آخرین فرمانده سپاه محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس می گوید بعد از مخالفت امام با حضور مقام معظم رهبری در جبهه ها، فرزندان ایشان با اسامی دیگری در جبهه ها حضور پیدا می کردند.

 اسماعیل کوثری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به مخالفت امام با حضور رهبر انقلاب در جبهه ها، افزود:ایشان تا قبل از زمانی که بحث ریاست جمهوری شان مطرح شد در جبهه بودند و انرژی مضاعف به رزمندگان می دادند.ولی بعد از آنکه امام از حضور ایشان ممانعت کردند حضورشان کم شد. چون حضرت امام حضور آیت الله خامنه ای را در 5 استان مرزی غرب کشور ممنوع کرده بودند.
وی با بیان اینکه بعد از عملیات کربلای پنج  قرار بود ایشان به دو کوهه بیائید، اما این سفر کنسل شد، ادامه داد: ایشان بعدها به ما گفتند«من آماده حضور در جبهه بود و به آقای هاشمی گفتیم که شما یک یا دو هفته تهران باشید تا بنده بروم و بعدا برگردم. آقای هاشمی به حضرت امام گفته بودند که امام فرموده بودند « مگرنگفتیم آقای خامنه ای نباید به جبهه ها برود.»
کوثری تصریح کرد: در عین حال با اینکه خود مقام معظم رهبری نمی توانستند بیایند فرزندانشان درجبهه ها حضور پیدا می کردند، هم آسید مصطفی فرزند بزرگ وهم آسید مجتبی فرزند دومشان از بسیجی های لشکر بودند.البته با نام خانوادگی دیگردر جبهه ها حضور داشتند.به ما هم پیغام داده بودند که این دو نفراسیر نشوند ولی اگر شهید یا جانباز شدند عیبی ندارد.
 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره دلیل این درخواست، اضافه کرد: اتفاقا سه سال قبل ما مستقیما از رهبری همین سوال را کردیم که ایشان فرمودند:« اگر اینها شهید می شدند، بنده پدر شهید می شدم، ولی اگر اسیر شوند چون فرزند رئیس جمهور بودند عراق سعی می کرد از ایران برای آزادی آنها امتیاز بگیرد و بنده هم امتیاز بده به کسی نیستم.»
متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
/212212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =