استانداری خراسان جنوبی گفته دیگر نامه مردم به رئیس جمهور را نمی پذیرد و مردم باید تلفن بزنند

امید سلیمی بنی: سفرهای رییس جمهور به اقصا نقاط ایران باعث شد تا خیل بیشماری از نامه های مردمی به دفتر رییس جمهور ارسال شود ، اکنون مقامات دولتی به مردم می گویند دیگر نامه ها را نمی پذیرند. اینطور که می گویند اکنون میلیونها نامه ای که قرار بودجوابی برای آنها برسد، پاسخ داده شده اند و مردم دیگر نباید به رئیس جمهور نامه بنویسند.
حالا یک راه حل دیگر به مردم پیشنهاد شده، تلفن زدن به شماره 111 که آدم را یاد شماره تلفن پلیس می اندازد. مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری خراسان جنوبی در آستانه سفر محمود احمدی نژاد به این استان می گوید: "شماره تماس 111 آماده دریافت پیام‌های مردمی است. چون دیگر در سفر چهارم هیات دولت، نامه دریافت نمی‌شود و مردم از ارائه نامه خودداری کنند."
اینطور که ناصر ناصری به ایسنا گفته، از این به بعد، مردم باید برای مشکلات ریز و درشت خود، تلفن کنند. این مقام مسئول، از هزاران نامه ای گفته که مردم در آن، از رئیس جمهور تقاضای "مساعدت مالی" کرده اند. در پاسخ نیز هزاران هدایه از طرف رئیس جمهور برای مردن فرستاده شده که به گفته ناصری، "مبلغ آن، برای هر تقاضا متفاوت بود."
پایان 30 یا 40 میلیون نامه و درخواست
امروز در حالی پایان نامه نگاری مردم با رئیس جمهورشان، اعلام می شود که چندی پیش، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری در حاشیه سفر رییس جمهور به اردبیل گفته بود: "30 میلیون نامه، پیامک و ایمیل در سه دوره سفر رئیس جمهور به استانها و شهرهای مختلف کشور جمع آوری شده است."
هاشم غرقی، از سه دور سفر هیات دولت برای سرکشی به بیش از 90 شهر، خبر داده بود و گفته بود: "به 74 درصد نامه ها جواب دادیم که این رقم در رسیدگی به نامه های مردمی، آمار قابل قبولی است."
و البته  در اطلاعیه ای، دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت کشور از مردم خواسته در فرمهای از پیش آماده، با رییس جمهور نامه نگاری کنند. این فرمهای مخصوص به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد تا باز هم خواسته های شخصی و گروهی خود را با بالاترین مقام قوه مجریه در میان بگذارند. در این اطلاعیه آمده: " بدیهی است که این فرم ها در داخل ستادها بصورت رایگان توزیع و براساس فرآیند طراحی شده توسط کارشناسان ذیربط تکمیل و تلخیص شده و پس از اخذ نظریه کارشناسی در حضور نماینده ارشد دستگاه مربوطه، پذیرش شده و دستورات لازم صادر می گردد."
45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    بعد تو آمارای خودشون میارن میگن وضع مردم بهتر شده دیگه نامه نمیدن.