مدیرکل اوقاف اصفهان تهدید کرده این اداره، مسجد امام را می بندد چون بازدید کنندگان آن، بدحجابند

مدیر کل اوقات و امور خیریه اصفهان می گوید در مسجد امام این شهر به روی گردشگران داخلی و خارجی بسته خواهد شد. چون وضعیت حجاب این گردشگران رضایتبخش نیست.
به گفته حسین اژدری، سازمان اوقاف و امور خیریه، متولی رسمی مساجد در کشور است و اختیار دارد در یک مسجد را به روی بدحجابان ببندد.
بستن در مسجد اصلی میدان نقش جهان اصفهان به روی گردشگران، یک بار دیگر نیز شهریورماه گذشته انجام شد. در این اقدام نمادین، در مسجد امام برای ساعاتی توسط اداره اوقاف و امور خیریه بسته شد و گردشگران از حضور در این مکان تاریخی، منع شدند.


اژدری، هدف از این کار را "تهدید بدحجابان" عنوان کرد و گفت: "بعد از برگزاری نماز جمعه مسوولان اوقاف به منظور تهدید و جلوگیری از حضور بدحجابان به این مکان مقدس درب مسجد را بستند."
در نماز جمعه مذکور، محمد تقی رهبر، عضو فراکسیون روحانیون مجلس، در انتقاد از حضور گردشگران بدحجاب در اصفهان، مطالبی را گفته بود.
با وجود "تهدید" اداره کل اوقات این شهر، مسئولان سازمان میراث فرهنگی، خود را متولی قانونی مساجد تاریخی می دانند. سازمان میراث فرهنگی با فروش بلیط و ساماندهی گردشگران، بازدید کنندگان از اماکن تاریخی و مذهبی را راهنمایی می کند و نسبت به این اظهارات، واکنشی تاکنون نشان نداده است.
فروش بلیط برای بازدید گردشگران از مساجد تاریخی، مورد انتقاد مسئولان اوقاف و امور خیریه است. هر چند آنها قبول دارند مساجدی که دارای ارزش تاریخی اند، زیر نظر اداره میراث فرهنگی اداره می‌شوند، ولی می گویند باید بدحجابها را به مسجد راه نداد.
اوقاف از بدحجابان سی.دی دارد
اژدری، مدیر کل اوقات اصفهان در این باره می گوید: "کسی که در مسجد بلیط فروشی می‌کند در حال حاضر متعهد به عدم تکرار ورود بدحجابان به مسجد امام شده، ولی در صورت ادامه یافتن وضعیت بد‌حجابی گردشگران در اصفهان، این اداره به عنوان متولی اصلی مساجد، در مسجد امام را به روی گردشگران ایرانی و خارجی می‌بندد."
این مسئول، همچنین خبر داده کارکنان اداره اوقات و امور خیریه مشغول "فیلم گرفتن" از بدحجابان است و اخیرا شاهد بی‌حجابی‌های قابل توجهی در اماکن مذهبی تاریخی اصفهان به ویژه در مسجد امام (ره) بوده‌ اند. اژدری درباره "فیلمبرداری از بدحجابان" توضیح داده: "با تهیه یک سی دی از وضع بدحجابی در این مکان مقدس و ارسال آن برای مسوولان استان این موضوع را با آنها در میان گذاشتیم."
وی درباره "خدشه دار شدن قداست مساجد اصفهان" می گوید: "وضعیت نامناسب پوشش گردشگران و به خصوص گردشگران داخلی قداست این اماکن را خدشه‌دار خواهد کرد. حفظ ارزش‌های اسلامی به ویژه در مکان‌های مذهبی تاریخی ضروری است، چون اماکن تاریخی و به ویژه اماکن مذهبی ریشه در هویت اصلی کشور دارد."
این اظهارات در حالی گفته شده که وضعیت معماری مسجد امام اصفهان در هفته های گذشته به شدت اسفناک شده، به گونه ای که چینهای عمیقی در گنبد این مسجد به وجود آمده که کارشناسان آن را ناشی از مرمت غیر اصولی و به کار گیری مصالح بی کیفیت دانسته اند. همچنین نشت آب از لوله کشیهای این مسجد، باعث نم برداشتن پی ها و پایه های دیوارها شده و برگزاری هفتگی نماز جمعه در آن مکان نیز منجر به استهلاک بیشتر بنای تاریخی آن شده است. شاید بستن در این مسجد به روی گردشگران به دلیل عدم حضور بدحجابان، حداقل بتواند استهلاک این بنای تاریخی را کندتر کند.
45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    99 3
    كاش درب بانك صادرات يا بانك مركزي رو هم همينطور با جديت و قاطع ميبستسد ! دزدي و فساد مالي هم دست كمي از بدحجابي نداره ها !
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    11 94
    افرین به این غیرت جلب گردشگر به چه قیمتی! بی حرمتی به مقدسات ؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    49 2
    خیلی گردشگر داریم اون 5تا هم پرید
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    5 27
    تو كشوري مثل سوريه افراد بي حجاب و بد حجاب حتما بايستي با پوشش وارد اماكن مقدس بشوند و مي شوند نمونه اش مسجد جامه اموي
  • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    4 7
    درمسجد راروی کسی بستن صحیح نیست بهتراست مثل اماکن مقدس دیگر درکشور به افرادی که میخواهند وارد شوند چادر یا روسری داده شود
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    13 1
    آیا نمونه ای سراغ دارید که یک ایرانی مسلمان برای بازدید ازاماکن تاریخی سایر کشورها به خاطر داشتن حجاب اسلامی مسئولین کشورمربوطه مانع ورودش به اون مکان موردنظربشند؟ماکی می خواهیم به عقاد ونظرات دیگران احترام بگذاریم؟گردشگران داخلی روکاری ندارم ولی گردشگران خارجی نیاز به احترام دارند تا به کشورمون سفرکنند.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    4 5
    آقا اینجا ایران است، سوریه که نیست!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    9 1
    هنر نیست که صورت مساله رو پاک کنی! هنر اینه که راه درستو پیدا و اجرا کنی!
  • فاطمه IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    2 10
    جالب اینجاست که طبق گفته ایشون وضع حجاب گردشگران ایرانی بدتر از خارجی هاست!