ضرورت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان برای احیای دشت قزوین

استاندار قزوین گفت: برای احیای دشت قزوین و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی باید مقدمات ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی و آب به استان قزوین فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان قزوین که با حضور رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار و تعدادی از مدیران استانی، فعالان دانشگاهی و بخش خصوصی برگزار شد، اظهارکرد: در کارگروه‌های ذیل این ستاد باید موضوعات به صورت بومی و قابل وصول دنبال شود و تمامی دستگاه‌ها نماینده تام‌الاختیار و ثابت معرفی کنند.

او افزود: برای بهره‌وری هرچه بیشتر کارگروه‌ها مزیت‌های استان در حوزه‌های مختلف شناسایی و فقط بر همان مزیت‌ها تمرکز شود و اینگونه نباشد که در یک کارگروه چندین موضوع به صورت همزمان دنبال شود و در نهایت هیچ‌کدام از آن‌ها به خروجی نرسد.

اعلایی گفت: افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان قزوین با اولویت ورود بخش خصوصی یکی از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و معاونت اقتصادی استاندار با برگزاری جلساتی این مهم را محقق کند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: ساختمان‌ تاریخی جهاد کشاورزی باید تبدیل به مجموعه‌ای برای مدیریت دانش‌بنیان آب و کشاورزی با مدیریت پارک علم و فناوری شود و به نوعی این مجموعه که نماد قدمت و اصالت قزوین است به محلی برای رفت و آمد شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌وری فعالیت‌های کشاورزی شود.

او افزود: برای احیای دشت قزوین و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی باید مقدمات ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی و آب به استان قزوین فراهم شود.

استاندار قزوین اظهارکرد: موضوعات دانش‌بنیان علی‌رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مغفول و مظلوم است در صورتی که بسیار تاثیرگذار و ارزش‌افزوده فوق‌العاده‌ای را برای اقتصاد ایجاد می‌کند و هرچه‌قدر که در این زمینه ورود بیشتری داشته باشیم با موفقیت‌های بیشتری همراه می‌شویم.

گفتنی است؛ طرح و راه‌اندازی مرکز مدیریت هوشمند کشاورزی و توسعه مدیریت هوشمندانه آبیاری در سطح استان به منظور ارتقا بهره‌وری کشاورزی، ارائه طرح کنترل و پایش هوشمند شبکه آبیاری دشت قزوین، گزارش اقدامات صورت گرفته در پردیس فناوری آبیک، گزارش مصوبات جلسات کمیته اقتصاد دانش‌بنیان و گزارش عملکرد کارگروه‌های ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و گزارش آیین‌نامه اجرایی بند ب ماده۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان از دستورات این جلسه بوده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =