهر را باز کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،مصطفی حیدری به بهانه هفته شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای برخی از اقدامات مهم ششمین شورای اسلامی شهرکرد را برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: انسجام و اتحاد اعضای شورای این دوره در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، خدماتی‌ و... توسط شهرداری بسیار حائز اهمیت و دلیل اصلی موفقیت مجموعه مدیریت‌ شهری در رسیدگی به مطالبات مردم است.

تصمیمات جدی در راستای رفع ترافیک شهر

وی افزود: تصمیم جدی در شورای شهر برای بازکردن گره‌های ترافیکی شهرکرد به ضرورت اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح شهری اتخاذ شد.

حیدری تصریح کرد: در شورای دوره پنجم توافقات با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در راستای اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح درون‌شهری انجام شد و مطالعات پیشنهادی ویژه تقاطع غیرهمسطح میدان معلم، تقاطع غیرهمسطح خیابان‌های آیت‌الله طالقانی _ آیت‌الله کاشانی، اتصال غیرهمسطح خیابان بوعلی سینا جنوبی به کمربندی شهید حسینعلی ترکی نیز آغاز شد که این شورا برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها در سال جاری مصمم است لذا ناظران در تهیه و تدوین طرح جامع ترافیک و طرح چشم انداز ۲۰ ساله برنامه راهبردی ۵ ساله را در دست اقدام دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: واحد مدیریت ترافیک شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای پروژه‌ تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری براساس اولویت اقدام و در اسرع وقت مصوبات شورای ترافیک استان و شهرستان را اخذ کند.

طلسم‌ها شکسته خواهند شد

حیدری گفت: تکمیل طرح‌های اولویت‌دار و انجام مطالبات مردم برای مدیریت شهری ضروری است پس باید طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها را اجرا و گره ترافیکی شهر را باز کنیم.

وی اجرای طرح عقب نشینی خیابان بوعلی و ملت، عقب نشینی مدارس در معابر اصلی شهر و تصویب اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح شهر را گام‌های برداشته شده در راستای باز کردن گره ترافیکی شهر دانست.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: ترافیک از دغدغه‌های مهم مردم شهرکرد به‌ویژه در بخش مرکزی شهر است و شهرداری توجه ویژه‌ای برای حل این معضل شهری دارد، استفاده و توجه به حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل معضل ترافیک در شهرکرد است که در این راستا نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرکرد در دستور کار شهرداری است.

وی ادامه داد: بیشترین گره ترافیکی در چهارراه دولت خیابان کاشانی، چهارراه هواپیمایی و سپس خیابان آیت‌الله طالقانی به آیت‌الله کاشانی است بنابراین باید براساس اولویت اجرای پروژه روگذر و زیرگذر را در دستور کار قرار دهیم.

همکاری مردم با شهرداری ستودنی است

حیدری به همکاری مردم در تعریض خیابان‌های بوعلی اشاره کرد و افزود: تعریض این خیابان‌ها نقش بسیار تأثیرگذاری در هدایت خودروها و کنترل ترافیک بافت مرکزی شهر به شمال و خروجی‌های شهر دارد.

آب صنعت و فضای سبز شهرکرد از طریق پساب تأمین می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: انتقال پساب در راستای حفظ محیط زیست و فضای سبز شهری امری اجتناب‌ناپذیر و بسیار مفید است در همین راستا پیرو رایزنی‌های بسیار و جلسات مکرر و با همکاری و همت مدیران اجرایی استان در نهایت در جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار شد، مقرر گردید پروژه انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرکرد جهت تامین آب صنعت و فضای سبز به‌طور مشترک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری شهرکرد انجام شود.

وی ادامه داد: این خط لوله برای شهرداری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و برای شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۷۰ لیتر در ثانیه ظرفیت پیش بینی شده است.

حیدری تصویب اجرای طرح چاه‌های جذبی و احیای دشت شهرکرد و مهار آب‌های سطحی پروژه انتقال پساب از بهرام آباد به شهرکرد به منظور آبیاری فضای سبز شهری را از جمله طرح‌های آبی شورای شهر شهرکرد دانست.

کاهش بروکراسی در شهرداری شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: بروکراسی اداری مردم را در انجام امورات شهری کلافه کرده و به همین منظور واگذاری اختیارات کامل به مدیران مناطق دوگانه و سازمان‌های وابسته به منظور چابک‌سازی سیستم مدیریت شهری و کاهش بروکراسی اداری اجرا شد که لازمه آن در ابتدا مستقل‌سازی مناطق ۱ و ۲ شهرداری و سازمان‌های وابسته بود.


وی به برخی از اقدامات شورای شهر شهرکرد طی عمر ۲۰ ماهه اشاره کرد و گفت: تدوین بودجه سالانه شهرداری، نوسازی و خرید ماشین آلات شهرداری از طریق تسهیلات قرض الحسنه، انتقال ساختمان اداری شهرداری منطقه ۲ به مکان جدید، برپایی میز خدمت در سطح شهر در راستای تداوم ارتباط چهره به چهره مسئولین با شهروندان و تسریع در روند حل مشکلات آن‌ها و رفع مشکلات آبگرفتگی با قید فوریت در شهرکرد دنبال می‌شود.

صدور پروانه برای املاک فاقد سند رسمی

حیدری بیان کرد: صدور پروانه برای املاک فاقد سند رسمی با اخذ تعهد محضری و اقرارنامه از متقاضیانی که دارای مدارک کافی برای اثبات مالکیت هستند محقق شده است، که دریافت سند شش دانگی رسمی و صدور گواهی عدم خلاف و پایان کار در فرصت یک ساله مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت سرمایه‌گذار در احداث مجموعه گردشگری، اقامتی ورزشی، پذیرایی به روش« BOLT» پیش طرح و سند چشم انداز افق شهرداری است که طرح مطالعاتی آن تصمیم‌گیری شد.

وی با بیان اینکه احداث پایانه مسافربری جنوب شرقی در دستور کار شهرداری است، گفت: روزانه مسافران زیادی از منطقه جنوب شرقی شهرکرد به نقاط مختلف شهر تردد می‌کنند اما این منطقه هنوز پایانه مسافربری مناسبی برای مسافران ندارد.

مطالبات مردم به حق است

حیدری عزت و کرامت شهروندان را مهمترین هدف برنامه‌های شورا دانست و افزود: مطالبه‌گری مردم به حق است و حقوق شهروندی باید توسط مدیریت شهری محقق شود که در این راستا باید رسانه با مردم ارتباط برقرار کند و مطالبات را به گوش مسئولان شهری برساند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد به اجرای ۳۷ طرح عمرانی در شهرکرد با ۴۷ میلیارد تومان اعتبار بودجه شهرداری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شهرداری ۵٠ میلیارد تومان از دستگاه‌های مطالبه دارد که می‌طلبد این دستگاه‌ها مطالبات را در اسرع وقت پرداخت کنند تا شهرداری بتواند به مردم خدمات بهتری ارائه نماید.

طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرکرد اجرایی می‌شود

وی افزود: طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرکرد اجرایی می‌شود با موافقت اداره‌کل میراث فرهنگی طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌عنوان طرحی آزمایشی در شهرکرد اجرایی می‌شود.

۳ پارک جدید در شهرکرد احداث می‌شود

حیدری بیان داشت: شورای اسلامی شهرکرد بر احداث ۳ پارک مشاهیر و کودکان تاکید دارد که برای احداث و بهره‌برداری هر کدام از پارک مشاهیر ، مفاخر و کودکان در شهرکرد سه نقطه پیش‌بینی و پیشنهاد شده است و بر احداث این پارک‌ها بر اساس نیاز مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید داریم.

خرید خودروی پلتفرم هیدرولیکی با نردبان ۴۲ متری برای اولین بار در استان

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی شهرکرد برای اولین بار در استان به خودروی پلتفرم هیدرولیکی با نردبان ۴۲ متری مجهز می‌شود، گفت: دولت در طرحی خودروهای نردبان و پلتفرم هیدرولیکی ۴۲ متری خریداری کرده است که شهرداری شهرکرد در اولویت اول برای تحویل این خودرو است و حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از سمت دولت برای خرید هر یک دستگاه صرف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد به اجرای طرح تفکیک پسماند اشاره کرد و افزود: شرکت مجری، طرح تفکیک پسماند را با قرار دادن کانکس‌های مخصوص این طرح در چند نقطه از شهر آغاز نموده است.

اعتبار ساخت زیرساخت‌های منظریه میلیاردی می‌شود

حیدری گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری شهرکرد ۸۱۰ میلیارد تومان است، البته با پیگیری‌های مستمر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومانی که دولت سیزدهم برای زیرساخت‌های منظریه در نظر گرفته بود به رقمی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

اموال شهرداری به خزانه برگشت

وی با بیان اینکه توانستیم در سال گذشته از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کشور بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات جذب کنیم، ادامه داد: با همراهی دستگاه‌های قضایی، امنیتی و نظارتی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از اموال شهرداری که در اختیار برخی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و افراد سودجو بود پس‌ گرفته شد.

وی در پایان پرداخت کمک‌های بلاعوض و اعتبارات به برخی از شهروندان، حمایت از هیئت‌های ورزشی استان و دیده شدن ورزشکاران استان در سطح ملی، پیگیری جهت احداث تالار جدید میدان میوه و تره بار و تقویت سرمایه‌گذاری، صدور پروانه اقدام ملی مسکن و تداوم معافیت‌ها و تعیین تکلیف برج دوقلو را از دیگر اقدامات شورای اسلامی شهرکرد دانست.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه ۳۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان«روز نکوداشت شهرکرد» در تقویم چهارمحال و بختیاری جاودان است، افزود: هدف از نامگذاری ۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرکرد تقویت هویت فرهنگی شهرکرد، تقویت وفاق همدلی و وحدت در بین شهروندان و اقوام است که برنامه‌ریزی لازم برای برپایی جشن این روز انجام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1759754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =