ایسنا نوشت:

 معاون توسعه استاندار تهران گفت: براساس بخش‌نامه ابلاغی به دستگاه‌های دولتی تهران پخت و پز در اداراتی که ساعت کاری آنها 8 تا 14:30 ممنوع است.
نصرالله ابراهیمی در نشست خبری در خصوص تغییر ساعت کاری در شهر تهران گفت: تغییر ساعات مربوط به تصمیم‌گیری شورای ترافیک است و در کارگروه آنجا مصوب می‌شود.
وی درباره حذف ساعت ناهار از ادارات دولتی نیز، گفت: در ابلاغیه هیات وزیران کمک هزینه غذای کارمندان به صورت مستقیم به آنها پرداخت می‌شود لذا براساس بخش‌نامه مصوب اداراتی که ساعت کاری آنها از 8 صبح تا 14:30 است پخت و پز ممنوع بوده و کارمندان پس ازپایان ساعت کاری می‌توانند نسبت به تهیه غذا اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه تحول اداری در استانداری تهران گفت: ارتقای سلامت اداری یکی از ده سیاستهای ابلاغی رهبری برای تحول در نظام اداری کشور است و برای اینکه سلامت اداری دردستگاه‌ها محقق شود نیازمند اجرای کامل قانون در همه سطوح آن هستیم.
وی آموزش قانون به زیرمجموعه کارکنان ادارات، نظارت و مراقبت از این زیرمجموعه‌ها، آگاه سازی مردم از حقوق خودشان و همچنین شناسایی مکانهای فسادخیز در دستگاه‌ها با بازرسی میدانی، ارائه راهکارهای پیشگیرانه می‌تواند در میل به اهداف موثر شود.
ابراهیمی درباره انتقال کارمندان از کلان شهر تهران گفت: در این طرح 155 دستگاه اجرایی استان هدفگذاری شده و استانداری و نحوه انتقال کارمندان نظارت دارد.
وی گفت: تاکنون از بین 10 هزار کارمند متقاضی خروج از شهر تهران بودند 5 هزار نفر براساس ضوابط مشمول این طرح شده و از این تعداد 4 هزار نفر منتقل شده‌اند.
وی ادامه داد: براساس ماده 50 و 65 قانون برنامه پنجم انتقال کارمندان به کلانشهرها به ویژه تهران ممنوع است لذا کارکنانی که از تهران خارج شده و به شهرستان دیگر منتقل شده‌اند تا زمان بازنشستگی امکان بازگشت ندارند مگر در موارد خاص که آن هم باید در طریق شورای توسعه و مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری تایید شود.
به گفته معاون توسعه و منابع انسانی استاندار تهران گفت: تاکنون حدود 3 هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی نیز دورکار شده‌اند و این روند همچنان با استقبال ادامه دارد.
ابراهیمی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 167 هزار کارمند در 155 دستگاه اداری فعالیت دارند که 90 درصد با تصدی ، 10 درصد بلاتصدی، 7.8 درصد پیمانی ، 14.5 درصد قراردادی و شش درصد حجمی و غیرحجمی هستند.
4545
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    8 1
    آیا خود مسئولین محترمی که این قانون رو وضع کرده اند می تونن از 7 صبح تا 4 بعد از ظهر هیچی نخورن ؟