تفاوت های کادیلا، ال ۹۰ ایرانی با رنو ال ۹۰ ! / عکس

گجت‌نیوز نوشت: سایپا کادیلا به عنوان رنو ال 90 ایرانی به زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد، اما سایپا cadila با L90 ایرانی چه تفاوتی دارد؟

گروه خودروسازی سایپا پروژه P90 را طبق نسل اول لوگان توسعه داده و قصد دارد به زودی آن را با نام کادیلا به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا قصد داریم این محصول جدید سایپا که در واقع ال ۹۰ ایرانی محسوب می‌شود را با تندر ۹۰ از لحاظ طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات مورد مقایسه قرار دهیم.

طراحی بیرونی

طراحان سایپا بخش جلو و عقب لوگان را به شکل کامل بازطراحی کردند و توانستند این دو خودرو را از یکدیگر متمایز کرده و همچنین نمای مدرن‌تری را ایجاد کنند. در نمای جلوی کادیلا مجموعه کاملا جدیدی شامل جلوپنجره، چراغ‌ها و سپر به چشم می‌خورد که نسبت به لوگان توانسته نمای جذاب‌تری را به وجود آورد.

مقایسه کادیلا، ال ۹۰ ایرانی با رنو ال ۹۰ / عکس

البته نمای جدید جلو با نمای کناری هماهنگ نیست؛ چراکه طراحان برای این بخش تغییراتی را در نظر نگرفتند و کاملا مشابه لوگان است. در واقع در این بخش طراحان حتی آینه‌های جانبی را نیز تغییر ندادند و همان آینه‌های تندر پلاس به چشم می‌خورد.

طراحان برای نمای عقب چراغ‌های جدیدی را در نظر گرفتند که تا روی در صندوق کشیده شده و نمای مدرنی را به وجود آورده است. همچنین در این بخش طراحان سپر را با بخش بزرگی از پلاستیک سیاه رنگ بازطراحی کردند.

مقایسه کادیلا، ال ۹۰ ایرانی با رنو ال ۹۰ / عکس

تغییراتی که برای بخش عقب در نظر گرفته شده با نمای جلو هماهنگ‌تر بوده و توانسته نمای جذاب‌تری را نسبت به ال ۹۰ به وجود آورد، اما همچنان عدم هماهنگی نمای جلو و عقب با نمای کناری باعث شده تا این خودرو در طراحی نقطه ضعف بزرگی داشته باشد.

طراحی داخلی

سایپا برای کادیلا برخلاف نمای بیرون در بخش داخلی تغییرات زیادی را در نظر نگرفته است. در واقع در این خودرو شاهد همان داشبورد و رودری‌های تندر پلاس هستیم. از تغییراتی که سایپا در این بخش در نظر گرفته می‌توان به صفحه‌آمپر جدید، مجموعه جدید و دیجیتالی کنترل سیستم تهویه و همچنین نمایشگر لمسی اشاره کرد.

در مجموع سایپا با اعمال تغییرات جزئی در کادیلا نیز نتوانسته آن فضای قدیمی لوگان را از بین ببرد. این در حالی است که طراحی داخلی تندر ۹۰ یکی از بزرگترین نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شد و بسیاری را از خرید آن منصرف کرده بود، اما سایپا به این موضوع توجهی نکرده و اکنون همان عیب بزرگ در کادیلا نیز وجود دارد.

گفتنی است سایپا اعلام کرده نسخه اتوماتیک کادیلا به داشبورد و رودری‌های جدیی مجهز خواهد شد، اما نسخه فعلی این خودرو حتی نمی‌تواند با رقبایی چون پژو ۲۰۷ به رقابت بپردازد.

امکانات رفاهی و ایمنی

سایپا کادیلا نسبت به ال ۹۰ از لحاظ سطح امکانات ارتقا پیدا کرده است. از امکانات نسخه دستی کادیلا می‌توان به دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی، تهویه اتوماتیک، سیستم پایش باد تایرها، پنجره‌ها و آینه‌های جانبی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور دنده‌عقب، دی‌لایت و تودوزی چرم مصنوعی اشاره کرد.

طبق اعلام سایپا، فرمان این خودرو از هیدرولیک به برقی ارتقا پیدا کرده و با وجود اینکه ترمزهای عقب کماکان از نوع کاسه‌ای است، اما امکان نصب سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش نیز روی کادیلا وجود دارد. علاوه بر این، نسخه اتوماتیک این خودرو به امکانات بیشتری چون داشبورد جدید، سانروف، استارت دکمه‌ای و کروز کنترل مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی کادیلا و ال ۹۰

شرکت سایپا برای کادیلا موتور جدید ME16 را در نظر گرفته که یک موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ با تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بوده و می‌تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن‌متر را به تولید برساند. در طرف مقابل لوگان به موتور 1.6 لیتری با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن‌متر مجهز است که چنین ارقامی نشان می‌دهد پیشرانه کادیلا قوی‌تر خواهد بود، اما کیفیت و قابلیت آن باید گذر زمان مشخص شود.

یک گیربکس 5 سرعته دستی 5F18 که به عنوان بهترین گیربکس دسترسی تولید داخل محسوب می‌شود نیز قدرت تولید شده از پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. علاوه بر این، سایپا برای نسخه اتوماتیک کادیلا نیز گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت DAE را در نظر خواهد گرفت. این در حالی است که نسخه اتوماتیک تندر 90 به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مجهز بود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1768344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =