فارس نوشت:

سی‌ان‌ان در گزارشی ضمن تلاش برای توجیه ادعای ایالات متحده در بازی تبلیغاتی اخیر اذعان کرد که هیچ‌چیز در خصوص ادعای طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا ثابت‌شده و قطعی نیست.
 آمریکا ایران را متهم کرده است که قصد داشته در خاک آمریکا سفیر عربستان سعودی را ترور کند. مقامات آمریکایی هرگز توضیح نداده‌اند که با چه توجیه ومنطقی چنین کار غیرمفیدی را به ایران نسبت می‌دهند و اصولا نفع ایران از انجام چنین کاری چیست؟
 نویسنده سی‌ان‌ان که در ضمن مقاله خود تاریخچه‌ای از اتهامات تروریستی وارد شده از سوی غرب به کشورمان را مطرح ساخته است، سعی کرده تا ابراز دارد که ممکن است برخی اختلافات داخلی ایران منجر به طرح‌ریزی چنین عملیاتی شده باشد! این در حالی است که اگر اختلافات داخلی ملاک طراحی عملیات ترور باشد، اختلافات همیشگی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکایی برای توجیه چنین عملیات فرامرزی در سایر نقاط جهان، سزاوارتر است.
 با تمام این توجیهات، نویسنده سی‌ان‌ان در پاراگراف پایانی اذعان کرده که طراحی چنین عملیاتی از سوی ایران به هیچ وجه نمی‌تواند عاقلانه به نظر آید و تصریح کرده است که هنوز هیچ چیز ثابت نشده و تمام ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا تنها به عنوان یک احتمال مطرح است.
ایران در موضعی صریح نسبت به ادعاهای طرح شده از سوی آمریکا، آن را تلاشی برای ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان منطقه دانسته است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    5 0
    به نظر من عربستان باید از زدن این اتهام به ایران و حمله به بحرین اوزر خواهی کند مثل اینکه امریکا و عربستان برای رهایی از وضع موجود فرار رو به جلو رو انتخاب کردن اگه مسولین کشور ما امریکایی ها را ازاد نمی کردند الان دگه به ایران این اتهامات رو نمیزدند اه ایرانیان در بند در امریکا دامن مسولین را گرفت ! اگه ایران از قدرت نظامش در مسئله بحرین استفاده میکرد شاید عربستان اینقدر گستاخ نمیشود!