شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود علاوه بر ثبت قرارداد اکران یک فیلم در مورد فشارهای ناشی از افزایش هزینه اداره سینما تصمیم‌گیری کرد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره جلسه روز دوشنبه 11 مهرماه این شورا گفت: «در جلسه امروز شورای صنفی قرارداد فیلم سینمایی «اسب حیوان نجیبی است» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در گروه عصرجدید بعد از فیلم «پیتزا مخلوط» ثبت شد.»
 
حبیب کاوش با اشاره به نامه‌ای که از سوی انجمن سینماداران به شورای صنفی ارائه شده، گفت: «انجمن سینماداران نامه نوشته بودند و در خواستی از شورای صنفی داشتند. در این نامه به مبلغ قبض آب، برق، گاز و تلفن سینماها اشاره شده بود.»
 
او ادامه داد: «گویا بعد از هدف‌مندی یارانه‌ها هزینه این قبض‌ها بیش از 10 برابر افزایش یافته و سینماها قادر به پرداخت نیستند. در مورد یکی دو سینما از جمله سینما آفریقا این سازمان‌ها و اداره‌ها اخطار کرده‌اند اگر قبوض پرداخت نشود سینماها تعطیل می‌شود.»
 
کاوش درباره تصمیم شورای صنفی نمایش در این زمینه گفت: «در بخش دیگر این نامه آمده بود اگر یک سینما به این دلیل تعطیل شود سایر سینماهای عضو انجمن نیز تصمیم به تعطیلی خواهند گرفت. ما در شورای صنفی نمایش این تصمیم را تایید کردیم.»
 
سخنگوی شورای صنفی نمایش اظهار داشت: «تماسی با آقای جواد شمقدری معاون امور سینمایی داشتیم که ایشان وعده دادند به واسطه مصوبه‌ای که در شورای عالی سینما وجود داشته، مشکل به وجود آمده یک هفته تا 10 روز آینده برطرف شود.» 
 
58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    1 0
    هردم از این باغ،بری می رسد!مبارک است