۰ نفر
۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۶

مراسم روز بدون اتومبیل یکشنبه در بلژیک به اجرا در آمد.

مراسم روز بدون اتومبیل یکشنبه در بلژیک به اجرا در آمد. این مراسم در بیش از 30 شهر به اجرا درآمد و اتومبیل‌ها در خیابان‌های شهر ظاهر نشدند. در این روز مساحت خالی بروکسل به 162 کیلومتر مربع رسید و این شهر از این حیث در اروپا رکورد شکست.

این هشتمین باری است که در بلژیک راه‌پیمایی روز بدون اتومبیل برگزار می‌شود که بیشتر شبیه جشن ملی است. در این روز دوچرخه‌سواران در خیابان‌های شهر بلژیک تردد کردند. البته مردم نیز به جشن و پایکوبی می‌پرداختند و بعضی‌ها نیز با دوچرخه حرکات نمایشی انجام می‌دادند. در این میان خانواده‌ها نیز به خیابان آمده معمولاً افراد بالغ سوار دوچرخه شده و کودکانی را که دوست داشتند آنان را همراهی کنند، در سبد یا صندلی مخصوص می‌نشاندند.

برگزارکنندگان این مراسم گفتند: هدف از نامگذاری روز بدون اتومبیل این است که مردم را برای استفاده و یا عدم استفاده از اتومبیل‌هایشان به فکر بیندازند. آنها زمینه را برای استفاده مجانی شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی فراهم کردند. در این روز فقط گشتیهای پلیس و آمبولانس‌ها اجازه تردد در سطح شهر را داشتند. البته کسانی که لازم بود با اتومبیل خود در سطح شهر تردد کنند باید قبلاً درخواست می‌دادند تا مجوز بگیرند. در این مجوز زمان و مسیر حرکت راننده تعیین شده بود

یکی از طرفداران محیط زیست گفت: در این روز، راهپیمایی مردم میزان آلودگی را به مقدار زیادی کاهش داد، چون میزان اکسیدنیتروژن صبح 49 میلی‌گرم بود و در میانه روز به کمتر از 3 میلی گرم رسید. مراسم روز بدون اتومبیل به مناسبت یادآوری فجایع و قربانیان به اجرا در می‌آید. در نیمه اول سال 2009، 400 نفر در سوانح رانندگی بروکسل جان باختند. به همین دلیل برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره قربانیان در قسمت‌های مختلف شهر، دسته‌های گل به درختان بسته شده بود. در این روز هوا صاف بود و خیابان‌ها مملو از مردمی بود که دوست داشتند ببینند منظره شهرها بدون سرو صدا و لاشه اتومبیل‌های چگونه است.

السفیر/22 سپتامبر

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =