۳ نفر
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
معرفی انواع گوشی اپل آیفون با قیمت مناسب

کمپانی بزرگ و مشهور اپل به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی آمریکایی پیشگام در تولید باکیفیت‌ترین لوازم الکترونیکی، فعالیت رسمی خود را از سال 1976 آغاز کرد و در سال 2007 اولین سری گوشی‌های هوشمند اپل با نام آیفون و با سیستم عامل ios توسط این شرکت تولید و وارد بازار شدند.

همه ساله با روانه شدن گوشی‌های سری جدید اپل به بازار، قیمت گوشی‌های قدیمی این برند کاهش پیدا می‌کند. قیمت گوشی اپل به عنوان بهترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار دنیا نسبت به تمام برندهای تولیدکننده گوشی گران‌تر است.

با وجود بالا بودن قیمت گوشی اپل، در حال حاضر پرطرفدارترین گوشی جهان آیفون است. در این مقاله ابتدا قصد داریم درباره علل محبوبیت گوشی‌های آیفون علی‌رغم قیمت بالا صحبت کنیم و سپس به معرفی بهترین گوشی‌های اپل با قیمت مناسب بپردازیم. اگر علاقه‌مند به خرید گوشی آیفون هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مهم‌ترین دلایل بالا بودن قیمت گوشی اپل در ایران چیست؟

مدل‌های مختلف گوشی اپل به دلیل وجود نداشتن نمایندگی رسمی و قانونی این شرکت در ایران، به طور رسمی وارد نمی‌شوند؛ بنابراین مهم‌ترین دلیل بالا بودن قیمت اپل در ایران همین موضوع است. یکی دیگر از دلایل گران بودن قیمت اپل در ایران، معامله محصولات این شرکت با واحد پول دلار است. نوسانات قیمت دلار در ایران در افزایش قیمت گوشی اپل تاثیر بسزایی دارد. البته بالا بودن قیمت مدل‌های مختلف گوشی‌های اپل، فقط محدود به قیمت گوشی نیست؛ بلکه لوازم جانبی آیفون مانند قاب محافظ گوشی‌، شارژر و هدفون نیز با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. همین امر در افزایش قیمت نهایی گوشی‌های آیفون تاثیرگذار است. جدا از این، مواردی که در بالا گفته شد، باعث شده‌اند تا قیمت گوشی اپل دست دوم نیز نسبت به برندهای دیگر بالا بوده و بازار پررونقی را داشته باشد.

چرا با وجود بالا بودن قیمت گوشی اپل، این برند همچنان پرطرفدار است؟

امکانات ویژه موجود در گوشی‌های تولیدشده توسط این برند، باعث شده است که بالا بودن قیمت گوشی اپل هیچ تاثیری در کاهش طرفداران این گوشی پرچم‌دار نداشته باشد. همچنان تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان به خرید مدل‌های مختلف گوشی‌ آیفون تمایل بیشتری دارند. مهم‌ترین دلایل بالا بودن قیمت و پرفروش بودن گوشی‌های آیفون شامل موارد زیر است:

  • استفاده از سیستم‌عامل انحصاری و مستقل ios

  • به‌روزرسانی سالانه سیستم عامل ios و اضافه شدن امکانات جدید

  • برخورداری از بهترین دوربین و گرفتن عکس‌های بسیار باکیفیت

  • بدنه مستحکم و مقاوم با قابلیت ضد آب بودن

  • استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین سخت‌افزار و نرم‌افزار

  • طول عمر و ماندگاری بالا، عدم کاهش کیفیت گوشی با گذشت زمان

  • امکان فروش گوشی آیفون کارکرده با قیمت مناسب

  • بالا بودن سرعت گوشی‌های آیفون

  • همگام‌سازی گوشی‌های هوشمند اپل با سایر محصولات اپل

  • بالا بودن ارزش نام تجاری اپل نسبت به برندهای دیگر و تاثیر آن در افزایش قیمت گوشی اپل

معرفی بهترین گوشی‌های اپل با قیمت مناسب

حال که با دلایل بالا بودن قیمت گوشی اپل آشنا شدید، در ادامه این بخش با تعدادی از بهترین گوشی‌های اپل که در فروشگاه‌های معتبر با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد؛ آشنا خواهید شد.

معرفی انواع گوشی اپل آیفون با قیمت مناسب

گوشی آیفون ۱۴ پرو و گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در حال حاضر جدیدترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های شرکت اپل هستند. این دو مدل گوشی اپل از لحاظ تمام قابلیت‌ها و امکانات به هم شباهت زیادی دارند. تنها تفاوت‌های موجود در این دو نوع گوشی اپل تفاوت در اندازه صفحه نمایش و میزان شارژدهی باتری است. با توجه به صادر نشدن مجوز ریجستری در ایران، قیمت گوشی اپل در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت به قیمت گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس ارزان‌تر و مناسب‌تر است.

گوشی آیفون ۱۴ و گوشی آیفون ۱۴ پلاس

این دو مدل گوشی آیفون نیز مجوز ریجستری ندارند و برای کسانی که با هدف استفاده از امکانات و قابلیت‌های گوشی برای خرید گوشی اپل اقدام می‌کنند، گزینه بسیار مناسبی هستند. برای این افراد، وجود سیم‌کارت در داخل گوشی آیفون اهمیتی ندارد. قیمت گوشی اپل مدل آیفون ۱۴ نسبت به قیمت آیفون ۱۴ پلاس مناسب‌تر و ارزان‌تر است. استفاده از تراشه A۱۵، دوربین‌های مشابه، برخورداری از صفحه نمایش باکیفیت و شباهت سخت‌افزاری به نسل قبلی آیفون، مهم‌ترین ویژگی‌های مشابه این دو مدل گوشی اپل محسوب می‌شوند؛ اما گوشی آیفون ۱۴ پلاس نسبت به تمام مدل‌ها شارژدهی بهتری دارد.

گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس

قیمت گوشی اپل مدل آیفون ۱۳ پرو مکس در ایران مناسب است؛ در واقع این گوشی در ایران به عنوان بهترین و پرطرفدارترین گوشی اپل شناخته می‌شود و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توان به مواردی مانند دریافت مجوز ریجستری در ایران، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، بالا بودن کیفیت صفحه نمایش و شباهت آن به نمایشگر گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس، استفاده از تراشه پرقدرت A۱۵، برخورداری از دوربین باکیفیت، شارژدهی عالی، سرعت بالا و امکان خرید نسخه‌های مختلف این گوشی در بازار ایران اشاره کرد.

معرفی انواع گوشی اپل آیفون با قیمت مناسب

گوشی آیفون ۱۳ پرو

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های اپل که با قیمت مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، گوشی آیفون ۱۳ پرو است. قیمت گوشی اپل مدل آیفون ۱۳ پرو نسبت به قیمت گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ارزان‌تر است؛ زیرا میزان شارژدهی آن پایین‌تر بوده و صفحه نمایش کوچک‌تری دارد. این مدل گوشی برای کسانی که به گوشی‌های بزرگ علاقه‌ای ندارند، بهترین گزینه است.

گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس و گوشی آیفون ۱۲ پرو

گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو جزو گوشی‌های نات اکتیو هستند؛ اما از نظر کیفیت و ویژگی از مدل‌های جدید آیفون چیزی کم ندارند. این مدل‌ها به صورت دست دوم به فروش می‌رسند. دوربین باکیفیت، شارژدهی بالا، بدنه مستحکم، قیمت ارزان، استفاده از تراشه قدرتمند A۱۴ مهم‌ترین ویژگی‌های این دو مدل گوشی اپل محسوب می‌شوند. به کسانی که بودجه خرید گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو را ندارند، خرید گوشی آیفون ۱۲ پیشنهاد می‌شود.

گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس و گوشی آیفون ۱۱ پرو

قیمت گوشی اپل مدل آیفون ۱۱ پرو مکس، مدل آیفون ۱۱ نیز بسیار مناسب است و نسبت به مدل‌های جدیدتر، قیمت ارزان‌تری دارد. مواردی مانند صفحه نمایش بزرگ و زیبا، نمایش تصاویر شفاف و روشن، سریع‌ترین گوشی جهان در زمان عرضه به بازار، دوربین عالی و باکیفیت برای ثبت بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها، استفاده از تراشه A۱۳، انتخابی مناسب برای انجام بازی‌های موبایلی، شارژدهی بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی آیفون ۱۱ پرومکس به شمار می‌رود. آیفون ۱۱ پرو نیز دارای همین ویژگی‌هاست، با این تفاوت که اندازه صفحه نمایش آن نسبت به مدل آیفون ۱۱ پرو مکس کوچک‌تر است؛ به همین دلیل قیمت گوشی آیفون ۱۱ پرو از قیمت آیفون ۱۱ پرومکس ارزان‌تر است.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا راجع به دلایل بالا بودن قیمت گوشی اپل نسبت به گوشی‌های تولیدشده توسط سایر برندها صحبت کردیم و سپس به معرفی چند مورد از بهترین گوشی‌های اپل با قیمت مناسب پرداختیم و توضیح دادیم که به دلیل عدم وجود نمایندگی رسمی اپل در ایران، گران بودن قیمت لوازم جانبی و نوسانات قیمت دلار، گوشی‌های آیفون در ایران قیمت بالایی دارند. خرید آنلاین گوشی آیفون از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بهترین روش خرید بهترین گوشی‌های آیفون است. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، متشکریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =