۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
نقشه فرهنگی کلانشهر کرج تدوین شد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: نقشه فرهنگی اجتماعی این کلانشهر با هدف جلوگیری از موازی کاری و اجرای برنامه‌های شاخص و اثر گذار فرهنگی توسط این کمیسیون تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ حجت الاسلام علیرضا سعیدی گفت: بر همین اساس امسال ۱۰ ابر پروژه و برنامه شاخص فرهنگی از جمله ساخت یک فیلم سینمایی در کلانشهر کرج و ساخت فیلم و سریال با موضوع کلانشهر کرج در برنامه کاری مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها و رویداد های ملی و مهم استانی با رویکرد فرهنگی از دیگر اقداماتی است که مدیریت شهری کرج در سال ۱۴۰۲ طبق مهندسی فرهنگی نسبت به اجرای آنها اهتمام خواهد داشت.

سعیدی گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، مدیریت شهری کرج با ۶۸ دستگاه و نهاد و موسسه فرهنگی وارد انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: شهرداری کرج با هیچ دستگاه و نهاد خارج از نقشه راه و مهندسی فرهنگی استان مساعدتی نخواهد داشت و دستگاه هایی که خواستار بهره‌مندی از ظرفیت‌های مدیریت شهری هستند باید در چارچوب برنامه‌های فرهنگی مطابق نقشه مهندسی فرهنگی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: امسال شهرداری و شورای شهر کرج در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش فعال‌تری خواهند کرد و کمک‌های بلا عوض شهرداری کرج به دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد فقط در قالب نظام مسائل شهری قابل پذیرش است و به هیچ عنوان کمک دیگری به دستگاه ها نخواهیم داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و تشکل های مردم نهاد می توانند و با ارائه برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری پس از تصویب شورای شهر از کمک های شهرداری برخوردار شوند.

سعیدی افزود: طبق نقشه ترسیمی، تلاش ها براین است تا در اجرای پروژه های فرهنگی از موازی کاری جلوگیری شود و پروژه ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی کرج در قالب انسجام و یکپارچگی به سرانجام برسد.

وی در خصوص احداث سینمای جدید کرج گفت: قرار است این سینما پس از تائید نهایی در خیابان کسری منطقه جهانشهر ساخته شود.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: تجلیل از قهرمانان حوزه دفاع مقدس و فرهیختگان شهر، ساخت سردیس کمک شبکه سه سیما در خصوص معرفی شهر کرج، برگزاری جشنواره تئاترو فیلم، کمک به برگزاری اردوهای راهیان نور و اربعین حسینی از برنامه های فرهنگی مدیریت شهری کرج در سال جاری است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1767182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =