واکنش مردم به اقساط عجیب وام مسکن/ کسی که بتواند ماهی ۲۰ میلیون تومان قسط بدهد، یعنی درآمد ۴۵ میلیون تومانی دارد

برخی کاربران خبرآنلاین در واکنش به وام ۹۶۰ میلیون تومانی مسکن عنوان کردند: کسی که بتونه قسط ۲۰ میلیونی بده یعنی درآمد ۴۵ میلیونی داره و اونی که ۴۵ میلیون درآمد داره قطعا خونه داره؛ فرمولش خیلی ساده است.  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر چند سقف وام مسکن برای زوجین تهرانی به ٩۶٠ میلیون تومان رسیده است، اما نکته اینجاست که بالا بودن اقساط از نظر بسیاری از کارشناسان به معضل مهمی برای ناکارآمدی این تسهیلات تبدیل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره گفته است در حال حاضر میانگین حقوق کارمندان ۱۲ میلیون تومان است، چطور ممکن است مردم بتوانند قسط ١٩ میلیون تومانی بدهند؟

در این شرایط، سوالی که مطرح است، این‌که آیا این تسهیلات را برای خرید مسکن موثر است یا خیر؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران نوشت: خیر، این گره گشودنی نیست، چون گره. اش خیلی بزرگه. اگر باور نداری، سری به بازار مسکن و رهن و اجاره بزن تا معلوم بشه.

کاربر دیگر خبرآنلاین عنوان کرد: کسی زورش نمی‌رسه.

کاربری تصریح کرد: این وام‌ها رو تصویب می‌کنند که به کسی ندن. دولت به بانک‌ها زور می‌کنه برای پرداخت وام. بانک‌ها هم هر جوری که به نفع خودشونه، شرایط وام رو قرار می‌دن. خیلی‌ها هم توان پرداخت اقساط این وام رو ندارن. در نتیجه بانک‌ها از یه طرف به دولت تمکین کردن و از طرف دیگه هم می‌دونند که این وام رو اکثر مردم نمی‌تونن دریافت کنن. آخرش هم با دور زدن قانون به کارمندان خودشون وام قرض‌الحسنه طولانی مدت می‌دن. همیشه همین‌طور بوده.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: مشکل سطح حقوق‌ها و درآمد مردم است که در طول سال‌ها متناسب با تورم افزایش نیافته‌اند و قدرت خرید مردم هر سال کمتر شده.

کاربری یادآور شد: مساله اینه که بانک وام نمی‌ده. دولت هم هر ماه مبلغ وام رو زیاد می‌کنه. اصلا همین ۹۶۰ میلیون تومان قبول، کدوم بانکی وام می‌ده؟

کاربر دیگری عنوان کرد: مشکل مسکن فقط با توسعه افقی کلانشهرها و دادن زمین به افراد فاقد مسکن و مستاجرین و دادن تسهیلات بانکی به آنان برای ساختن خانه‌های ویلایی امکان‌پذیر است ولاغیر.

کاربری تصریح کرد: کسی که بتونه قسط ۲۰ میلیونی بده یعنی در امد ۴۵ میلیونی داره و اونی که ۴۵ میلیون درآمد داره قطعا خونه داره فرمولش خیلی ساده است.

کاربر دیگری نوشت: مگه حقوق چقدره؟ والا با اضافه کاری و همه چیز ۱۴ میلیون تومان.

کاربری تاکید کرد: فقط باعث افزایش قیمت فروش و اجاره می‌شود.

یکی از کاربران عنوان کرد: تا وقتی که قیمت کاذب مسکن سقوط آزاد نکند و واقعی نگردد، افزایش میزان وام نمی‌تواند کسی را خانه. دار کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    17 1
    فقط مرحوم مهندس بازرگان فکر مردم بود وام مسکن 4درصدی داد
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      1 5
      عجب
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    32 0
    خدا از آقای رییسی نبخشد که مردم را بیچاره کرد! !!!!!!!
  • امیر قلی نژاد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    24 1
    مسئولین برای تصمیم گریری به فیش های حقوقی خودشون نگاه نکنند ، کارگر بیچاره چقدر مگه میکیره .؟ خودتونو به خواب زدید یا کلا خوابید ؟
  • مجید IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    17 1
    وام فقط برای کارمندان رسمی بانک برا حودشون مبرندو می دوزن
  • بهنام IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 9
    الان همه میگن بده و نمیشه ما نمیگیریم و فلان ووفلان فردا میبینیم صف دو کیلیومتری جهت وام ۹۶۰ تومنی قسطاش هم مشکلی نداره
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    15 0
    همش سرکاریه هیچ بانکی چنین مبلغی به این راحتی نمیده هیچ کس هم نمیتوانه همچین قسطی بده ماهی ۱۹ ملیون فقط میخان بگن ما فکر مردم هستیم قیمت مسکن را پایین بیارین