۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲

هزاران نفر از مردم انگلیس روز شنبه در نزدیکی بازار بورس لندن تجمع می کنند.

"وال استریت را تسخیر کنید"دیگر مختص امریکا نیست و از امروز شنبه جهانی می شود. فعالان در سراسر جهان از مردم خواسته اند برای احقاق حق خود به پا خیزند.

به گفته فعالان،تظاهرات در حدود هشتاد کشور جهان عمدتا در شهرهای اروپایی برگزار خواهد شد.بزرگترین تظاهرات در لندن ترتیب یافته است.جنبش موسوم به "لندن را تسخیر کنید" از مردم انگلیس خواسته است مقابل کلیسای سنت پول که نزدیک بازار بورس لندن است،جمع شوند.

پیش بینی می شود که شمار زیادی جمع شوند.فعالان همچنین از مردم خواسته اند با خود چادر و کیسه خواب همراه داشته باشند.در شهرهای مختلف امریکا نیز تظاهرات ترتیب داده شده است.معترضان خواستار شغل،آموزش،مسکن،حفظ محیط زیست و پایان جنگ هستند.مردم در یونان ، ایتالیا و فرانسه از نابرابری در این کشورها به ستوه آمده اند و این نابرابری آنها را وادارکرده که اعتراض خود را از طریق تظاهرات در خیابانها به گوش دولتمردان خود برسانند. در آتن پایتخت یونان رانندگان تاکسی با اعتصاب به تدابیر و خط مشی ریاضتی دولت اعتراض کردند. آنها در برابر وزارت دارایی تجمع کردند و با دادن شعار خواستار رسیدگی به خواسته های خود شدند. رئیس اتحادیه رانندگان تاکسی خواستار اعتراضات بیشر از طریق اشغال وزارتخانه ها از سوی مردم شد.

وی گفت: مردم خواهان کناره گیری دولت هستند. رانندگان تاکسی در آتن از امروز به اعتصاب چهل و هشت ساعته اعتصاب کارکنان حمل و نقل عمومی پیوستند که از روز گذشته اغاز شده است و بدین ترتیب در آتن مردم با موتورسیکلت و خودروهای بخش خصوصی قادر به رفت و آمد در سطح شهر بودند.

اتحادیه ها در یونان خواستار دو روز اعتصاب عمومی برای نوزدهم و بیستم اکتبر شده اند که مصادف با رای پارلمان به بودجه جدید است که در ان کاهش زیادی از جمله اصلاحات کارگری در نظر گرفته شده است. تدابیر ریاضتی در یونان در راستای خواسته اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای کمک به این کشور جهت نجات از ورشکستگی است.

 در ایتالیا نیز دانشجویان در میلان با تظاهرات به خط مشی دولت برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا و بخش بانکداری کشور اعتراض کردند. معترضین به سوی بانکها تخم مرغ پرتاپ کردند و پلیس ، راه منتهی به بخش مالی شهر را که در کنترل خانواده برلوسکنی است مسدود کردند.

اعتراضات در ایتالیا در حالی صورت می گیرد که برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا موفق شد با اکثریت ناچیز از پارلمان رای اعتماد بگیرد و این اکثریت ناچیز شکها را در مورد توانایی دولت وی به طور موثر در اداره بحران مالی کشور افزایش می دهد درست در زمانی کشور نیاز به ثباب دارد. در پاریس تظاهراتی نیز صورت گرفته است.

تظاهرکنندگان در پاریس گفته اند هدف از تظاهرات آنها فشار به وزرای گروه بیست است که در پاریس گردهم امده اند تا پس از بحث مالیات جدیدی را اعلام نمایند.26149
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =