شما نظر بدهید/ واردات خودروی دست دوم می‌تواند قیمت خودرو در بازار را کاهش دهد؟

مجلس شورای اسلامی آماده بررسی واردات خودروی دست دوم به ایران است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسیاری از فعالان بازار معتقدند که ریزش قیمت خودرو در روزهای اخیر ناشی از بررسی موضوع واردات خودروی دست دوم است و اجرایی شدن این طرح می‌تواند به ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار متجر شود.

از دیگر سو برخی نیز منتقد چنین اتفاقی هستند و معتقدند که این اقدام می‌تواند ایران را تبدیل به قبرستان خودروهای فرسوده کند.

سئوال اینجاست، آیا واردات خودروهای دست دوم از نظر شما می‌تواند زمینه را برای تعدیل قیمت‌ها در بازار مهیا کند؟

شما کاربران خبرانلاین می‌تواند دیدگاه خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1774480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 150
  • نظرات در صف انتشار: 192
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    212 5
    اگر رانت نباشد وبا کدملی صورت بگیرد بله
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      114 4
      لطفا با مردم رو راست باشین.هیچ وقت مافیای خودرو اجازه نمیده واردات خودرو(چه نو و چه دست دوم) به اندازه ای صورت بگیره که منافعشون به خطر بیفته.بحث واردات خودرو صرفاً یه کار تبلیغاتی و روانیه و هیچوقت واردات در تیراژ بالا صورت نخواهد گرفت.واردات محدود هم تاثیرات محدودی خواهد داشت.
    • The late Toyoda JP ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      30 98
      مغزهای کارنکرده در فکر واردات خودروهای کارکرده !!!
    • وودی آلن IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      26 42
      تمام عمرم از جلوی چشمانم می گذرد. بدترین قسمت این است که من در حال رانندگی با یک ماشین دست دوم هستم.
  • محمدعلی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    308 6
    بله صددرصدموافق ورودخودروهای دست دوم هستم وبرای مملکت وملت بسیارمفیداست به شرط اینکه واسطه ورودخودمردم باشندنه آقازاده ها دیگه دزدی بسه دست از سرمردم برداریدبگذاریدزندگی کنیم
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    226 2
    طبیعیه وقتی کالایی وارد بازار بشه و اونو اشباع کنه باعث کاهش قیمتها بشه
  • رضا سعیدی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    194 1
    به شرطی که قیمت واقعی باشه
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 8
    بدبختی مردم بیشتر میشه
  • جواد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    207 2
    میشه ولی بشرط عدم واردات انحصاری!!
  • سهیل IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    126 4
    سوال اصلی این هست که آیا واردات خودرو شدنی هست؟ چون این که طبیعی هست که اگه به تعداد کافی و معنی داری وارد بشه، حتما خودورویی که 10 برابر قیمت واقعیش قیمت داره، حتما کاهش قیمت شدید پیدا میکنه و این روی کل بازار اثر میذاره. ولی تجربه نشون داده اینها همش شعار درمانی هست و عملا یا اتفاقی نمیفته و یا چهار تا دونه با هزار داستان وارد می کنند و در نهایت دوباره بازار راه خودش رو میره. واردات خودروهای نو با اون همه سر وصدا در نهایت چند تا وارد شد؟
  • علیرضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    115 2
    درصورتی که رانت نداشته باشدوبگزارن هرکس برای مصرف شخصی خود خودرو دست دوم واردبکنه،باعث کاهش شدید خودرو های داخل چه خارجی و داخلی می گردد
  • حسنعلی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    115 3
    در حالت عادی باید قیمت ها بشکند ولی ظاهرا مافیای خودرو نمی گذارد
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    88 1
    بله می تونه در کاهش قیمت خودرو موثر باشه. ولی: رانت وارد کردن این خودروها یا ایده هایی مثل عرضه در بورس دوباره قیمتش رو نجومی می کنه و دست مردم عادی دیگه به این خودروها نمی رسه.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    82 0
    به شرط اینکه دولت نخواهد خودش کاسبی کند،برای واردات خودرو های کم مصرف یا هیبریدی چه دست دوم وچه نوباشد هزینه های گمرکی حذف شود.همچنین واردات ان انحصاری نباشد .وهرکس توانست از بازار بین المللی خورو بخرد وور ایران نمره کند. روی کل بازار خود رو شدیدا اثر میکند.درشرایط انفجار نارضایتی ها چنین تصمیمی عاقلانه ترین کار است.
  • میرزایی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    86 3
    حتما تاثیر داره وطرح بسیار خوبی است اگر مافیا بگذارد وارد شود
  • بنده خدا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    68 0
    به نام خدا واردات خودروی دست دوم با کیفیت به شرط عدم اعمال عوارض سنگین، می تواند به کیفیت خودروهای داخلی کمک کند که البته با قراردادن عوارض جهت عوارض دست دوم جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. چون اگر عوارض نباشد هیچ کس به خودروهای داخلی نگاه هم نخواهد کرد چه برسد به خرید.
  • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    83 1
    واردات خودرو دست دوم ,قطعا" در کاهش قیمت خودرو تأثیر دارد , به شرط آنکه واردات آن به دست باندهای مافیایی نیفتد
  • مهران IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    69 1
    قطعا واردات خودرو های دست دوم خارجی میتواند تاثیر بسیار مثبت در قیمت ها و نیز بهبود آلودگی هوا خواهد داشت
  • کیا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    66 0
    ایجاد فضای باز رقابت توی همه چی به کشور کمک میکنه نه فقط خودرو !!!
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    50 0
    قيمت فقط وقتي پايين مي آيد كه تعداد واردات خودروي دست دوم زياد باشد با اين وجود يك گزينه براي خريد اين خودروها در اختيار خريدار قرار مي گيرد كه اين ارزشمند است
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    44 1
    با این وضع عجیبی که ایجاد شده و تقاضا از عرضه بشدت بیشتره و تولید کننده توان تولید بیشتر نداره و برای واردات سقف تعیین شده و سقف تعیین شده کمتر از تقاضای بازاره و خودرو های داخلی هم به شدت کیفیت پایینی دارند هر نوع وارداتی باعث کمک به کاهش قیمت و بالا رفتن کیفیت میشه ولی قطعا واردات خودرو کارکرده باید دارای یک دستور العمل خدمات پس از فروشی و حد اقل کیفی و حد سنی باشه تا کشور سرمایه های ارزی خودش را بابت خرید آهن پاره صرف نکنه امیدوارم این مار هم مثل بیشتر کارها منافع شخصی بر منافع عمومی قالب نشه
  • عباس IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    48 1
    س اگر خودرو دست دوم به قیمت کشورهای همسایه ما فروخته شود درپایان آمدن قیمت خودرو تاثیر دارد ولی اگر واردات به گروه خاص داده شود وخودرو چندبرابر قیمت کشورهای همسایه ما فروخته شود هیچ تاثیری درپایین امدن خودرو ندارد
  • رضا IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    48 0
    اگر دولت عوارض عجیب و غریب چندین برابری اخذ نکند بله قیمت کاهش مییابد
  • ایران IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    39 0
    قطعا تاثیر داره ، البته اگر خودرو سازان و کاسبان تحریم اجازه بدهند
  • احمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    31 1
    صدرصدموافقم.. دراین صورت خودرو سازان کیفت خودرو خود را بالا می برند و کیفت خودرو ایران همطراز با کشورهای پیشرفته خودرو ساز می شود..
  • بازنشسته IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    36 0
    اگر حقوق گمرکی منصفانه براش وضع بشه و به نمایندگیهاش اجازه فعالیت بدهند در کاهش قیمتها و همچنین کاهش تصادفات جاده ایی موثر خواهد بود البنه اگر خودروسازان داخلی اجازه دهند
  • یونس شیخی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    33 1
    صدرصد اگه مافیا اجازه بدن
  • محمد CH ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    32 1
    قطعا و یقینا واردات خودرو دست دوم و صفر کیلومتر باعث افت شدید قیمت کاذب خودرو به ویژه خودروهای خارجی در کشور شده و التهاب بازار را از بین برده و سبب آرامش و تعادل در بازار خودرو در کشور میشود و رضایت مردم و مصرف کنندگان را در پی خ اخذ داشت...
  • Mehdi IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    30 1
    من از اندسته دوستان ميپرسم الان ايران قبرستان ماشينهاى فرسوده نيست؟ماشين صفر كيلومتر توليد اين مملكت بهتره يا ماشين ٢٠٢١ خارجى؟٢٠٢١دستدومه،واردات اسمش اومده ماشين ٣٠ درصد ريخته باوار ات اسخاص حقيقى قطعاء ريزش تندتر خواهد شد اگر بعضيها بزارن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    28 1
    صددرصدتاثیر میزاره اگر مافیا ودلالان اجازه بدن
  • احمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    28 0
    صددرصد در كاهش قيمت ها موثر است
    • جمونگ IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      18 0
      بله،صددرصد.
  • بهروز IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    30 0
    بله صد در صد تاثیر داره .همین الانم فقط بخاطر اینکه حرفشه کلی قیمتها افت کرده....
  • حمید IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    34 0
    بله حتما به شرطی که انحصاری ش نکنند!
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    34 1
    به هر سرپرست خانوار یه فقره مجوز واردات بدهند. اگر خواست، خودرو وارد می‌کند و اگر خواست، می‌فروشد. خدمت ‌‌‌آقای میرسلیم هم عرض کنم که سوار شدن خودرو دست دوم عار نیست، سالی ۱۶۰۰۰ کشته و حدود ۳۰۰۰۰ معلول بر اثر تصادف عار و بدبختی است
  • رسول IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    36 0
    چو دانی و پرسی خطاست
  • رضا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    28 0
    صد در صد واردات خودرو قیمت رو پایین میاره
  • عباس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    34 0
    حتما شک نکنید مگه میشه ماشین با استاندارد اروپا و ...... بیاد و مردم استقبال نکنن .؟؟ فقط میمونه لگنهای ساخت داخل که بازارشان کساد میشه و یقینا نخواهند گذاشت این امر محقق شود .
  • ایرانی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    14 3
    چرا خودرو دست دوم؟! وقتی میشه خودرو با کیفیت و صفر وارد کرد.در ضمن خودروی دست دوم خارجی دوگانه سوز فک نکنم داشته باشیم.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    26 1
    به شرطی که قیمت خودرو وارداتی معقول باشه
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    20 0
    بله حتما هر چند این مافیایی که من میبینم با کلی دلیل مغلطه وار اجازه این کار رو نخواهد داد
  • بابک IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    26 1
    با سلام اولا الان هم ایران قبرستان خودرو هست ضمنا اگر به قیمت واقعی خودروها واردات بشه صدرصد پائین میاد و مدلهای پائین که الان خدا تومان هست می مونه رودست آقایان مافیا
  • رستم IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    20 0
    درصورت عدم دخالت آره
  • لبیک یا زهرا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    19 1
    اگر دست شرکتهای خودروی داخلی باشد و یا نماینده آنان نه
  • امیر مهدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    14 2
    تا زمانیکه قیمت کارخونه و بازار به هم نزدیک نشه بازار خودرو در چنگ دلالها خواهد بود و واردات هم اثری نخواهد داشت ، وقتی اختلاف قیمت بازار و کارخونه برسه به زیر ۱۰ درصد دیگه واسه دلالین محترم جذابیت خودرو از بین میره ، البته فراموش نکنیم که پنجاه درصد این دلالها خود مردم هستن
  • علی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    13 0
    نه چونکه نمیگذارند
  • حسنعلی مرادی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    16 1
    بله اگر بگذارند واردات انجام بشه
  • یاسر IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    19 0
    بله 100درصد به شرطی که هر شخص خودش واردات و انجام بده نه دلال
  • مهدی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    19 0
    بله صددرصد
  • ناشناس IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    18 0
    من موافق واردات خودرو با حداقل عوارض هستم اما مافیای قدرت و ثروت به هیچ عنوان نمی گذارد چنین رویایی محقق شود . تا شمای ایرانی همان خودروی بی کیفیت خودروسازان داخلی را با التماس و چند صد برابر قیمت بخرید . اگر ده برابر قیمت هم می فروختند مردم اعتراض نمی کردند
  • مازیار IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    9 2
    خیر.اقتصاد دستوری به دنبالش قیمت دستوری هم دارد.پس اتفاقی نخواهد افتاد.
  • ع.س IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    19 0
    بله اگر گمروک ومالیات کم باشد تمام فقرا صاحب ماشین میشن
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    12 0
    تا دست مافیا وجود دارد؛ خیر!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 17
    قطعا خیر افزایش قیمت خودرو ناشی از تورمه نه ممنوعیت واردات زمانی که واردات هم آزاد بود پراید حدود 21 میلیون تومان و معادل 7 هزار دلار بود. الانم با دلار 50 هزار تومانی حساب کنید حدود 7 هزار دلاره. بنابراین تنها عامل گرانی محصولات چه خودرو، چه ملک و چه سیب زمینی ربطی به عرضه و تقاضا نداره و فقط به تورم و کاهش ارزش ئول ملی ربط داره.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      2 1
      درسته ولی الان مجبوری پراید بخری ولی آنوقت اگر دلت خواست می توانی خودروی دیگری بخری
  • علی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    19 2
    حتما تأثیر مثبت دارد
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    15 1
    یعنی مافیای خودرو میزاره؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    15 0
    عالیه
  • DK ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 1
    والا بازار کشورهای همسایه هم به هم میریزه
  • DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    9 0
    گشتم نبود نگرد نیست
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    4 18
    نه بهیچ وجه.....برای تعمیر خودرو کجا بریم اون وقت ؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 14
    خدمات پس از فروش چی میشه ؟
  • حجت اله کشاورزی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    16 0
    بله اگر اجازه بدهد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    کی به نظر ما اهمیت میده
  • حقگو US ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    12 0
    به ملت کشور خودتون رحم کنید،کشور با ایقد ذخایر و منابع،اوضاع خودرو باید ایجور باشه؟خودرو در ایران معادل قیمت هواپیما در دیگر کشورهاست،اجازه بدید خودرو وارد بشه.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 2
    من نمیدونم چرا هر وقت خبر آزادی پولهای بلوکه شده داغ میشه مسئله واردات خودرو هم داغ میشه! شما میدانید چرا؟
  • رضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    12 0
    از کنار همین خودرو 43 ساله کلی پول به جیب زدند . حالا بیان از این همه پول و سود چشم پوشی کنند . زهی خیال باطل
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 0
    درایران قوانین برعکس هست.عرضه کالا = با افزایش قیمت .کاهش تقاضا=افزایش قیمت. کاهش تولید=افزایش قیمت. افزایش وکاهش قیمت نفت=افزایش قیمت کالا وخدمات. خلاصه که این مملکت کاهش معنی نداره همه چیز درهرشرایطی فقط بالا میره.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    اگر دولت دنبال تاثیر گذارز روی بازار خودرو بود باید به سمت واردات خودرو های رنج متوسط با قیمت ۲۰۰الی ۳۵۰ میلیون در حد خرید عموم مردم علی الخصوص طبقه متوسط رو به پایین می رفت یا با کاهش تعرفه واردات خودرو های متوسط به این قیمت می رساند .اما با واردات خودرو های دسته دوم و با در نظر داشتن تعرفه گمرک این مسئله زیاد نمی تونه رو تثبیت قیمت خودرو ها تاثیر گذار باشه
  • سروش IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    9 0
    آره خیلی خوبه کاهش قیمتا را بدنبال داره کیفیت خارجی هم بهتر هست
  • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    12 1
    سلام وارد کردن هرنوخودرویی چه نو وچه دست دوم باعث ارزان شدن خودرو در ایران میشود از طرفی دیگر خودرو سازان مجبورند کیفیت خودروهای داخلی را بالا ببرند واین مافیای پشت پرده که از مسئولین هم پشت آن هستند ازبین خواهد رفت
  • علی توکلی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خودرو اشباع شد این کار قبل باید میکردن با قیمت‌های نجومی بیشتر نیاز خریدن جیب همه خال شدفکری به حال قیمت اولویتها اصلی غذاودارو مسکن باشید
  • علی شاهیوند IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    12 1
    اگه دوباره یه نفر ۱۲۰ تا رو بخره نه!!! اول به خانواده ایی که اصلا خودرو ندارن خودرو بدین اگه دنبال عدالت هستین ... بعد به افراد دیگر..
  • حسن IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    16 0
    تا آقازاده هست... زندگی نباید کرد!
  • حامد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 2
    بنظر شما وقتی ارز برای واردات چیزهای مهمتر موجود نیست بانک مرکزی میاد ارز بابت واردات ماشین بده ؟که تازه بعدش هم بازار خودروهای داخلی کساد بشه؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 12
    اگر خودرو دست دوم جواب داد زن دست دوم هم وارد کنید هم هزینه ازدواج بیاد پایین هم دخترها اینقدر ناز نکنند هم جمعیت به حول قوه الهی زیات بشه
    • شاه علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      10 2
      اگرچه می دونم این حرف شوخیه ولی این حرف شوخی اش هم خوب نیست پس کمی مغرتونو بکار بیاندزید که با چه چیزهایی شوخی می کنید
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      10 2
      اصلا شوخی خوبی نبود ادم بی مزه بد ذات .....
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 1
    خیر... چون تیشه دسته خودشو نمیکنه... مافیا عمرا بتونم چشم از این سود هنگفت بردارم...
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 1
    متاسفانه تا زمانی که این مملکت تحریمه انتظار زندگی نرمال و عزتمندانه محاله.با کدام پول و ارز میخواید ماشین بیارین؟!! اگر ارز دارید خوراک مرغ و گاو و برنج و روغن و چای و... بیارین مردم روز به روز گرون نخرن و هر روز گشنه تر نشن!!! کشور گدا و فقیر شده امروز به دست توانمند حاکمان !رو چه به ماشین روز سوار شدن؟!!!. همین فرغون‌های ۴۰ سال قبل هم زیادیه برای ما! مسولین ممنون که هنوز ما درشکه و اسب سوار نمیشیم ! چون شماها نبودید ماها الان در بدبختی بیشتر بودیم به استناد گفته های خودتان!!!
  • فردین IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 0
    هر شخصی با کد ملی یک خودرو وارد کند و ۳ سال ممنوعیت بگزارند برای ان شخص به نظرم هم رانت از بین میره و هم قیمت خودرو به قیمت جهانی نزدیکتر خواهد شد به شرطی که هزینه ی گمرکی سرسام اور تعیین نکنند و خود ان شخص وارد کنه نه وارد کننده که انحصاری میشه باز. سه بحث دلار و خودرو و مسکن شدیدا با اعصاب و روان مردم بازی کرده و تمام ملت افسرده هستند و این جماعت به خاطر این گرونی ها هیچ وقت اون مردم قبلی نخواهند شد
  • مم IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 0
    بله اگر مافیا اجازه بدند ودست از تنگ نظری بردارند البته باعث کاهش قیمت میشه به شرطی که تداوم داشته باشه لوازم یدکی مورد نیاز هم وارد بشه دو شرکت بزرگ بی رقیب هم به فکر افزایش کیفیت خواهند افتاد
  • محمود IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله بسیار خوب است اما اگردست مافیای خودرو نیفتد
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 1
    صد در صد موافقم به شرط اینکه رانت نباشه یه پیشنهاد هم دارم اونم اینه دولت فقط صد میلیون بابت حمل و نقل وگمرگ ومالیات بردار خودرو رو به قیمت مبدا یاکشور تولید کننده به مردم تحویل بدن اونموقعه پراید رو صدمیلیون نمی خرن یا ۲۰۷رودویست میلیون خرید وفروش نمیکنن
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    در یک اقتصاد نرمال بله.
  • حسن IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 0
    بله ، البته فساد در خودروسازی و مافیای واردات قطعات خودرو نخواهد گذاشت این اتفاق بیافتد.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 0
    صد در صد اگه پای دلالان وواسطه گران رو قطع کنن میشه
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله. اگه بازهم اقایان بازی در نیارن
  • ح US ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بسیار تاثیر داره در کاهش قیمت
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    12 0
    ۱۰۰۰۰۰ درصد امتحانش مجانیست
  • ابوالفضل IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    اگر واردات رانتی و دست خود خودروسازان نباشد تاثیر شگرف دارد
  • ابوالفضل IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    9 2
    اگر واردات رانتی و دست خود خودروسازان نباشد تاثیر شگرف دارد
  • ایمان IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خودرو کم نیست.همین الان خودروهای مدل ۹۹و بالاتر به صورت خشک صفر کیلومتر عرضه میشه. وقتی بحران خودرو هست چرا عده ای عرضه نمی کنند و دپو کردن و با اینها برخوردی صورت نمی گیره
  • محمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    9 3
    سلام خیر چون مافیای بازار خودرو که خودشون داخل بدنه دولت هستند طوری برنامه ریزی میکنند که خودروهای دست دوم بالاتر از قیمت بازار باشه مردم بازهم چاره ای ندارند جز خرید محصولاتی که الان هست
  • روستا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    11 0
    با سلام صد در صد تاثیر خواهد داشت و باعث تعدیل قیمتها خواهد شد.انشالله که واردات خودرو دست دوم ازاد بشه تا مردم بتونن خودرو مورد نظر و دلخواهشون رو بخرن و استفاده کنن.
  • امیری IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    واردات باید کاملا آزاد شود ومردم ایران بهترین خودروها رو سوار بشن
  • علی CA ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام. مافیای خودرو نخواهد گذاشت این اتفاق بیفته.
  • سعید IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله عالی میشه خودرو کارکرده خارجی خیلی بهتر از خودروهای صفر داخلی هستند . خواهشن به بهانه اینکه کشور قبرستان خودروهای فرسوده می‌شود جلوی واردات را نگیرید . می‌شود خودروهای فرسوده داخلی را اسقاط کرد و خودرو خارجی جایگزین کرد
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    صد در صد موافقم .
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله ، موثر است
  • ع IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    همه دست مافیاست
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    به نظر بنده مافیای خودرو از دولت ها حساب نمیبرن
  • Ska IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    فکر کردیدکه با کدوم ارز میخوان واردات خودرو انجام بدن ؟ محل تامین ارز از کجاست؟ از بازار آزاد؟ که قیمت ارز بر اثر تقاضای زیاد بالا میره . ارز دولتی یا نیمایی هم که نداریم . پس چجور میشه؟
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    نمی شود
  • میکائیل دشتی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بهترین گزینه جهت کنترل افزایش بی رویه قیمتها
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    قطعا
  • خادمی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    قطعاجعت متعادل نمودن قیمتهادربازارمفیدوموثرخواهد،اگرمافیااجازه دهد.وقتی قیمتهای خودروهای کارکرده میلیاردی ونجومی است
  • خادمی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    قطعاجعت متعادل نمودن قیمتهادربازارمفیدوموثرخواهد،اگرمافیااجازه دهد.وقتی قیمتهای خودروهای کارکرده میلیاردی ونجومی است
  • Fr IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    4 0
    شک نداشته باشید که باعث تعدیل قیمت میگردد بشرطی که کانال های تامین و عرضه آن را انحصاری نکنند .
  • رضا IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    19 0
    موافق هستم. ولی نکته اینجاست که حتی بدون واردات دست دوم و حتی کلا واردات هم میتونستن ۱ ماهه قیمت خودرو و بازارش رو مثل بقیه کشورها کنند. ولی قطعا قطعا به صرفشون نیست مردم خوشی زیر دلشون بزنه.اصلا دلیلی نداره مردم روی آسایش رو ببینند. مطمعنم خیلی ها میدونن چی میگم
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله کاملا تاثیر قیمت داره بشرطی که توسط خود مردم وارد بشود
  • ایرانی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    حتماً ورود خودرو دست دوم در قیمت بازار خودرو تاثر کاهشی دارد
  • عبداله IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 0
    بله.بسیار زیاد کمک به مردم مستضعف مینماید
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    بله بسیار اثر دارد دست دوم خارجی بهتر از صفر ایرانی هست
  • گنجی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    بلی
  • محسن AU ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 0
    قطعا یک مافیای دیگر به لیست مافیای کشورمان اضافه میشود، بنام احتمالی مافیای خودرو دست دوم.
  • Saeed IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 0
    تحت هر شرایطی تاثیرگذاره.بشرطی که قیمت مناسب باشه.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 0
    اگر شروع به شرط و شروط گذاشتن برای آن نکنند و بدون گمرک باشد که قطعا اثر گذار است.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 0
    معلومه
  • مجید IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    حتما قیمت ماشین خارجی وداخلی پایین می آید به شرط انکه به ضرر منافع عده ای نباشد
  • غف IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    4 0
    با واردات خودروی کارکرده مخصوصا هفت سال کارکرده موافقم
  • تقی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 0
    بستگی داره چه تعداد و با چه قیمتی عرضه شود .
  • علیرضا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    بله یقینا واردات خودرو بویژه دسته دوم می تواند در قیمت خودرو ، محیط زیست ، تلفات جانی ، آرامش و امنیت سرنشین ، مصرف سوخت و حذف دلالان خودرو ، تاثیر بسزایی داشته باشد . به امید ایرانی سربلند
  • بد شانس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 0
    باسلام در صورتی که از دست دلال خارج بشه و به هرفرد حقیقی اجازه واردات یک خودرو بدهند مطمئنا هم در شکستن حباب بازار و هم امنیت جانی مردم و هم در کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت هوا مؤثره
  • Amir IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 1
    النترا ۲۰۱۸ با ۲۷ هزار کیلومتر کارکرد در دبی ۳۰ هزار درهم هست که حدود ۴۵۰ میلیون میشه با همه هزینه ها اگه وارد بشه حدود ۱ میلیارد تومن قیمت میخوره در حال حاضر همین ماشین داره بالای ۳ میلیارد آگهی میشه .
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 55
    واردات خودرو یعنی آغاز بیکارشدن کارگر ایرانی یعنی ازبین رفتن تولید ملی یعنی افزایش آلودگی هوا یعنی ترافیک شدید وارد نکنیک
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 6
    بله میتونه کاهش بده
  • بهنام IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    صدرصد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    صد درصد که رانت هست اصلا چنین چیزی ممکن نیست بدونه رانت
  • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    صد در صد کاهش دهنده است
  • حمید IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    صد در صد ، اما به شرطی که به تیراژ بالا وارد بشه
  • احمد IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    باسلام اگر دست خودرو سازها در کار باشد خیر ماشین پایین بیا نیست
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله.....
  • ح.ش IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    مطمئنم هستم دریافت نظر مثبت یا منفی از مردم صرفا بخاطر اینه که هر چقدر نظر مثبت مردم بیشتر باشه مالیات و عوارض گمرکی بیشتری از مردم خواهید گرفت!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله صدرصد
  • مهدی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    صد در صد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    یعنی مردم توان خرید خودروی نو خارجی را ندارند ... !؟
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    آره همونجوری که با واردات کامیونهای اروپایی قیمت بازار داخلی شکست!
  • جواد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    اگه گمرک کمرشکن ازشون نگیرند میتونه قیمت شکن باشه
  • .. IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    میبینید وقتی مرغ نیست قیمت میشود ۱۰۰ و ۱۱۰ اما وقتی فراوان میشود ۷۰ هزار است واردات خودرو هم همینطور اگر فراوان باشد خودرو حتما کاهش پیدا میکنه
  • علی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    واردات خودرو اصلی ترین مطالبه و خواسته مردم اجحاف شده ایران است چه نو چه کارکرده حتما میتواند بازار نابسامان و رانتخواری و فساد خودرو را به تعادل برساند. دولت باید با واردات به خواسته مردم احترام گذاشته و تمکین کند.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    این کاربرای مردم خوبه ولی برای دولت نه
  • سجاد IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    100%. تاثیر گذار. ..... البته اگر راه درآمد جدید دولت نباشه.
  • نادر US ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله صد در صد در تعدیل قیمتها موثر است در صورتیکه انحصاری نباشد
  • نادر US ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله صد در صد در تعدیل قیمتها موثر است در صورتیکه انحصاری نباشد
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    واردات خودرو دست دوم یعنی چی؟
  • رضا IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بله حتما این انفاق رخ میدهد
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    اگر مافیای دولتی بزارن بدون ورود ماشین قیمت به شدت میریزه
  • علی رضا IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام پیشنهاد میکنم واردات نو ویا دست دو آزاد شود. جهت صرفه جویی در انتقال ارز اولویت با ایرانیان خارج کشور باشد. جهت تعدیل بازار و بر طرف کردن نیاز کار نیکی هست.با توجه بهدصنعت بازیافت چندان قبرستانی هم ایجاد نمی‌شود.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    اگر سود بازرگانی و حقوق ورودی کاهش نیابد و قیمت ارز همچنان شناور باشد واردات خودرو چه نو چه دست دوم نمیتواند منجر به کاهش قیمت خودرو شود