۰ نفر
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
دور هم جمع شدن سینماگران، طلیعه همکاری، همدلی و انسجام

نخستین گردهمایی سینماگران دفاع مقدس شامگاه دوشنبه ۸ خرداد  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، هنرمندان سینما و چهره های برجسته سینمای ایران در محل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

پس از مدت ها نزدیک به ۴۰۰ نفر از سینما گران مطرح با سلائق مختلف در کنار وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در این مراسم حاضر بودند.
در بخش های ابتدایی و انتهایی این گردهمایی با حضور مدعوین در محوطه باز و دلنشین بنیاد سینمایی فارابی فرصتی دست داد تا اهالی سینما گرد نیزهای پذیرایی حرف‌های زیادی درباره درباره سینما و اتفاقات رخ داده در روز ها و ماه های قبل بزنند و البته از انتظارات و خواسته ها یشان در آینده و روز های پیش بگویند؛ از گپ و گفت های سیاسی تا انتظارات از سازمان سینمایی و دولت برای حمایت و روشن ماندن چراغ سینما در امروز و آینده.
پس از ایام ویروسی و تلخ کرونا و سردی روز های پس از آن و خاموشی چراغ سالن های سینما از پس وقایع ناگوار رخ داده، با مشاهده حضور گسترده اهالی سینما در این مراسم می شد آرزو کرد که با دور هم جمع شدن سینماگران، طلیعه همکاری و همدلی و انسجام بیشتر مجموعه سینما فراهم شده باشد.
لازم به تکرار نیست که سینمای امروز ایران با چالش‌های بسیاری روبرو است. با همه تلاشی که برای سالن سازی و تجهیز سینما ها می شود هنوز تعداد سینماهای کشور به میزان دلخواه نیست و مشکلات اقتصادی کشور تاثیر خود را بر فاصله سینما از خانوارها گذاشته است اما خوب است که باورداشته باشیم وظیفه همه اهالی سینما و به خصوص وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و در پیشانی آن سازمان سینمایی تلاش در جهت بالندگی و تقویت سینمای ایران است و ضمن اینکه از مشکلات و نارسایی‌ها گفته می شود از امیدواری نسبت به آینده با کمک و همراهی هنرمندان و همه کسانی که برای فرهنگ و هنر این کشور تلاش می‌کنند گفته شود و شکی نیست که با کمک و هم افزایی بین سینما گران و دولت، آینده بسیار درخشان خواهد بود.
در مراسمی که سازما ن سینمایی با عنوان گردهمایی سینماگران دفاع مقدس برگزار کرد، جدای از عنوان و موضوع خاص و ارزشی مراسم، بیشترین بهره را کلیت سینمای ایران کسب کرد که پس از مدت ها اهالی خود را مسرور و شادمان بر سر میز های پذیرایی در حال گپ و گفت دوستانه و غیر خصمانه دید.
می شود اتفاق مثبتی که در جمع صمیمی حاضر در محوطه بنیاد سینمایی فارابی افتاد را به فال نیک گرفت وامیدوار بود که این روح مثبت جمعی بتواند به بهانه های مختلف با حضور اهالی سینما در کنار هم و در محیط های صمیمی تکرار شده تا در سایه همدلی و تفاهم به مسائل اساسی حوزه سینما پرداخته شود، مسائلی که در آن موجبات رنجش کنار گذاشته شود و تردیدی نیست که این راه آینده روشنی را برای سینما رقم خواهد زد؛ آینده مطلوبی که می شود در کنار بایستیم و به سینمای بزرگ و شریفمان افتخار کرده و سر تعظیم فرود بیاوریم.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1772119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =