نویسنده معروفی که آثارش مطرح است، در هر نشری می تواند اثرش را به چاپ برساند، اما جوان شهرستانی که نه اسمی دارد و نه مطرح است، این امکان را ندارد و نیاز به حمایت نهادهایی مانند حوزه هنری دارد.

هوشنگ مرادی کرمانی معتقد است برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان در شهر ایلام که توسط حوزه هنری صورت می گیرد حرکت خوب و مفیدی است و بچه های شهرستانی حق دارند جشنواره های ادبی داشته باشند.


این نویسنده آثار کودک و نوجوان با بیان این که با جوانان شهرستانی ارتباط داشته است، گفت: یک هفته پس از زلزله بم به همراه علی محمد قاسمی برای ساخت فیلمی کوتاه که من داستانش را نوشته بودم به بم رفتیم، درآنجا دیدیم که بچه های زلزله زده بم در چادر جمع می شوند و داستان می خوانند.این نشان می دهد استعدادهای زیادی در شهرستان های کشور وجود دارد که حتی در بدترین شرایط ممکن است به شکوفایی برسد.به نظرم می آید حق بچه های شهرستانی ست که جشنواره های ادبی داشته باشند.


نویسنده رمان «شما که غریبه نیستید» سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را جزو نهاد هایی دانست که در زمینه تربیت و پرورش استعدادهای جوان در کشور حضور فعال دارند. او خاطرنشان کرد: این ارگان ها باید گروه هایی را تعیین کنند که آدم هایی بدون خط و خطوط خاص و افرادی با انصاف باشند تا آثار جوانان را بخوانند و بررسی کنند و اگر نویسنده یا شاعر خوب و با استعدادی پیدا کردند، او را حمایت کنند و با امکانات و بودجه ای که دارند اثرش را به چاپ برسانند.


نویسنده «پلو خورشت» با تاکید بر این که نهادهایی مانند حوزه هنری یکی از وظایفشان این است که نویسندگان جوان و بی نام و نشان را حمایت کنند، یادآوری کرد: نویسنده معروفی که آثارش مطرح است، در هر نشری می تواند اثرش را به چاپ برساند، اما جوان شهرستانی که نه اسمی دارد و نه مطرح است، این امکان را ندارد و نیاز به حمایت نهادهایی مانند حوزه هنری دارد.


هوشنگ مرادی کرمانی با اشاره به سفرها و دیدارهایی که با نویسندگان جوان شهرستانی داشته، تاکید کرد: جوانان شهرستانی که آثار به چاپ نرسیده دارند، زمانی که من را می بینند می خواهند آثارشان را بخوانم و نظر بدهم .به آنها می گویم من راننده تاکسی هستم و آن ها برای یاد گرفتن رانندگی حتما باید به آموزشگاه تعلیم رانندگی بروند. منظور این است که من تنها آثار و داستان ها را به دست مخاطبان می رسانم و جوانانی که در ادبیات استعداد دارند، باید از سوی سازمان هایی مانند حوزه هنری مورد حمایت و آموزش قرار بگیرند.


وی درباره ادبیاتی که از سوی نسل سوم و جوانان خلق می شود ، گفت: یک منتقد زمانی می تواند در این رابطه با انصاف حرف بزند که تمام آثار جوانان را بخواند. نمی شود حرف های کلی زد و مانند برخی مسوولان آمارهای کلی داد، بلکه باید منطقی و با تحقیق و پژوهش صحبت کرد.

او افزود: نمی توانم درباره ادبیات نسل جوان نظر بدهم. اما هم اکنون می توانم بگویم آخرین کتابی که خوانده ام «دیدن دختر صد در صد ایده آل در صبح زیبای آوریل» از موراکامی بوده و اگر الان از من بپرسید که بهترین کتابی که خواندم چه بوده این کتاب را انتخاب می کنم، چرا که به تازگی آن را خوانده ام واز آن لذت برده ام، اما ممکن است با خواندن کتابی دیگر یا گذشت زمان نظرم عوض شود.

 

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌‌ که انتشارات ثالث آن را با قیمت 2800 تومان منتشر کرده است، کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =