راهنمایی و رانندگی با اعمال مقررات سختگیرانه سعی دارد که آمار تصادفات را کاهش دهد و گویا امسال در این زمینه موفق بوده است،چون سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از کاهش 11 هزار کشته و مجروح تصادفات در 5 ماهی گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر می دهد .

وی در رابطه با آمار تلفات ناشی از تصادفات در کشور می گوید:در 5 ماهه اول سال مطابق اعلام پزشکی قانونی 8/12 درصد کاهش تلفات داشته ایم که این عدد یک هزار و 324 نفر را شامل می شود و در حوزه مجروحان و مصدومان 9 هزار و 519 نفر کاهش داشته ایم.
به گزارش خبر آنلاین، وی با بیان اینکه در 6 ماهه گذشته 754 هزار و 415 خودرو جدید شماره گذاری شده است می گوید:این رقم نسبت به گذشته 2 درصد رشد داشته است و همچنین 9 هزار و 46 خودرو خارجی نیز شماره گذاری شده است که 37 درصد کاهش داشته است.
سردار مومنی از شماره گذاری 653 هزار و 110 موتورسیکلت جدید خبر می دهد و می افزاید:از ابتدای سال تاکنون بیش از 878 هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه تعداد خودروهای کشور از مرز 14 میلیون خودرو در ماه گذشته عبور کرد ادامه می دهد:در حال حاضر 14 میلیون و 90 هزار خودرو در کشور وجود دارد که در دهه 80 این آمار 4 میلیون خودرو بوده است و پیش بینی می شود در دهه آینده بیش از دوبرابر این آمار خودرو در کشور داشته باشیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور می گوید: بنابراین در حال حاضر به ازای هر یک هزار نفر،160 خودرو در کشور وجود دارد و علت ترافیک کاملا مشخص است.
وی درباره حمل خودرو با جرثقیل یا توقیف آن می گوید که این کار تنها وظیفه پلیس است و این کار با جرثقیلهای کاملا استاندارد انجام می شود.
سردار مومنی اولویت اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی را هوشمند سازی کنترل جاده ها می داند ومی افزاید:در حال حاضر مسیر های مشهد،تهران،اصفهان و شیراز به طور کامل هوشمند کنترل می شوند و جاده های هراز،چالوس تجهیز شدن ،شیراز به بوشهر و اندیمشک در حال تجهیز شدن به سیستم هوشمند هستند.
وی با بیان اینکه خودروهایی مانند وانت پیکان و وانت نیسان در صورت نداشتن کیسه هوا از چرخه تولید خارج می شوند ادامه می دهد:تولید خودرو روآ متوقف شده و تنها تولیدات این کارخانه تا 31 شهریور پلاک می شود.
وی تاکید می کند: مطابق ماده 720 قانون مجازات،کسانییکه پلاک خودروشان را مخدوش کنند حبس در نظر گرفته می شود.
23245
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =