استقلال برای نکونام هم سکوی پرتاب است، هم چاه عمیق!

پیشکسوت استقلال از انتخاب نکونام به عنوان سرمربی جدید تیم راضی است.

ایمان گودرزی؛ استقلال بالاخره از سرمربی جدید خودش رونمایی کرد و جواد نکونام جایگزین ریکاردو ساپینتو شد. آ

بی پوشان حالا باید زیر نظر نکونام برنامه فصل پیش روی خود را سازماندهی کنند. بعد از نهایی شدن سرمربی و تغییر و تحولات باشگاه به سراغ حسن روشن پیشکسوت این تیم رفتیم تا نظر او را در مورد شرایط و آینده باشگاه جویا شویم؛

شما از همان اول یکی از مخالفان حضور ساپینتو بودید، ارزیابی شما از عملکرد و جدایی او از استقلال چیست؟

من از همان ابتدا گفتم. مربی باید با نظر چند کاردان و کارشناس انتخاب شود. از نظر من بهترین کار تشکیل کمیته فنی است تا آنها بتوانند بهترین گزینه را روی نیمکت تیم بنشانند. من هیچ وقت مخالف سرمربی خارجی نیستم، افرادی مثل رایکوف و اوفارل بودند که تاثیر بسیار خوبی روی فوتبال ایران گذاشتند. اما اگر قرار است برای پول و دلالی و جایزه گرفتن به ایران بیایند همان سرمربی ایرانی بهتر از آنهاست. باید سرمربیان ایرانی خود را نشان دهند تا نیاز نباشد هیچ تیمی از سرمربی خارجی استفاده نکند. اگر هم مربی خارجی می‌آورند باید فردی باشد که اساسی فکر کند، همه به او احترام بگذارند و او نیز احترام همه را حفظ کند. باید بتواند فوتبال ما را تغییر بدهد.

در قوانین جدید گفته شده که دستمزد دلاری دیگر پرداخت نخواهد شد و همین مساله به صورت خودکار مانع حضور سرمربیان خارجی به لیگ می‌شود

تیم های ایرانی نشان دادند که مشکلی با این قضیه ندارند و حتی اگر دلاری بسته نشود از راه های دیگر پول را جور خواهند کرد. مساله اصلی کارایی داشتن سرمربی خارجی است نه دستمزد. دیدیم که استراماچونی چه پول هنگفتی از استقلال گرفت و رفت. ماجرا فرق می‌کند ولی اگر می‌خواهند مربی بیاورند که فقط به برد و باخت فکر کند، فایده ندارد. از ۱۰ ماه قبل گفتم ساپینتو به درد ایران نمی‌خورد، الان هم به قبرس رفته، آنجا ۲۰۰ هزار دلار داده‌اند و گفته‌اند اگر خوب نباشی اخراجت می‌کنیم. ما هم باید چنین شرایطی ایجاد کنیم. مربیان خوبی داریم و باشگاه‌ها باید از مربیان ایرانی استفاده کنند نه اینکه مربیان درجه ۴-۳ خارجی بیاورند.

استقلال برای نکونام هم سکوی پرتاب است هم چاه عمیق!

نظر شما در مورد انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم چیست؟

ان‌شاالله موفق باشد و بتواند هواداران را خوشحال کند. اما مهم تر از آن حمایت از سرمربی تیم است. هواداران و باشگاه باید در طول فصل از سرمربی خود حمایت کامل داشته باشند. اینطور نباشد که اگر ۲ بازی نتیجه نگرفت شعار رها کن بدهند و ناراحتی بکشند. نکونام به خوبی می‌داند اینجا می‌تواند هم سکوی پرتاب باشد هم چاه عمیق. نکونام زمان خوبی سرمربی شده و زمان کافی دارد که بتواند تیم خودش را ببندد و سیستم مورد نظرش را در پیش فصل پیدا کند و بتواند با تمام قدرت در لیگ بعد حضور پیدا کند.

آینده قایدی و محبی دو بازیکن تاثیر گذار تیم مشخص نیست و شاید از تیم جدا شوند

هر دو بازیکن قرضی به تیم آمده بودند و دیدیم که جز موثر ترین بازیکنان تیم بودند. بازیکنان با نظر سرمربی در تیم می مانند یا می‌روند اگر نکونام آنها را می خواهد باشگاه هر طور شده آنها را حفش کند. قطعا این دو بازیکن حال و آینده استقلال و فوتبال ایران هستند و می توانند به نکونام کمک زیادی بکنند.

استقلال برای نکونام هم سکوی پرتاب است هم چاه عمیق!

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1781152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =