قوه قضائیه اعلام کرده است که بر خلاف خبر های منتشر شده مسعود شفیعی، وکیلی که دفاع از سارا شورد، شین بائر و جاش فتال سه تبعه آمریکا را بر عهده داشته، بازداشت نشده و تنها، چند ساعتی برای توضیح، احضار شده است.

این در حالی است که پیش از این، موضوع بازداشت و ممنوع الخروج بودن وی بر خروجی خبرگزاری فرانسه قرار گرفته بود.
دوموکل او پس از رسیدن به ایالات متحده آمریکا، با ترتیب دادن کنفرانس مطبوعاتی، مطالبی را علیه ایران بیان کردند که با واکنش سخنگوی قوه قضائیه روبرو شد. غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری هفته گذشته خود با اشاره به اینکه "از آمریکائیان بیش از این انتظار نمی رود" گفت: "این که احتمال می دهیم افرادی پس از آزادی، مطالبی را بر ضد کشور به زبان بیاورند، نمی تواند دلیل بازداشت باشد."
مسئول دفتر محسنی اژه ای در گفتگوی خود با خبرآنلاین تایید کرد مسعود شفیعی وکیل این آمریکایی ها، بازداشت نیست و درباره ممنوع الخروج بودن وی نیز توضیحی فعلا وجود ندارد.پیش از این، خبرگزاری فرانسه، نوشته بود صبح روز گذشته، شفیعی به مدت چند ساعت بازداشت و تعدادی از وسایل همراه وی در فرودگاه تهران، ضبط شده .
گفته می شود وی قصد داشته به امریکا سفرکند.
شفیعی هفته گذشته در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرده بود از ابتدا اعتقاد داشته موکلانش بی گناهند و باید از آنان دفاع می کرده است. موکلان وی، شین بائر و جاش فتال، به همراه سارا شورد سال 88 در مرزهای غربی کشور به دلیل ورود غیر قانونی به ایران بازداشت شدند و پس از آن، در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اتهام ورود غیر قانونی به کشور و جاسوسی، محاکمه شدند.
حکم اولیه دادگاه جاش و شین، هر یک 8 سال زندان به دلیل جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا بود، ولی پیش از این دو، سارا شورد با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی از بازداشت آزاد شده بود که هنوز پرونده اتهامی وی در مرحله تحقیق قرار دارد. با این وجود دو مرد یاد شده نیز ابتدای مهرماه جاری با تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه در شعبه دادگاه تجدید نظر، با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی پس از 26 ماه از زندان اوین آزاد و به کشور عمان پرواز کردند.
این دو پس از رسیدن به ایالات متحده آمریکا، با ترتیب دادن کنفرانس مطبوعاتی، مطالبی را علیه ایران بیان کردند که با واکنش سخنگوی قوه قضائیه روبرو شد. غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری هفته گذشته خود با اشاره به اینکه "از آمریکائیان بیش از این انتظار نمی رود" گفت: "این که احتمال می دهیم افرادی پس از آزادی، مطالبی را بر ضد کشور به زبان بیاورند، نمی تواند دلیل بازداشت باشد."

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =