فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های اجرایی که باید تامین کننده امنیت جامعه باشند انتقاد کرد

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویر احمد می گوید دستگاه های اجرایی باعث ایجاد ناامنی و بی نظمی در جامعه شده اند. به گفته علیرضا عادلی، برخی از دستگاه های اجرایی این استان با ایجاد ناهماهنگی و بی نظمی، کار پلیس را سخت تر می کنند.
این مقام انتظامی در گفتگو با خبرنگاران با انتقاد از دستگاه های اجرایی استان محل ماموریتش، اظهار کرد: "برخی دستگاه‌های اجرایی استان که خود وظیفه حفظ و ایجاد امنیت را دارند به دلیل همکاری و هماهنگی نداشتن با پلیس، عامل ناامنی در جامعه می‌شوند."
این اظهارات در حالی شکل می گیرد که به جز نیروی انتظامی به عنوان اصلی ترین ضابط قضایی، برخی از نیروهای امنیتی و نظامی مانند وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و سازمان بسیج نیز از اصلی ترین ضابطان قضایی، نهادها و دستگاه های اجرایی هستند که "وظیفه حفظ و ایجاد امنیت" را در جامعه بر عهده دارند.
پیش از این، سپاه پاسداران استان کهگیلویه و بویراحمد، خبرساز شده بود. اظهارات فرمانده سپاه یاسوج مبنی بر توهین آمیز بودن مجسمه آریوبرزن، سردار هخامنشی که در میدانی به همین نام در مرکز استان، نصب شده بود، نقل محافل شد. شهابی فر فرمانده سپاه یاسوج در کنگره ای در شهرستان بویراحمد گفته بود:"امروز دم اسب آریو برزن را مشرف بر تمثال مبارک شهیدان کرده‌اند که ضروری است دادستان کهگیلویه و بویراحمد دستور تخریب آن را بدهد."
اکنون فرمانده پلیس این استان از دستگاه های اجرایی حافظ امنیت انتقاد می کند که عامل بروز ناامنی در جامعه شده اند. تاکنون دستگاه های امنیتی و نظامی این استان به انتقاد جاندار فرمانده ناجای استان کهگیلویه و بویراحمد، واکنشی نشان نداده اند.
این فرمانده انتظامی همچنین از پلیس خواست با مردم رفتاری توأم با ادب و مهربانی داشته باشند زیرا "اقتدار و قاطعیت پلیس، با رفتار مودبانه منافاتی ندارد."
علیرضا عادلی، همچنین مشارکت مردمی و افزایش اعتماد عمومی را از مهمترین اهداف برنامه‌های پلیس در هفته ناجا، عنوان کرد: "پلیس باید ارتباط خود را با نخبگان، مدارس، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و اقشار کارگری حفظ کند."
45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • :( IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    21 1
    خوشمان آمد
  • بدون نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    22 0
    چهار تا از این آدم های جربزه دار پیدا شود و خود انتقادی را شروع کند همه ی حیثیت نهادها بر می گردد سر جای اولش.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    2 0
    آنچه يافت مي نشود آنم آرزوست
  • بدون نام IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    3 0
    آفرین بر تو برادر عزیزی که نمی شناسمت
  • راستگو GB ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    5 0
    معلوم می شود آدم "با سوادی" است. کم پیدا می شوند چنین آدمهایی.
  • مستقل IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    5 0
    بالاخره یه آدم شجاع و فهیم تو این نیروی انتظامی هم دیدیم