۰ نفر
۱ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۴

معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش خبر داد که مدارس ابتدایی روزهای پنجشنبه تعطیل نیستند.

تعطیل شدن مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه به موضوعی تبدیل شده بود که یک‌بار بر آن اصرار می‌شد و بار دیگر انکار. دیروز معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش تکلیف این موضوع را حداقل برای امسال روشن کرد و خبر داد که این طرح برای امسال اجرایی نخواهد شد و دانش‌آموزان روزهای پنجشنبه نیز باید در مدارس حضور داشته باشند. عباس رهی در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در مدرسه پسرانه شهید باقری منطقه هفت در پاسخ به این سئوال که سرانجام طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه چه می‌شود، گفت: این طرح امسال به دلیل عدم تصویب در شورای عالی و آغاز سال تحصیلی اجرا نمی‌شود اما پس از تصویب در این مرجع قانونی آن را در سال آینده عملیاتی می‌کنیم.

او با تأکید بر این که «بنده این طرح را در سال جاری با جدیت دنبال می‌کنم» تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه را به سال‌های آینده موکول کرد.

رهی پیش از این درباره دلایل این پیشنهاد این طور بیان کرده بود که مقطع ابتدایی یکی از مقاطع حساس تحصیلی است که دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری مطالب درسی باید اجتماع‌پذیری را نیز بیاموزند. در این مقطع دانش‌آموزان زود خسته می‌شوند و باید بیشتر اوقات این افراد با خانواده‌ها سپری شود و از لحاظ تغذیه و بهداشت به دانش‌آموزان توجه بیشتری شود.

او همچنین از دلایل دیگر این پیشنهاد را بار سنگین کار معلمان در مقطع ابتدایی در مقایسه با دیگر مقاطع تحصیلی دانسته و با اشاره به زیاد بودن تعداد کتابهای درسی و همچنین حجیم بودن کتب خاطر نشان کرده بود: باید در این مقطع اعتماد به نفس و پژوهش محوری، مهارت حل مسئله و شناخت هویت را در بین دانش‌آموزان تقویت کرد.

اما از سوی دیگر مخالفان این طرح معتقدند افزودن به تعطیلی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی، فایده‌ای برای دانش‌آموزان نخواهد داشت و با این کار، فقط یک روز به تعطیلی بی‌برنامه دانش‌آموزان و معلمان اضافه می‌شود. شیرزاد عبداللهی، کارشناس مسائل آموزش و پرورش یکی از منتقدانی است که معتقد است: «تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها اگر چه با توجیهات مدرن از سوی مسئولان آموزش و پرورش مطرح می‌شود اما در واقع تنها یک امتیاز مثبت برای معلمان مقطع ابتدایی است تا در پاسخ به مطالبات معلمان دست کم یک روز تعطیلی عایدشان شود.»

او همچنین با بیان این که سؤال اینجاست که چرا به جای توجیه و در لفافه پیچیدن این موضوع واقعیت گفته نمی‌شود، اظهار می‌دارد: «این طرح البته تصویب خواهد شد چون به شکل تاریخی ما ملت تعطیل دوستی هستیم و حتی مقام‌های رسمی کشور نیز با این اتفاق موافقند.»

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =