مخبر: باید شبکه استانی گروه های جهادی به شبکه‌های شهری و به ویژه روستایی گسترش یابد

فارس نوشت: معاون اول رئیس جمهور گفت: تحقق شعار سال جز با سپردن امور به مردم توسط نیروهای جهادی مخلص محقق نمی‌شود و گروه‌های جهادی سرمایه دولت برای به صحنه آوردن مردم در همه ابعاد هستند.

  • محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در نشستی با نمایندگان استانی شبکه گروه‌های جهادی تیپ مستضعفین تصریح کرد: برای حل مشکلات مردم و تحقق شعار سال راهی جز به صحنه درآوردن مردم با کمک گروه‌های جهادی وجود ندارد.
  • مخبر در این نشست با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نقش گروه‌های جهادی برای کمک به دولت بیشتر از گذشته احساس می‌شود، تأکید کرد: جریان جهادی به عنوان فرزند انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته نقشی بسیار مهم در کمک به مسائل کشور داشته است.
  • معاون اول رئیس‌جمهور روحیه ایثار، کمک به مردم برای رضای خدا و عدالتخواهی را مهمترین ویژگی‌های جریان جهادی در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تأکید کرد: دولت با تمام توان نیاز به پشتیبانی گروه‌های جهادی برای رسیدن به اهداف خود دارد و در این راستا از هیچ کمک و حمایتی به فعالان جهادگر کشور دریغ نخواهد کرد.
  • وی با اشاره به ایجاد شبکه استانی مجموعه‌های جهادی در سرتاسر کشور گفت: باید این شبکه استانی به شبکه‌های شهری و به ویژه روستایی گسترش یابد تا به عنوان یک ابزار مهم در دستگاه‌های استانی و محلی در شناسایی و حل مشکلات هر منطقه بکارگیری شود.
  • معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تغییر راهبرد دشمنان جمهوری اسلامی از تهدید نظامی به جنگ اقتصادی افزود: دولت توانست با نگاه و رویکرد جهادی مشکلات کشور را از زمان روی کار آمدن دولت از پیش روی بردارد.
  • مخبر با اشاره به نامگذاری سالجاری تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد: معظم‌له علاوه بر ارائه این راهبرد کمّی مردمی‌سازی اقتصاد را نیز به عنوان یک راه‌حل برای برون‌رفت از مشکلات و تحقق این راهبرد اعلام کرده‌اند.
  • وی خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال جز با سپردن امور به مردم توسط نیروهای جهادی مخلص محقق نمی‌شود و گروه‌های جهادی سرمایه دولت برای به صحنه آوردن مردم در همه ابعاد هستند.
  • محمد حیدری مسئول قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این جلسه به تشریح اقدامات و فعالیت‌های تیم جهادی مستضعفین در بخش‌های مختلف از جمله نیروسازی در راستای محرومیت‌زدایی مناطق محروم کشور، برنامه‌ریزی، آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات در مناطق مرزنشین و دورافتاده کشور، برگزاری ۲۰۰ جلسه با دستگاه‌های مختلف و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها برای کمک به دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی، ارائه ۷۵۰۰ خدمت بهداشت و درمان در ۹ استان، اجرای ۱۹ طرح آبرسانی در ۱۰ استان، ارائه ۶ هزار طرح خدمات آموزشی، فرهنگی و بسته‌های معیشتی پرداخت.
  • همچنین نمایندگان استانی این مجموعه جهادی در این نشست پیشنهادات، مشکلات و راهکارهای خود را در زمینه‌های توجه به شبکه نیروی انسانی جهادی، هماهنگی و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی با جهادگران، کمک به هوشمندسازی و بسترسازی گروه‌های جهادی در سرتاسر کشور، نیاز به ساماندهی حلقه مفقوده مسئولیت اجتماعی نهادهای دولتی و خصوصی با کمک تیم‌های جهادی به ویژه در مناطق محروم و مرزنشین و توجه ویژه و بیش از گذشته دولت سیزدهم به تیمهای جهادی مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1780843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =