۳ نفر
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
لیستی از زیباترین جنگل‌های ایران

اگر ساکن شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران هستید و به دنبال جایی هستید که بتوانید چند روزی را در آرامش و به دور از هیاهو شهرهای بزرگ سپری کنید پیشنهاد ما به شما برای سفر شمال کشور است و بازدید از جنگل‌هایی که چشم‌انداز بسیار زیبا و بکر دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از مقاصد بکر و رویایی که می‌توانید انتخاب کنید را به شما معرفی کنیم.

تلاقی جنگل و دریا در پارک جنگلی گیسوم

می‌توانید از جنگل‌هایی که در مسیر رفتن به استان‌های گیلان، مازندران و استان گلستان هستند، بازدید کنید. یکی از معروف‌ترین و زیباترین جنگل‌های ایران در استان گیلان واقع شده است. جنگل گیسوم یا بهتر است بگوییم جنگل و ساحل گیسوم یک مجموعه‌ تفریحی متشکل از زیبایی‌های جنگلی و دریایی است.

پارک جنگلی گیسوم در مسیر رشت به آستارا قرار دارد؛ به این صورت که جاده اسالم به خلخال 10 کیلومتر با آن فاصله دارد و با جنوب تالش این فاصله به 15 کیلومتر می‌رسد. این جاذبه بکر با 80 هکتار مساحت و گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری، به عنوان یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی گیلان و اسالم شناخته می‌شود.

یک طرف این پارک جنگلی خارق العاده به دریا می‌رسد و از طرفی دیگر تلاقی آن با روستای هم نام خود باعث شده است تا گردشگران اشتیاق بیشتری برای بازدید از آن داشته باشند. درواقع می‌توان گفت روستای گیسوم خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد است که زیبایی‌های آن قابل مقایسه با دیگر روستای اطراف جنگل گیسوم نیست.

برای بازدید از پارک جنگلی گیسوم و جاذبه‌های بسیار دیدنی اطراف آن می‌توانید با اجاره ویلا از سایت شب چند روزی را در این منطقه اقامت داشته باشید و با خیالی آسوده در پارک ساحلی گیسوم قدم بزنید، اسب سواری کنید، یک پیک نیک حسابی را در جنگل گیسوم تجربه کنید و یا قایق سواری کنید و به دل آبی دریا بزنید.

فضای بکر ساحلی در کنار منطقه جنگلی، ترکیبی کمیاب است که در معدود مناطقی از شمال کشور می‌توانید به فرصت تماشای آن دست پیدا کنید. در پارک جنگلی گیسوم این فرصت برای شما فراهم است تا از جاده رویایی که از میان جنگل گیسوم عبور می‌کند، گذر کنید و همزمان افقی از دریا را به تماشا بنشینید.

امکانات تفریحی و رفاهی در پارک جنگلی و ساحل گیسوم به دلیل توریستی بودن منطقه و پرطرفدار بودن آن، در بهترین سطح کیفیت هستند. این امکانات شامل آلاچیق، پارکینگ، رستوران، بوفه، بازار، نانوایی، سرویس بهداشتی، قایق سواری، اسب سواری، جت اسکی، ترامپولین کودکان، پارک بادی کودکان، دوچرخه سواری، پاراگلایدر و... هستند.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی گیسوم برای تجربه خنکای هوا و حس و حال آرامش بخش سرسبزی طبیعت، در فصل‌ بهار و اوایل تابستان است. اما نمی‌توان از جلوه زیبا این منطقه تفریحی در پاییز و زمستان که در آنها شکوه و عظمتی متفاوت از نقاشی طبیعت به نمایش گذاشته می‌شود، چشم پوشی کرد.

تنفس هوای تازه در میان درختان پارک جنگلی لویزان تهران

لیستی از زیباترین جنگل‌های ایران

اگر در شهر بزرگ و شلوغی مثل تهران به دنبال یک منطقه خوش آب و هوا و بکر می‌گردید، پارک جنگلی لویزان بهترین انتخاب است. در دل شلوغی تهران، پارک‌ها و بوستان‌ها برای اهالی شهر، گردشگران و مسافران بهترین تفرجگاه‌هایی هستند، که می‌توان ساعاتی در محیط دلنشین و با صفای آنها به تماشای چشم‌اندازهای بی نظیر شهر تهران نشست.

ساخت پارک جنگلی لویزان با 1100 هکتار مساحت در دوره پهلوی دوم انجام شد. در دهه چهل، هدف از ساخت این پارک بسیار وسیع، جلوگیری از گسترش فضای شهری بود. به همین خاطر امروزه جنگل مصنوعی لویزان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز تهران و زیباترین جنگل‌های ایران شناخته می‌شود.

پارک لویزان با قرار گرفتن بر روی بلندی و ارتفاع، یک چشم‌انداز بی نظیر دارد که جلوه‌ای تماشایی از پایتخت را به نمایش می‌گذارد. پوشش گیاهی این منطقه با درختانی همچون اقاقیا، چنار، سرو، کاج، توت و... مناظری دلکش را به وجود آورده‌ است. تماشای شهر تهران از لابه لای این درختان و از بام جنگل، حس و حالی وصف نشدنی دارد. برای تجربه این حس و حال فوق العاده، بسیاری از اهالی شهر در شب راهی این منطقه می‌شوند، چرا که این بوستان بسیار زیبا در روز و شب و همه اوقات، گردشگران را مهمان نظاره زیبایی‌های شهر می‌کند.

علاوه بر محیط دلنشین جنگل لویزان و تماشای تهران از بلندای بوستان، می‌توانید سری به باغ پرندگان لویزان بزنید. این باغ با 23 هکتار مساحت در نیمه شرقی پارک قرار دارد و محل نگهداری بیش از 6500 پرنده است. این پرندگان در 55 گونه متفاوت دسته بندی شده‌اند.

اگر مسافر شهر تهران هستید و می‌خواهید سری به زیباترین بوستان و جنگل پایتخت بزنید، پیشنهاد می‌کنیم با اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره یک سوئیت در تهران، هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید و وسایل خود را بگذارید و به سمت زیبایی‌های خیره کننده لویزان حرکت کنید تا چشم اندازهای خارق العاده آن را در روز و شب نظاره‌گر باشید.

برای رفتن به پارک جنگلی لویزان باید از سمت بزرگراه امام علی (ع) حرکت خود را آغاز کنید، و سپس به سمت شمال آن حرکت خود را ادامه دهید تا به بزرگراه شهید زین الدین برسید. پس از عبور از خروجی این بزرگراه تابلو شیان را خواهید دید که شما را به سمت منطقه گردشگری و بوستان لویزان هدایت می‌کند.

خط باریکی بین رویا و واقعیت در جنگل راش سوادکوه

کلبه چوبی

جنگلی با درختان بسیار بلند را تصور کنید که در فضای گسترده آن نور و نسیم از لای شاخ و برگ درختان خود را به شما می‌رسانند تا روحتان را نوازش کنند. صف بلندی از درختان کمیاب راش را با آن چیدمان خاصی که دارند، می‌توانید در این بخش از جنگل‌های هیرکانی بسیار دیدنی استان مازندران یعنی جنگل راش سوادکوه ببینید.

جنگل راش سوادکوه از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جنگل‌های ایران است. این جنگل بکر و زیبا ده کیلومتر با روستای سنگده از توابع سوادکوه فاصله دارد. فاصله این جنگل با مرکز استان مازندران در حدود 100 کیلومتر است. فاصله جنگل راش سنگده با تهران نیز یک مسیر 3 الی 4 ساعته را می‌طلبد. به جنگل راش سوادکوه جنگل راش سنگده هم می‌گویند، چرا که نزدیکی آن به روستای سنگده موجب شده است، تا بسیاری از افراد آن را با نام این روستا بشناسند.

برای بازدید از این منطقه بکر، بی شک فصل‌های بهار و تابستان را پیشنهاد می‌دهیم؛ چرا که در این دو فصل هیچ خبری از گرمای ملال آور و رطوبت هوا نیست. تا چشم کار می‌کند سرسبزی و درختان سر به فلک کشیده راش و رودخانه و آبشارهای پر آب را می‌بیند. در این منطقه بکر می‌توانید با اقامت در یک کلبه جنگلی حسابی با طبیعت خلوت کنید و با تماشای مناظر بی بدیل این منطقه روحتان را با حس عمیق آرامش سیراب کنید. اما در صورتی که می‌خواهید برگ ریزان‌های هزار رنگ و خوش رقص یک پاییز واقعی را ببینید، هیچ جایی بهتر از جنگل راش سوادکوه را نمی‌توانید پیدا کنید.

فراموش نکنید که در این منطقه هیچ گونه امکاناتی در دسترس گردشگران قرار ندارد و البته به همین خاطر است که جنگل راش سوادکوه بکر و دست نخورده باقی مانده است. بنابراین توصیه می‌کنیم به صورت مجهز به این منطقه سفر کنید تا بتوانید از لحظه لحظه گردش و سفر خود در گستردگی این جنگل نهایت لذت را ببرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1775072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =