هفته نامه سروش نوشت:

نگار فروزنده سال‌های متمادی است در عرصه‌های مختلف به بازیگری مشغول است و شاهد ایفای نقش او در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی بوده‌ایم. حضور او در مجموعه «شهر دقیانوس» که این روزها از شبکه یک سیما در حال پخش است، فرصی فراهم کرد با او به گفت‌وگو بپداریم.

باتوجه به اینکه سریال «شهر دقیانوس» قصه‌ای دارد که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است و اینکه رفت‌وآمد به جیرفت برای فیلمبرداری مجموعه سختی‌های خاص خود را داشت، نظرتان درباره برآیند کار چیست و بازتاب‌های مردمی پخش این مجموعه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
حقیقتاً من درباره این مجموعه بسیار نگران بودم. در ابتدا باید بگویم کارکردن در جیرفت از نظر اسکان و رفت‌وآمد برای من بسیار دشوار بود. در برهه‌ای نگران بودم نتواند ارتباط خوبی با مردم برقرار کند، زیرا بین زمان پایان فیلمبرداری و آغاز پخش آن فاصله یادی افتاد. علاوه بر آن برخی از کارها خصوصیتی دارند که اگر در زمان خود به پخش نرسند و با فاصله زمانی زیادی در تلویزیون به نمایش درآیند، آثار گذشت زمان در آنها آشکار خواهد بود و از طراوت و تازگی آنها خواهد کاست و من به شدت نگران این امر بودم، اما اکنون بسیار خوشحالم که از برنامه استقبال خوبی شده و بازتاب‌ها از سوی مردم رضایت‌بخش است. فکر می‌کنم دلیل اصلی رضایت آن‌ها هم سوژه جدیدی باشد که سریال به آن‌ می‌پردازد.

در انتخاب‌ نقش‌هایتان چه معیارها و ویژگی‌هایی را در نظر دارید؟
اولین اصل با اهمیت برای من در انتخاب نقش، فیلمنامه است که متأسفانه امروز فیلمنامه‌های خوبی تولید نمی‌شود. در درجه دوم به کارگردان به‌عنوان مدیرگروه توجه می‌کنم، زیرا یک کارگردان باتجربه و خوب می‌تواند از یک فیلمنانه نه چندام مطلوب اثری خوب خلق کند و برعکس و در نهایت مجموعه گروه تولید اهمیت بسیاری برای من دارد. البته تمام این مسائل در یک درجه اهمیت قرار دارند. برنامه‌سازی یعنی کار گروهی و همه باید برای ارتقای کیفیت در تلاش باشند.

علت اصلی کم‌کار بودن شما نسبت به گذشته چیست؟
یکی از دلایل این امر کیفیت کم فیلمنامه‌هایی است به به دستم می‌رسد. این فیلمنامه‌ها مرا به ایفای نقش ترغیب نمی‌کنند. بارها اتفاق افتاده نقشی کوتاه را در یک کار پذیرفته‌ام و آن را به نقشی مدام در یک پروژه طولانی ترجیح داده‌ام. در حال حاضر دیگرطول یک نقش برایم اهمیت چندانی ندارد و بیشتر به میزان تأثیرگذاری یک نقش گروه و... توجه دارم.

برای باورپذیرتر کردن یک نقش و تحقق شایسته آن چه کار می‌کنید؟
به نظرم این مسئله امری حسی است و هر بازیگر برای تحقق نقش خود شیوه خاصی را به کار می‌بندد. البته این نگاه شخصی من است. اگر از ابتدا با نقش ارتباط خوبی برقرار کنم. ناخودآگاه نقش را خوب ایفا خواهم کرد. در مجموع ابتدا نقش را مطالعه کرده و تمام جزئیات آن را در نظر می‌گیرم. شناسنامه داشتن نقش و بی‌هویت نبودن آن نیز برایم حائز اهمیت است. سپس سعی می‌کنم با کارگردان تعامل مناسبی داشته باشم تا به یک اتفاق نظر درباره نقش برسیم و به اصطلاح نقش را هضم کنم.

و این اتفاق در «شهر دقیانوس» نیز رخ داد؟
در تمام کارهایم این اقدامات را انجام می‌دهم و از بازیگرانی هستم که با متن بسیار کلنجار می‌روم.

در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟
اکنون مشغول پروژه خاصی نیستم و هنوز نقش و فیلمنامه‌ای که مورد علاقه‌ام باشد، به من پیشنهاد نشده و اگر به همین شکل پیش برود. همین رویه‌ را ادامه خواهم داد. بعد از این همه سال کارکردن در عرصه بازیگری دیگر بسیاری از مسائل توجه نمی‌کنم.

و حرف آخر...
اکنون تنها به رضایت مردم ما بسیار فهیم و باهوش هستند. به شعورشان بسیار احترام می‌گذارم. خود را نسبت به جامعه و کار متعهد می‌دانم و دقت می‌کنم کاری باشید که اگر چیزی به آن‌ها اضافه نمی‌کند چیزی از آن‌ها کم نکند.

58301

کد خبر 176137

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین