برشی از خاطرات هاشمی /  «سخنرانی کوتاه» آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد امام به علت «کسالت»

شرق نوشت: هاشمی رفسنجانی در خاطرات پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۷۷ خود نوشت:برای مراسم سالگرد به مرقد امام رفتیم آیت الله خامنه ای با خوردن قرص آماده صحبت کوتاهی شده بودند ولی آًثار ضعف از چهره هویدا بود تاکید کردم که سعی کنند کوتاه باشد. طبق قرار حسن آقا خمینی در اظهارات مقدماتی اشاره ای به کسالت آیت الله خامنه ای کرد و خود ایشان هم در صحبت‌های پانزده دقیقه ای خود گفتند که پزشکان و دوستان توصیه به کم حرف زدن کرده اند و لحن و تن صدا نشان می داد

  • در مراجعت آقای خاتمی همراه من با هلی کوپتر مراجعت کرد. از حملات فراوان که در نماز جمعه ها و حوزه های قم و مشهد و... به مراسم دوم خرداد شده و به خصوص از اظهارات جدید آقای یحیی رحیم صفوی فرمانده سپاه ناراحت است فکر می کنند بدون رضایت رهبری این حرکات وسیع اتفاق می افتد.

  • هاشمی در ادامه خاطرات خود نوشته است: خاتمی همچنین خبر داد که آقای سیدمحمد موسوی خوئینی ها مدیر مسئول روزنامه سلام را هم با شکایت فرمانده سپاه و موارد دیگر به دادگاه ویژه روحانیت برده اند بازجویی شده و منتظر تشکیل دادگاه اند.

  • در مورد مذاکرات جلسات ساماندهی اقتصادی گفت، که به این نتیجه رسیده اند که همان سیاست دولت من که در سال ۱۳۷۴ اتخاذ شده باید پیگیری شود و اقدام جدیدی مقدور نیست و دارند برای پیدا کردن منبع جدیدی برای کسری بودجه فکر می کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1773943

برچسب‌ها