ایسنا نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اگر حاکمیت آستانه تحمل و مدارا را مقداری افزایش دهد و گرایش‌های سیاسی و نخبگان احساس کنند برای حضور آنها میدان باز شده است بازار انتخابات گرم‌تر می‌شود.
حمیدرضا کاتوزیان این امر را موجب افزایش مشارکت مردمی دانست و افزود: مجموعه‌ای از حاکمیت باید نسبت به جریان‌ها و افکار و ایده‌های مختلف سیاسی موجود در کشور با مدارا و تحمل بالا برخورد کند، و نباید افراد به دلیل گرایش‌های سیاسی و سلایق فکری خود از مجموعه نظام حذف شوند و یا به آنها اجازه مداخله در امور انتخابات داده نشود.
به گفته وی، اگر با حالت مطرود کننده و بستن درها و راه‌ها بخواهند گروه‌ها و افراد زیادی را از جریان انتخابات حذف کنند این امر تاثیر مستقیمی بر میزان مشارکت مردم خواهد داشت.
وی تاکید کرد: جامعه ما جامعه‌ای هوشمند است و درک سیاسی بالایی دارد، لذا اگر مردم احساس کنند آزادی‌ها به اندازه کافی نیست و قانون اساسی رعایت نمی‌شود، مشارکت کاهش می‌یابد.
کاتوزیان در مورد حضور اصولگرایان منتقد در مجلس نهم گفت: فعلا علائم و نشانه‌هایی مبنی بر این‌که اصولگرایان منتقد اجازه حضور در مجلس بعدی را نداشته باشند، وجود ندارد، اگرچه یک گروه فشار وجود دارد که از طریق رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی خود و نیز از طریق بعضی بلندگوها تلاش می‌کند فضای بسته ایجاد کند. اما این فشارها به نتیجه نمی‌رسد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    2 0
    آقاي كاتوزيان، باز شدن فضا فقط براي گرم شدن بازار انتخابات خوبه؟ ...