۰ نفر
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
افتتاح سامانه جامع گیاهان دارویی ایران

سالیان سال است که بخش کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی از نبودِ شفافیت رنج می‌برد. حالا و در عصر اطلاعات دیگر این عدمِ شفافیت با حضور استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان به سهولت قابل حل شدن است.

حال چرخه تولید و توزیع که نقشِ اصلی را در خلقِ ارزش ایفا می کند، با سرمایه‌گذاری مجدد، قدرت رقابت‌پذیری را افزایش داده است. سامانه جامع گیاهان دارویی ایران به آدرس www.digiherbs.com که با نظارت طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده است، این خلاء را مرتفع کرده است.

فاز اول، شفافیت قیمت گیاهان دارویی

کارشناسان دیجی‌هربز روزانه با رصد بازار گیاهان دارویی، قیمت بیش از ۱۵۰ قلم گیاه دارویی که هر کدام ارقام مختلفی دارند را در سایت دیجی‌هربز گزارش می‌دهند. بدین ترتیب هم در سطح تولید این امکان برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که برنامه‌ریزی تولید را بر مبنای قیمت‌های واقعی انجام دهند و هم برای کشاورزها امکان بهره‌برداری بهتر از امکاناتشان فراهم می‌شود. این بخش از سامانه جامع گیاهان دارویی هم‌اکنون فعال شده است و قابل بهره‌برداری است.

فاز دوم، نقشه عرضه و تقاضا

در مرحله بعد دیجی‌هربز، تولید را به بازار تقاضا متصل خواهد کرد تا به این شکل، واسطه‌های غیرمولد از بازار حذف شوند و چرخه تولید و توزیع ارزشِ اصلی را کسب کنند. در واقع دیجی‌هربز در فاز دوم با دریافت تقاضا از بازار و ظرفیت‌های تولید یعنی سمتِ عرضه، تناسب بین عرضه و تقاضا را ایجاد خواهد کرد.

فاز سوم، ورود به بازارهای جهانی

ارزش‌افزوده در صنعت گیاهان دارویی، بسیار بالاست و این امکان وجود دارد که با آگاهی از شیوه‌های ورود به بازارهای جهانی، ارزآوری و ایجاد اشتغال را برای کشور به ارمغان آورد. تجربیات هلدینگ راهِ سلامت -به عنوان موسسه سامانه جامع گیاهان دارویی- در ورود به بازارهای جهانی، در سومین فاز در اختیار فعالان صنعت گیاهان دارویی قرار خواهد گرفت.

افتتاح سامانه جامع گیاهان دارویی ایران

کلاس‌های آموزش رایگان

به علاوه دیجی‌هربز با بهره‌گیری از صاحبان دانش، دوره‌های آموزشی رایگان و متعددی را برگزار می‌کند که برای آگاهی از این دوره‌ها می‌توانید به سایت سامانه جامع گیاهان دارویی مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۹۳۶۷۹۵۱۳۵۴ تماس بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1773356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =