مدیر ارتباط با مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به فعالیت مرکز ارتباط با مشتریان این شرکت گفت: بیشترین شکایات مطرح شده در مورد خودروی روآ بوده است.
غلامرضا حاجی خانی در یک نشست خبری اظهار داشت: در موضوع بررسی شکایات مشتریان عوامل مختلفی دخیل است که با توجه به این عوامل بیشترین شکایات به خوروی روآ اختصاص دارد و در بررسی میزان رضایتمندی مشتریان نیز بیشترین سطح رضایتمندی به سوزوکی تعلق دارد.
وی ادامه داد: به منظور ارتقاء کیفیت محصول و خدمات ایران خودرو، مرکز تماس ایران خودرو با استفاده از 130 اپراتور ایجاد شده که 24 ساعته فعال است.
وی با بیان اینکه روزانه دو هزار تماس با مرکز تماس ایران خورو برقرار میشود، افزود: مشتریان ایران خودرو میتوانند با شماره تماس 09644 پیشنهادات و یا نظرات خود را به گوش مدیران این شرکت برسانند.
حاجیخانی تحلیل اطلاعات مرتبط با مشتریان در مورد کیفیت محصول، فروش و خدمات پس از فروش و ارائه بازخوردها به مدیران را از جمله وظایف بخش مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو عنوان کرد و گفت: دریافت، بررسی و رسیدگی به درخواست و شکایات مشتریان، ارتباط با مشتریان و پاسخگویی به نظرات آنها و هماهنگی و برنامهریزی برای طراحی و ارائه خدمات جدید از دیگر وظایف بخش مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو است.
به گفته وی در طول سالهای 80 تا 89 حدود 5 میلیون و 900 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو تولید شده که حداقل باید به بیش از 5 میلیون مشتری خدمات ارائه شود.
مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو کاهش 62 درصدی زمان رسیدگی به شکایات،کاهش 31 درصدی شکایات از کیفیت رنگ محصولات و کاهش 61 درصدی شکایات مربوط به تأخیر در تحویل محصول را از جمله نتایج حاصل از راهاندازی مرکز تماس ایران خودرو عنوان کرد و گفت: راهاندازی این مرکز شکایات مشتریان به سازمانها و ارگانهای نظارتی نیز 39 درصد کاهش داشته است
وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه چه حجم از تماسها و فعالیتهای مرکز تماس ایران خودرو به انتشار و پیگیری فراخوانها مربوط میشود، گفت: بخشی از کار مرکز تماس ایران خودرو به موضوع فراخوان مربوط میشود اما این طور نیست که حجم قابل توجهی از تماسها به این مسئله اختصاص داشته باشد.
حاجیخانی ادامه داد: بر اساس بررسیهای انجام شده از طریق مرکز ارتباط با مشتریان ایران خودرو بیشترین ثبت رضایتمندی به سوزوکی اختصاص دارد و اطلاعات مربوط به میزان رضایتمندی مشتریان از سایر محصولات نیز به زودی اعلام خواهد شد.
/39/39
نظر شما