استاندارد ترین خودروی زیر 20 میلیون تومان ایران، اکنون با یک مشکل بزرگ مواجه شده است؛ ترمز ضد قفل.

این خبر را رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا اعلام کرده است. سرتيپ دوم پاسدار اسكندر مومني امروز در حاشيه ديدار مردمي پليس راهور گفت: "نمونه‌هايي از مشكلات ترمز ضد قفل تیپ 6 پژو 206 به توليد كننده گزارش شده است و پي گير موضوع براي رفع مشكل هستيم."

این درحالی است که پژو 206 در عمده کیفیت سنجی ها، معمولا در رده اول کیفیت خودروهای زیر 20 میلیون تومان جا خوش می کند. ضمن اینکه در یکی دو سال گذشته، به دلیل کیفی مناسب، پر مشتری شده است تا حدی که برخی کارشناسان می گویند استاندارد قیمت گذاری برای خودروها داخل، تغییر قیمت 206 است.

به هر حال این مشکلی که از سوی پلیس رسانه ای شده است، می تواند تاثیرات منفی بر فروش 206 بگذارد و البته پاسخ رسمی ایران خودرو را در پی داشته باشد. هرچند که یک فراخوان عمومی از سوی ایران خودرو برای بازدید ترمز پر طرفدارترین محصولش، هم احتمالا یکی از اهداف اعلام رسانه ای این مشکل است. 

 

300 نهاد مسوول تصادفات

سردار مومنی اما در این گفتگوی حاشیه ای به متخلفان اصلی تصادفات هم اشاره کرد. فرمانده راهور ناجا گفت: براساس ماده 14 قانون جديد راهنمايي و رانندگي كارشناسي سوانح با سه محورعوامل انساني، جاده و خودرو صورت مي‌گيرد. در صورتي كه كارشناسي نشان دهد كه جاده يا خودرو مقصر بوده‌اند خودروساز يا مسوولان راه جزو متخلفان محسوب خواهند شد. براساس كارشناسي‌هاي صورت گرفته بيش از 300 دستگاه مسوول در سوانح ايجاد شده نقش موثر داشته‌اند بنابراين براي اين دستگاه‌ها پرونده تشكيل و به محاكم قضايي ارجاع داده شده‌اند."

او همچنین گفت: "همه خودروهاي سال 90 بايد مجهز به كيسه هوا و ترمز ضد قفل باشند و در صورتي كه خودرويي فاقد اين موارد بود در هنگام تصادف ،‌خودرو ساز به عنوان متخلف شناخته مي شود و بايد جريمه پرداخت كند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    5 2
    206 کجاش استاندارده؟ همیشه در چپ کردن سیر میکنه
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    من هم این موضوع را تایید مکنم، در بزرگراه صدر که این روزها بدون اطلاع قبلی در لاین سرعت بزرگراه باید سرعت خود را از 100 به صفر برسانید، یک 206 سمت راست من در لاین سرعت ترمز شدیدی کرد، از 4 تا چرخ آن دود بلند شد. ماشین به موقع متوقف شد و حتی یک خش بر نداشت. اگر ای بی اس نداشت، کل ماشین تا جلو جمع میشد. ماشین جلویی هم عقبش همینطور. ولی قشنگ معلوم بود ای بی اس یه مشکلی داره چون خیلی دود بلند شده بود.