نگرانی عضو مجلس خبرگان رهبری از گرایش جوانان به سمت موسیقی‌های مبتذل /دشمنان می خواهند نسل جوان را نسبت به روحانیت بدبین کنند

دیده بان ایران نوشت:حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی امروز در درس خارج فقه خود، گفت:  امروزه وظایف عالمان و روحانیون سنگین‌تر شده است. 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به سخن امام رضا (ع) درباره خصلت‌هایی که نشانه کمال عقل است گفت: امام رضا (ع) فرموده‌اند عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر این که ده خصلت را در خود داشته باشد: ۱ ـ از او امید خیر باشد ۲ ـ از بدی او در امان باشند ۳ ـ خیر اندک دیگری را بسیار شمارد ۴ ـ خیر بسیار خود را اندک شمارد ۵ ـ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود ۶ ـ در عمر خود از دانش‌طلبی خسته نشود ۷ ـ فقر در راه خدایش از توانگری محبوب‌تر باشد ۸ ـ خواری در راه خدایش از عزت با دشمنش محبوب‌تر باشد ۹ ـ گمنامی را از پرنامی خواهان‌تر باشد ۱۰ ـ احدی را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و باتقواتر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر اینکه امروزه وظایف عالمان و روحانیون سنگین‌تر شده است افزود: نقش روحانیت در تشکیل حکومت انقلاب اسلامی ایران برجسته بوده است. دشمنان هم با اهانت‌ها و توهین‌ها تلاش می‌کنند روحانیت را از صحنه بیرون کنند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان علاوه بر این کار تلاش می‌کنند تا نسل جوان را نسبت به روحانیت بدبین کنند. آن‌ها نمی‌خواهند مردم اسلام را از حوزه‌های علمیه بگیرند. اسلام تاکنون از حوزه‌های علمیه گرفته شده و این چنین محفوظ مانده است، البته آسیب‌ها و عارضه‌هایی هم داشته که باید آن‌ها را شناسایی کرده و درصدد رفع آن برآییم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خطاب به طلاب جوان توصیه کرد که در ایام تعطیل حوزه‌های علمیه درس‌های عقب افتاده خود را جبران کنید. برای درس سال بعد هم آمادگی خود را افزایش دهید. هم استاد و هم شاگرد باید خود را آماده کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: اگر شرایط مهیا است به کارهای تبلیغی بپردازید. با نسل جوان ارتباط چهره به چهره تبلیغی برقرار کنید. در اردوهای آموزشی، سیاحتی و زیارتی شرکت کنید. این سفرها آثار بسیاری دارد، زندگی کردن و برقراری ارتباط و گفتگوی نزدیک با نسل نوجوان و جوان نتایج مهمی دارد.

خوش‌اخلاقی از دیگر توصیه‌های این استاد حوزه علمیه به طلاب جوان بود و اضافه کرد: گاهی مشکلات به قدری زیاد است که در چهره‌ها اثر می‌گذارد، اما باید سعی کنیم که خیلی این اثر در ما ایجاد نشود. تبلیغ را روزی خود بدانید که از سوی خدای متعال به شما عطا شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تببین واقعی دین و پاسخ پرسش‌ها و شبهات گفت: اسلام را جامع، دقیق و عمیق معرفی کنید. باید جامعیت اسلام همواره در حوزه‌های تبلیغی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: جامعه باید از سطحی نگری در عرصه دینی و دین‌داری خارج شود و ما باید دین را به شکل عمیق و ضابطه‌مند معرفی کنیم. قدرتی که باعث شده اسلام در برابر جریان‌های مخالف بایستد معرفی دین در ساحت‌های مختلف ازجمله ساحت اجتماعی بوده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمنان خیلی تلاش می‌کنند که نسل جوان را از ما بگیرند، اظهار کرد: عده ای از جوانان متاسفانه به سمت موسیقی‌های مبتذل رفته‌اند که بسیار نگران کننده است و جای تأسف است که نتوانستیم کارهای زیادی انجام دهیم. صدا و سیما باید خیلی در این زمینه تلاش کند و کارهای هنری جذاب داشته باشد. بخش عمده‌ای از برنامه‌های صدا و سیما باید به خصوص برای نسل نوجوان و جوان باشد.


بیشتر بخوانید :



۲۱۲۲۰



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1772535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =