بهترین دمای کولر گازی در تابستان و زمستان

بهترین دمای کولرگازی با توجه به موارد مختلفی تنظیم می شود. شما باید با درنظر گرفتن تمامی این موارد، درجه اسپیلت یا کولر گازی را تنظیم کنید.

کولر گازی، پرکاربردترین سیستم سرمایشی است که امروزه در اغلب خانه ها وجود دارد. تمامی کولرگازی ها دارای قابلیت تنظیم دما هستند. در نتیجه شما می توانید دمای آن را مطابق با خواست خود، تنظیم کنید. برخی از کاربران در تنظیم صحیح دمای این دستگاه دچار ابهاماتی هستند و سؤالاتی در این زمینه دارند. این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی در این رابطه به این دسته از مخاطبان گرامی، ارائه نماید.

چگونه با تنظیم دمای کولر گازی و اسپیلت دیواری در مصرف برق آن صرفه جویی کنیم ؟

در ارتباط با انتخاب بهترین دمای کولر گازی، باید به میزان صرفه جویی در مصرف برق آن توجه داشته باشید. دقت کنید که با رعایت نکاتی مهم، می توانید مصرف برق دستگاه را کاهش دهید. از جمله اینکه فیلترهای مخصوص هوا در کولرهای گازی را هر 2 ماه یک بار شست و شو و تمیز نمائید. پنجره های ساختمان را درزگیری کنید تا هوای خنک محیط به بیرون منتقل نشده و به هدر نرود. در تابستان حتماً پرده پنجره را کشیده تا تابش نور آفتاب، موجب گرم شدن محیط نشود. برعکس در زمستان پرده ها را کنار بزنید تا تابش نور آفتاب موجب گرم شدن محیط شود. به یاد داشته باشید در زمانی که برای کوتاه مدت از ساختمان خارج می شوید، دمای اسپیلت یا کولر را چندین درجه بالاتر از زمانی که در ساختمان حضور دارید، تنظیم نمائید. با خرید کولر گازی کم مصرف، در مصرف برق صرفه جویی کنید.

درجه مناسب کولر گازی و اسپیلت چقدر است ؟

بهترین دمای کولرگازی به نظر شما چیست؟ دمای ایده آل این دستگاه ها به نظر و سلایق افراد بستگی دارد. ممکن است برخی از افراد تمایل به سرد بودن بیشتر محیط خود داشته باشند و لذا درجه اسپیلت یا کولرگازی را روی کمترین مقدار تنظیم می نمایند.

میزان رطوبت هوای محیط نیز بر تنظیم درجه کولر گازی اثر گذار است. مسلماً درجه مناسب کولر گازی در مناطق شرجی با مناطق خشک، متفاوت است. درجه کولرگازی در مناطق شرجی با رطوبت بالا معمولاً روی درجه بالاتر در تابستان تنظیم می شود تا هوای محیط مطبوع تر شود.

بنابراین نمی توان دمای خاصی را دقیقاً به عنوان درجه مناسب کولر گازی برای تمامی کولرگازی های کاربران مشخص کرد. زیرا عوامل مختلفی در تعیین درجه مناسب کولر گازی و اسپیلت نقش دارند.

بهترین دمای کولر گازی در تابستان چقدر است ؟

تمامی کولرگازی ها دارای دفترچه راهنما هستند که در آنها توضیحاتی درباره تنظیمات دما داده شده است. معمولاً درجه کولر گازی را در تابستان ها بر روی 22 الی 25 درجه سلسیوس تنظیم می کنند. با تنظیم کولرگازی بر روی این درجات، معمولاً علاوه بر کاهش مصرف برق، سرمایش مناسبی در محیط ایجاد می شود.

اگر سرمایش محیط کمتر از ایده آل شما بود، برای دقایقی کولر گازی را روی درجات پایین تر تنظیم کنید و مدتی پس از خنک شدن محیط، مجدداً ان را روی دمای 22 الی 25 درجه تنظیم نمائید. این بازه دمایی برای کولر گازی در طول روز مناسب است. بهتر است به هنگام خواب در طول شب، درجه کولر را تا 4 درجه افزایش داده تا سرمای بیش از اندازه موجب خشکی بدن و سرماخوردگی شما نشود.

بهترین دمای کولرگازی در زمستان چقدر است ؟

برخی از کولرگازی ها دومنظوره هستند و عملکرد آنها در زمستان، گرمایشی است. معمولاً درجه کولرگازی را در زمستان بر روی درجات 26 الی 28 درجه تنظیم می کنند. نخست اجازه دهید که کولر گازی دقایقی در این حالت، کار کند و در صورتی که احساس کردید گرمایش محیط کمتر و یا بیشتر از حالت ایده آل شما است، درجه کولر گازی را چندین درجه تغییر دهید.

با توجه به اینکه دمای هوا در طول شب کمتر از دمای هوا در طول روز است، باید درجه کولر گازی در زمستان را در طول شب افزایش دهید تا هوای محیط گرم شود. نکته دیگری که باید درنظر داشته باشید این است که اگر نوزاد و یا افراد کهنسال در منزل حضور دارند، درجه کولر گازی را 2 الی 3 درجه افزایش دهید تا محیط گرم تر شود.

دلایل اهمیت تنظیم کولر گازی بر روی درجه مناسب چیست؟

انتخاب بهترین دمای کولرگازی از آنجا اهمیت دارد که در صورت عدم تنظیم صحیح آن، می تواند باعث برز مشکلات مختلفی گردد.

  1. سرد بودن یا گرم بودن بیش از حد محیط، موجب کاهش کیفیت خواب و سبب کسل کنندگی افراد می شود.
  2. زمانی که دمای محیط کار یا آموزش در شرایط ایده آل باشد، تمرکز و آسایش خاطر افراد افزایش پیدا کرده و موجب افزایش راندمان کاری شاغلان و یا افزایش یادگیری دانش آموختگان می شود.
  3. سرمای بیش از حد موجب بروز دردهای عضلانی شده و در نتیجه افراد مدام احساس خستگی و بدن درد می کنند. در مواردی نیز موجب سرما خوردگی در افراد می گردد.
  4. عدم تنظیم صحیح و مناسب دما در کولرهای گازی (سیستم سرمایشی و گرمایشی) موجب افزایش انرژی برق در دستگاه و پرداخت هزینه های اضافی از این بابت می گردد.

عوامل مؤثر بر تنظیم درجه کولر گازی چیست؟

مقدار آب و هوای منطقه، میزان رطوبت موجود در هوا و موقعیت مکان مورد نظر (قرارگیری در مقابل خورشید) و ... از جمله مواردی هستند که در تعیین بهترین دمای کولرگازی نقش دارند. قطعاً نمی توان اعلام کرد که دمای اسپیلت یک خانه ویلایی در جنگل های رامسر با دمای اسپیلت یک آپارتمان در مرکز تهران در تابستان یکسان باشد. لذا باید با توجه به تمامی توضیحات و شرایط فوق تعیین نمود که دمای اسپیلت یا کولر گازی را بر روی چه درجه ای تنظیم کرد.

دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات تأسیسات ساختمان

دما تجهیز

اگر مایل به خرید کولر گازی بسیار با کیفیت و با مناسب ترین قیمت می باشید و قصد دارید تابستانی خنک و زمستانی گرم و دل چسب را تجربه نمائید. توصیه می گردد که با توجه به فراوانی دستگاه ها، خرید خود را تنها از مجموعه تخصصی و مراکز مطمئن و قابل اعتماد انجام دهید.

مجموعه بزرگ دماتجهیز، ارائه کننده انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی و دستگاه های تهویه مطبوع از جمله انواع کولر های گازی با کیفیت بوده ولذا دستگاه هایی را به مشتریان ارائه می دهد که اصالت و کیفیت آنها را کاملاً تضمین می نماید. با خرید کولرگازی از مجموعه تخصصی دما تجهیز و تنظیم دمای آن بر روی بهترین دما، از هوای پیرامون خود لذت ببرید.

بهترین دمای کولر گازی در تابستان و زمستان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1770909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =