رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام کرده رتبه دانشگاه شریف، بین 300 تا 350 است.

این درحالی است که در چندسال گذشته وزارت علوم مشغول پاسخگویی درباره رتبه دانشگاه های ایران بوده است. رتبه بندی دانشگاه های جهان که در زمان وزارت زاهدی برای رسانه ها مهم شد، ابتدا بسیار تاسف آور بود؛ ایران حتی یک دانشگاه با رتبه زیر هزار هم نداشت.

وزارت علوم این آمار را نپذیرفت و حتی تلاش کرد با کمک از رسانه های غربی موجه، کمی وجه دانشگاه های ایران را بهتر نشان دهد. یک سال بعد اعلام شد دانشگاه های ایران نامی میان 500 دانشگاه برتر دنیا دارند، رتبه دانشگاه تهران کمی مانده به 500 بود. دانشگاه شریف هم حدود 100 رتبه پایین تر جا خوش کرد.

با این حال کامران دانشجو، وزیرعلوم معتقد است وقتی دانشگاه های معتبر دنیا برای فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر ایران، سر و دست می شکنند، یعنی دانشگاه های مادر ایران جایگاه علمی خوبی دارند.

اما اکنون از سوی دکتر جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام شده است که رتبه دانشگاه شریف در رتبه بندی تایمز بین 300 تا 350 است. او در گفتگویی با مهر، این رتبه را افتخاری برای آموزش عالی و نظام تولید علم ایران دانسته است: "دانشگاه صنعتی شریف برای نخستین بار در بین تمام دانشگاه های ایران در این نظام رتبه بندی در رده بین 300 تا 350 قرار دارد. اکنون با ورود دانشگاه صنعتی شریف به جمع دانشگاه های معتبر جهان می توان سیاستها و برنامه های وزارت علوم، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را سیاستهایی موثر دانست."

به گفته او انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا رتبه یک دانشگاه های دنیاست، تا پیش از این دانشگاه هاروارد اول بود. با این حال در رتبه بندی تایمز، دانشگاه های بسیاری پیش از دانشگاه شریف قرار دارند؛ از انبوه دانشگاه آمریکایی و اروپایی که بگذریم، چند دانشگاه آسیایی (از ژاپن و کره تا هند و مالزی) دانشگاه استانبول، یک دانشگاه آفریقایی، چند دانشگاه استرالیایی و آمریکای لاتین.

اما خبرآنلاین از کاربران خود می پرسد، آیا رتبه دانشگاه شرف بین 300 تا 350 است؟ آیا این رتبه واقعی است؟ دانشگاه تهران (علوم پزشکی و غیرپزشکی) رتبه بالاتری ندارند؟ آیا رتبه دانشگاه شریف نباید بالاتر باشد؟

پاسخ های خود را پایین همین خبر در بخش نظرات بنویسید و برای ما ارسال کنید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    48 7
    رتبه دانشگاه فقط ورودی دانشجوی خوب آن نیست. دانشگاه رتبه یک جهانی یعنی استاد بین المللی امکانات رتبه یک اعتبار کافی برای رفت آمد دانشجو و استاد خارجی آزمایشگاه محیط آرام پیشگام بودن در مرز دانش امکان جذب گرانت از سایر کشورها برای تحقیقات جهانی! خداوکیلی دانشگاه شریف بغیر از دانشجوی خوب و تعدادی اساتید که خیلی از آنها مهاجرت کردند کدوم یکی از اینها رو دارد؟! آیا کسی که در دانشگاهی با یک رتبه پایین تر از شریف و در آمریکا درس میخواند حاضر است بیاد ایران و در شریف درس بخواند!؟ چرا شعار میدهیم!
  • بدون نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    9 1
    باید دید برحسب چه شاخصهایی این رتبه بندی انجام شده نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو؛ تعداد مقالات چاپ شده دانش آموختگان یک دانشگاه و ... شاید یرخی از این شاخصها باشند اگر فکر می کنید دانشگاههای ایران بالاترند این شاخصها در دانشگاههای ایران را محاسبه و با نمونه های خارجی مقایسه کنید تا مستند صحبت کرده باشید
  • بدون نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    9 1
    پاسخ دادن ما هم مثل همان ادعای آقایان غیر علمی خواهد بود اگر متکی به استانداردهای مد نظر این حوزه نباشد بلاخره برای رتبه بندی امیتازها و اعتبار سنجی هایی می شود ساده ترین آن سطح علمی دانشگاه است بعد استفاده از اساتید مجرب و صاحب نام صاحب نام بودن هم خودش معیارهایی دارد مثل داشتن کرسی های علمی تالیفات و نظریه ها و اکتشافات و نوآوری های علمی بعد رتبه بندی براساس میزان پذیرش دانشجوی نخبه بعد میزان حضور در مجامع علمی و بعد تالیفات و تحقیقات در مجلات و نوشتارهای تخصصی علمی دنیا بعد ارتباط و حضور آن لاین با همه ی دانشگاه های معتبر و هم سطح و ... حالا وزیر علوم عزیز از چه زاویه ایی به این نتایج رسیدند نمی دانم
  • دکتر حمید ساجدی. IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    5 5
    با توجه به این که دانشگاه از دانشکده های مختلف تشکیل شده نمیتوان مقایسه ای کاملا صحیح میان دانشگاه ها داشت. اساسا معیاری برای مقایسه مثلا مهندسی با علوم اجتماعی وجود ندارد.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    4 5
    بايد ديد پارامترهاي اين رده بندي چيست؟ ممكن است دانشگاه تهران در برخي رشته ها بهتر باشد كه در دانشگاه شريف اصلاً وجود ندارد. به هر حال برآيند امتيازات شريف از دانشگاه تهران بيشتر شده است.
  • بدون نام CA ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    24 6
    والا 300 هم زيادشه. من مدتها اونجا درس خوندم. غير از دانشجوي خوب چي داره؟ کيفيت آموزشيش در مقايسه با صد دانشگاه اول آمريکا (بله صد) رسما فاجعه است. اصلا شرايط اون کشور کيفيت آموزشي مي طلبه؟
  • mohamad IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    37 2
    متاسفانه باید بگویم اگر دانشگاه شریف رتبه ای دارد مربوط به دانشجویان آن است نه خود دانشگاه چرا که ما همه رتبه های زیر 100را در آن جمع کرده ایم آیا بقیه دانشگاههای ما نمی توانند رتبه کسب کنند من دانشجوی یکی از دانشگاههای فنی تهران بوده ام وچند درس را نیز مهمان شریف بوده ام وامکانات اضافه تری در این دانشگاه ندیدم باید فکر اساسی برای کل دانشگاههای کشور کرد نه صرفا نخبه ها رادریکجا جمع کرد.
    • بدون نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
      0 14
      اگرتفاوتی نداشت چرا مهمان شدید؟برای من سوال است چرا همه انقدر نسبت به شریف جبهه میگیرند!
  • مسعود CA ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    16 2
    دانشگاه های ایران با وجود داشتن دانشجویان بسیار با کیفیت مشکلات ساختاری فراوانی دارند. آمار بالای خروج دانشجویان نخبه از کشور، فقر امکانات پایه، نسبت پایین استاد به دانشجو، ارجاع پایین به مقالات ایرانی، ارتباط ضعیف با دانشگاه های مطرح و تعداد پایین دانشجویان مشغول به تحصیل در ایران فقط گوشه ای از امتیازات منفی هستند. با در نظر گرفتن این موارد باید اذعان نمود که رتبه 350-300 خیلی هم بد محسوب نمی شود.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    7 4
    تا رتبه 300 معقول هر چند که چندان رتبه دانشگاهامون با ادعای علمی که داریم سازگار نیست. بیشتر دانشگاههای ما تربیت کننده نیروی بالقوه هستند و متناسب با وضعیت و نیاز صنعتی کشور نیست ولی برعکس دقیقا متناسب سیستم صنعتی امریکاست.
  • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    20 5
    به نظر من رتیه تمام دانشگاه های ایران باید 1000 به بعد باشد. ملاک انتخاب برترین دانشگاه ها، فقط دانشجویان نیستند بلکه معیارهای دیگری مثل فضای آموزشی مناسب، نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجویان، و ... را شامل می گردد. "با این حال کامران دانشجو، وزیرعلوم معتقد است وقتی دانشگاه های معتبر دنیا برای فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر ایران، سر و دست می شکنند، یعنی دانشگاه های مادر ایران جایگاه علمی خوبی دارند." سرو دست شکستن دانشگاه های معتبر دنیا برای فارغ التحصیلان ایران نشان دهنده هوش و استعداد دانشجوی ایرانی است و نه جایگاه خوب دانشگاه. حتی ممکن است جایگاه علمی دانشگاه هم خیلی خوب باشد اما همانطور که گفتم ملاک های مهم دیگری هم باید در نظر گرفت. با سپاس. علی... کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
  • فردوسی مشهد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    6 10
    دانشگاه شریف به لطف اساتیدی که در خارج از کشور معرفی شده هستند به انتقال دانشجو و شهرت می پردازند رتبه بالایی کسب کرده اند، در حالیکه دیگر دانشگاه های سطح بالای ایران هم کمی از شریف ندارند.
  • مريم IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    3 7
    غير ممكن است!
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    2 6
    امكان ندارد
  • علي IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    8 6
    متاسفانه هيچ يك از دانشگاههاي ايران رتبه اي بالاتر از 1300 ندارند.
  • امير IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    9 6
    بين 300 تا 350 يعني چه! رتبه دقيق ساليانه همه دانشگاهها در دنيا مشخص است. رتبه هيچ يك از دانشگاههاي ايران نيز كمتر از 1300 نيست.
    • ! IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
      1 3
      متاسفانه چون اکثریت ما بی سواد هستیم و امکان جستجو به زبان انگلیسی را در اینترنت نداریم و همین طوری نظر می دهیم در لینک زیر می توان رتبه 300-350 دانشگاه شریف را دید http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2011-2012/301-350.html
  • امین IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    18 11
    ای بابا خود مملکتون رتبه اش چنده که حالا شما بدنبال رتبه ی دانشگاهاش هستید ؟؟؟؟؟؟ واقعا که.....
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    7 19
    به نظر بنده رتبه دانشگاه شريف تا 150 قابل قبول است
  • hooshyar_60 IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    12 12
    فکر نکنم 350 باشه احتمالا یه صفرشو جانداختن!!!
    • بدون نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
      4 5
      تاحالا از در شریف رد شدی؟؟
  • مجتبي IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    3 6
    دانشگاهمون رتبه سيصده ! دانشجوهامون هم رتبه سيصده ؟؟؟؟؟
  • دانشجو IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    10 9
    دانشگاه؟ رتبه؟ افتخار؟ از طلا بودن پشیمان گشته ایم / مرحمت فرموده ما را مس کنید
  • سحر US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    5 23
    تو اعلام رتبه جهانی دانشگاه ها،لابی کردن خیلی کارسازه.آمریکاییها واروپاییها برای جذب دانشجوی خارجی ودرآمد زایی هر کاری که از دستشون بر بیاد می کنند.
    • محمد IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
      15 1
      آفرين متأسفانه دوستان طوري با غرض ورزي نظر مي دن كه انگار در حال نقد و تخريب دانشگاه هاي امريكا هستند خوبه اين رتبه بندي توسط مجله تايمز صورت گرفته در ضمن چطور آمار صندوق بين المللي پول در خصوص ركود در ايران درست است اما اين گزارشات غلط مرگ بر تعصب و جهالت
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    1 16
    بستگی به دانشکده داره، مثلا برق- قدرت و مواد علم و صنعت قطب علمیه ایرانه. شریف هم شاید! ولی فک نکنم 300 باشه. هر چند دانشگاهیای ایران ممکنه خیلی کار بکنن ولی کمبود امکانات و تحریم وسایل اساسی آموزشی و پژوهشی خیلی آزاردهندست. مثلا وسایل آنالیز. یا اصلا امکانات کمه، البته فرهنگ دانشگاهیا هم یه مسئله خیلی مهمه. همکاری بین رشته ای میشه گفت صفره!! وگرنه خیلی راحت میشه رفت تو لیست بهترین ها.
  • محمود IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    21 2
    سلام. من ورودی 80 لیسانس شریف هستم و اکنون نیز در همین دانشگاه مشغول گذراندن دوره دکترا هستم. به نظر من صرف نظر از دانشجوهای شریف، هیچ چیز این دانشگاه، از امکانات آزمایشگاهی گرفته تا بودجه پژوهشی اصلا در حد نامن این داشنگاه نیست که بخواهد بالاتر از دانشگاه های دیگر ایران باشد. به عنوان مثال در رشته من (عمران) که امکانات آزمایشگاهی بسیار مهم است، وضع دانشگاه های خواجه نصیر و تربیت مدرس به مراتب بهتر از شریف است. پس انتظار اینکه دانشگاه ما در ایران دانشگاه برتر باشد، انتظار نامعقولی است. همه چیز که سطح علمی دانشجویان و اساتید نیست...
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    10 2
    مردم از كجا بايد بدونن كه رتبه شريف تو دنيا چنده؟ مگه رفتن همه دانشگاه ها رو ديدن؟ هر كس هم نظري بده همينجوري الكيه. بالاخره يه جايي هست مطالعه و بررسي مي كنه و ميگه رتبه دانشگاه هاي ما پايينه. وزير محترم كه همينجوري از روي شكمش ميگه نه خير ما بالاترين رتبه ها تو دنيا رو داريم. فكر ميكنن اين همه استاد از ايران ميره و تو دانشگاه ها اين همه كارهاي غير علمي انجام ميشه دنيا حاليش نيست
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    12 4
    بنده دانش آموخته دانشگاه صنعتي شريف هستم...ما نمي توانيم از حقيقت فرار كنيم. به نظرم اگر از افت جايگاهم دانشگاه هاي ايران ناراحتيم بايد فكر چاره باشيم...حقيقت اينست كه ما داريم پسرفت مي كنيم...جاي خود را به كشورهايي مثل تركيه ميدهيم.
  • رضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    26 3
    متاسفم برای آقای وزیر علوم (کامران دانشجو) که چنین استدلالی دارند (( وقتی دانشگاههای معتبر دنیا برای فارغ التحصیلان دانشگاههای مادر ما سر و دست میشکنند)) من میخواهم از ایشان بپرسم آیا دانشجویان معتبر دنیا برای دانشگاههای مادر ما سر و دست میشکنن ؟ دانشگاههای معتبر دنیا نه تنها فارغ التحصیلان ممتاز ایران بلکه فارغ التحصیلان ممتاز تمام کشورهای جهان سوم را جذب مینمایند و ایران از این نظر حتی برابر کشورهایی مانند ترکیه و مصر و سوریه هم برتری ندارد ( جذب دانش آموختگان نخبه ) ملاک رتبه بندی دانشگاههای جهان تولید مقاله ها و پروژه ها و پایان نامه های معتبر و به درد بخور همچنین تعداد رشته ها و دانشجویان و اعتبار هیئت علمی آنهاست . و رتبه واقعی دانشگاهه مانند شریف حتی 1000 دنیا هم نیست.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    9 19
    به نظر بنده رتبه اين دانشگاه 150 است
  • بدون نام US ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    18 2
    کامران دانشجو معتقد است وقتي دانشگاه هاي معتبر دنيا براي فارغ التحصيلان دانشگاه هاي ايران، سر و دست مي شکنند، يعني دانشگاه هاي مادر ايران جايگاه علمي خوبي دارند !! آقاي وزير!! مزاکز درجه يک جهان مثل باشگاههاي درجه يک فوتبال جهان کميته استعداد يابي دارند و نفرات برتر را از همه نقاط جهان با فراهم کردن زندگي کار و شرايط مالي ايده آل جذب ميکنند تا هميشه کشورشان ابر قدرت بماند و عقب نيفتد ! آنها ميدانند که يک نابغه در جهان سوم نهايتا 1000 يا 2000 دلار حقوق خواهد گرفت . به اين دليل دستمزد 10 برابري و خانه و زندگي در جهان مدرن بهترين بهانه براي جذب تيزهوشان است و ربطي به دانشگاههاي سنتي و بدون امکانات شما ندارد
  • شهاب IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    14 2
    این رتبه بندی ها همه اش بر اساس دلیل و منطق است و اصلا کشکی نیست. چیزی که بیش از همه در رتبه بندی دانشگاه ها در جهان اهمیت دارد، میزان اختراعات و اکتشافات و در کل تولید علم است. در کشور ما به علت نبود دانشگاهی هم سطح و یا بالاتر از شریف باعث شده است که دچار غرور کاذب شویم در مورد اسم این دانشگاه. همیشه رشد و توسعه در بستر رقابت صورت می گیرد. به عنوان مثال در آمریکا و بریتانیا به علت زیاد بودن مراکز علمی و پژوهشی درجه یک ، همه با رقابت دارند ولی در ایران فقط یک دانشگاه هست که با خودش رقابت دارد و این یعنی فاجعه.
  • جاوید هدایت ZA ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    7 2
    رتبه بندی موسسه تایم-تامپسون بر مبنای دو فاکتور مهم زیر است. 1-تعداد مقالات نمایه شده 2-تعداد افراد دارای مقالات نمایه شده و ارجاعات اصولا این رتبه بندی پژوهشی بوده (بدون توجه به کیفیت مقالات و فقط بر اساس کمیت) و یک رتبه بندی کامل نمی باشد. رتبه بندی شانگهای در مقایسه با رتبه بندی تایم-تامپسون جامعیت بیشتری دارد. در زیر آماری مقایسه ای از تعداد مقالات نمایه شده دانشگاه شریف آورده شده که گویای تمامی مسائل می باشد. بیشترین مقالات دانشگاه صنعتی شریف در 5 ژورنال زیر می باشد. 1-Scientia Iranica ناشر دانشگاه صنعتی شریف ، از سال 2011 با مشارکت Elsevier – ضریب تاثیر 0.242
  • بدون نام ZA ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    6 3
    2- Lecture Notes in Computer Science Including Subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics ناشر Springer-Verlag – سری کتاب 3- Materials and Design-Publisher: Elsevier ناشر Elsevier- ضریب تاثیر 1.694 4- Materials Science and Engineering A Publisher: Elsevier ناشر Elsevier- ضریب تاثیر 2.090 5- ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition Proceedings ناشر انجمن مهندسی مکانیک آمریکا – مجموعه مقالات کنفرانسهای سالانه انجمن مهندسی مکانیک آمریکا پس مشخص است که این رتبه بندی نمی تواند معیار درستی برای بالا بودن سطح آموزشی یا پژوهشی این دانشگاه باشد. در جواب وزیر علوم، باید عرض کنم که شاید صحبت ایشان درست باشد به چند دلیل:
  • بدون نام ZA ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    13 3
    1-فقط دانشجویان ایرانی (و البته اکثر کشورهای آسیایی) هستند که زندگی خود را فدای درس و دانشگاه کرده و تمامی سعی خود را برای ارتقا سطح علمی دانشگاه مربوطه انجام می دهند.(بنده خودم دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک هستم ، در اینجا فقط بنده و دانشجویان چینی و کره ای هستیم که همیشه از صبح تا شب دانشگاه هستیم حتی روزهای تعطیل رسمی کشور هم می یاییم دانشگاه، ولی دانشجویان خودشون امکان نداره روزهای تعطیل دانشگاه بیان حتی اگه فرداش دفاع داشته باشن). 2-فقط دانشجویان ایرانی (و البته اکثر کشورهای آسیایی) هستن که با کمترین میزان بورس حاضر به تحصیل هستن،بنده خودم با پولی که از دانشگاه می گیرم فقط می تونم کرایه خونه،هزینه زندگی دانشجویی یک نفره و هزینه رفت و آمدم رو بدم ولی دانشجویای ارشد خودشون بلافاصله بعد از -
  • بدون نام ZA ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    12 4
    -تحصیل براحتی جذب بازار کار میشن با سه الی 4 برابر حقوقی که من از دانشگاه می گیرم و هرگز حاضر نمی شن با این حقوق بخور و نمیر بیان و دکتری بخونن. 3-فقط دانشجویان ایرانی (و البته اکثر کشورهای آسیایی) هستن که انواع توهین ها و ناملایمات رو بخاطر گرفتن یک مدرک دکتری تحمل می کنن. لطفا تمامی 4 نظر بنده رو انعکاس بدین،چون صفحه کلید کامپیوترم اینجا تو دانشگاه فارسی نداره خیلی وقت گرفت که این مطالب رو بنویسم، شما هم لطفا همشو انعکاس بدین. ممنون
  • بدون نام US ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    16 15
    به نظر بنده برتر ترین دانشگاه ایران ,شریفه . و سطح علمیش قابل مقایسه به هیچ دانشگاه ایران نیست. من خودم کارشناسی دانشگاه تهران و ارشد شریف بودم .راحت میتونم بگم سطحش نسبت به دانشگاه تهران 100 به 1.
  • بدون نام MY ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    8 5
    بر اساس رتبه بندی topuniversities.com شریف رتبه کلی 601 را کسب کرده و رتبه این دانشگاه در رشته مهندسی و آی تی 264 در سال 2011 میباشد. احتمالا به این خاطر رتبه کلی بالای 600 است که این دانشگاه یک دانشگاه جامع در برگیرنده تمامی رشته ها نیست و افت رتبه شاید به این دلیل باشد
  • soroush MY ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    8 5
    در مورد رتبه شریف یک نکته کلیدی وجود دارد و آن هم عبارتست از:درآمدازصنعت.این فاکتور در رتبه بندی امسال برای دانشگاه شریف برابر با ۹۳.۱ درصد می باشد که توانسته به تنهایی رتبه دانشگاه را ارتقا بخشد.لازم به ذکر است که تایمز درزمینه محاسبه ولحاظ کردن این امتیاز برای دانشگاه شریف ، به نظر من، دچار اشتباه شده است.به این دلیل که،درآمد از صنعت ، شاخصی است برای سنجش میزان استقلال یک دانشگاه و عدم وابستگی آن به دولت.درصورتی که درتی که بیشتر قراردادهای دانشگاه شریف با موسسات دولتی یا وابسته دولت است ودرواقع دولت پشتیبان وتا مین کننده منابع پولی ومالی دانشگاه شریف می باشد.
    • بدون نام DE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
      4 2
      فاکتور درآمد از صنعت تنها 2.5 درصد کل امتیاز ها رو تشکیل داده و تقریبا قابل صرفنظر کردنه.
  • تیمسار IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    2 2
    چه باحال !
  • رتبه دانشگاه شریف IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    7 9
    بنده خدا رتبه دانشگاه شریف سی هزار است نه سیصد. الکی برا خودتون آب معدنی باز نکنید.
    • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
      3 4
      شما که نظر میدید تا حالا تو شریف بودید؟
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    3 4
    سطح علمی شریف با هیچ دانشگاهی در ایران قابل قیاس نیست.هر کس که میتونه بیاد از همین تهران و ببینه خودش قضاوت کنه!
  • sajjad A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 1
    کمی اگر انصاف داشته باشیم خواهیم فهمید که این رتبه بندی با غرض ورزی انجام شده که دانشکاه سلطنتی عربستان هم از دانشگابالاتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آخه مگه تنها امکانات ملاک مهم دستاورد های علمیه به نظر من دانشگاه شریف جایگاه اصلیش بن 100تای اول نه 300تا350.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    نمیدونم چی بگم ولی هرچی شریف داره از دانشچواشه ولی میزان سنخیت نام دانشگاه با صنعت بایدفدید چقده واقعا همخوانی داره.چقدر به صنعت کشور کمک کرده هرچند که همش مقصر دانشجو نیست.
  • مهدی IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    2 6
    وقتی تیم ربوتیک دانشگاه آزاد قزوین بالاتر از شریف هستش پی میبریم که این دانشگاه فقط اسم در کرده ما ایرانیها مشکل خود بزرگ بینی داریم همش تو توهمیم تا اونحا که من میدونم زیر رتبه 1400 دانشگاهی در ایران نداریم
  • علی IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام به نظر من باید اولا معیار هاوملاک های یکسان اعتبار سنجی برای هر دانشگاه با در نظر گرفتن تمام رشته های تحصیلی و همچنیین رتبه علمی اساتید و سابقه علمی ورودی های هر دانشگاه و میزان وابستگی صنایع به هر دانشگاه را در نظر گرفت بعد اعلام نظر کرد . یک ضرب المثل هست که میگه کور از خدا چی می خواد دو چشم سالم امیدواریم که همین باشه که هست