عدم حمل یکسره کالا به عراق موجب ایستایی بار در مرزهای کرمانشاه شده است

ایرنا نوشت: سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه نبود حمل یکسره کالا به عراق در مرزهای استان را از مشکلات موجود بیان کرد و گفت: یکی از موارد کندی و ایستایی کالا در مرز، حمل و نقل کالا و عدم حمل یکسره آن تا مقصد در کشور مقابل است.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، راهکار رفع این مشکل را در برگزاری نشست های کاری بین مسوولان ارشد استان و طرف مقابل و امضاء تفاهم نامه های مشترک بین ۲ طرف عنوان کرد.

وی دیگر مشکل موجود در سر راه تجارت استان را در جزیره‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌ها و نبود تعامل بین آنها عنوان کرد و روان‌سازی مبادلات تجاری استان را در هم افزایی دستگاه‌های ذی‌ ربط در امر تجارت دانست.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه اولویت گمرک، روان‌سازی و عدم توقف خودروها حامل کالا در مرز است، افزود: باتوجه به حجم بالای تردد کامیون در مرزهای استان، سرعت دهی و کاهش زمان دیپ زنی باک کامیون‌ها از سوی شرکت نفت موجب افزایش میزان مبادلات تجارت استان خواهد شد.

وی در راستای کاهش زمان توقف کامیون‌ها در مرز، خواستار ساماندهی و افزایش نیرو از سوی شرکت نفت در مرزهای پنج گانه (پرویزخان، خسروی، سومار، شوشمی و شیخ صله) استان کرمانشاه شد.

عباس‌زاده به موضوع افزایش ساعت کاری نیروهای مرزبانی هم اشاره ای داشت و در جهت تسریع در روند انجام مبادلات تجاری خواستار افزایش ساعت کاری مرزبانی در مرزهای استان و همراهی بیش از پیش این نهاد با گمرک شد.

وی همچنین به عدم تعیین تکلیف پارکینگ شهرداری با گذشت بیش از چند ماه در مرز سومار اشاره کرد و رسیدگی به این موضوع را در تسریع روند مبادلات تجاری مرز سومار حایز اهمیت دانست.

در ادامه این جلسه که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور مدیرکل صمت، فرمانداری شهرستان های مرزی استان، نمایندگان دیگر دستگاه‌های اجرایی در امر تجارت و مدیر شرکت انبارهای عمومی برگزار شد، روند خدمات ارایه شده از سوی شرکت مذکور در مرزهای استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون موارد مطرح شده، مصوب شد موضوع افزایش همگرایی و سطح همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها در جلسات تخصصی‌تر و با حضور سازمان‌های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

دیگر مصوبه این جلسه، برگزاری جلسه در هفته آینده‌ در محل دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، با حضور سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، مدیر کل صمت و مدیر شرکت انبارهای عمومی در باره کم و کیف خدمات ارایه شده از سوی شرکت انبارهای عمومی در مرزهای استان کرمانشاه بود.

در خصوص افزایش ساعت کاری مرزبانی و تعامل و همراهی بیشتر این نهاد نیز مقرر شد جلسه ای با حضور، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، فرمانده مرزبانی استان و دبیر کارویژه مرز با حضور دیگر مسوولان مرتبط و فرمانداری ها بزودی تشکیل و تعیین تکلیف شود.

همچنین مقرر شد موضوع تعیین تکلیف پارکینگ شهرداری در مرز سومار از سوی مدیرکل صمت مورد بررسی قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =